Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : ساعتی پیش عضو ناظر مجلس در شورای بورس در توئیتی کوتاه نوشت که هیات تطبیق مصوبات دولت در مجلس مصوبه 17 اردیبهشت درباره نرخ خوراک را باطل کرده است. اما جزئیات ماجرا چیست و آیا به این خبر کوتاه می توان اعتماد کرد؟

جزئیات بیشتر از ابطال مصوبه نرخ خوراک / شرکت ها قبوض 7000 تومانی را عودت بدهند

بورس24 : ساعتی پیش عضو ناظر مجلس در شورای بورس در توئیتی کوتاه نوشت که هیات تطبیق مصوبات دولت در مجلس مصوبه 17 اردیبهشت درباره نرخ خوراک را باطل کرده است.

اما جزئیات ماجرا چیست و آیا به این خبر کوتاه می توان اعتماد کرد؟

محسن علیزاده  عضو ناظر مجلس در شورای  بورس و عضو کمیسیون اقتصادی خانه ملت در خصوص جزئیات ابطال مصوبه اخیر نرخ خوراک پتروشیمی ها در هیات تطبیق به خبرنگار بورس24 گفت:مطابق با قانون اگر رئیس مجلس مغایرت مصوبه دولت را اعلام کند آن مصوبه لغو و بلا اثر است.در حال حاضر هیات تطبیق ایراد شکلی از این مصوبه گرفته و در هر صورت رئیس مجلس در نامه ای خطاب به رئیس هیات تطبیق مصوبات این موضوع را اعلام کرده و مصوبه لغو و بلااثر است.

دولت باید ایرادات را رفع کند ، حتی اگر نظرش ۷ هزار تومان باشد 

او در برابر این سوال که با ابطال مصوبه مزبور آیا خطر خوراک 7000 تومانی از سر پتروشیمی های گازی رفع شده است ، پاسخ داد : دولت باید ایرادات این مصوبه را برطرف کند ، حتی ممکن است که نرخ خوراک را دوباره همان ۷ هزار تومان اعلام کند و روی قیمت قبلی اصرار داشته باشد و فقط  ایرادات آن را برطرف کند.  اما در حال حاضر این مصوبه تا این لحظه لغو و بلا اثر است.

ارسال صورت حساب ۷ هزار تومانی کنسل شد

وی در پاسخ به این سوال که آیاصورت‌حساب‌های  ۷ هزار تومانی ارسال شده به شرکت ها  هم باطل و عودت داده می‌شود؟ گفت: با توجه به لغو مصوبه ، مطابق قانون نرخ 7000 تومانی منتفی شده و با توجه به این مصوبه دیگر نمی‌توانند نرخی را  که 17 اردیبهشت مصوب کرده بودند را  اعلام کنند و در صورت حساب‌ها شرکت ها اعمال کنند.

هفته آینده جلسه با مخبر برای تغییر فرمول خوراک / دولت را قانع می‌کنیم

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در تلاش هستیم هفته آینده به همراه جمعی از فعالین بازار سرمایه جلسه‌ای  با معاون اول رئیس جمهور داشته باشیم و توضیحات خود را برای اصلاح فرمول محاسبه خوراک  ارائه دهیم .

رای هیئت تطبیق قطعی است

علیزاده در پاسخ به این که وجاهت قانونی و قدرت هیئت تطبیق چقدر است؟ گفت:با نظر هیئت تطبیق  پرونده متوقف شده و  دوباره باید فرایند مصوبه قبل را طی کند ، در نتیجه مصوبه‌ای را که ابلاغ کرده بودند لغو می‌شود و بعد از رفع ایرادات  دوباره ابلاغ خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علیرضا شفیعی
    علیرضا شفیعی

    بسیار خوب است روی بورس تاثیر خوبی خواهد داشت

    9 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24