Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در سناریوی سوم، فنر بازار روز به روز فشرده‌تر و سطح ارزندگی بازار نمایان‌تر خواهد شد. در بسیاری از سهم‌ها کف‌های قیمتی و الگوی تکنیکی شکل خواهد گرفت و در پائیز و زمستان یک رشد بسیار خوب در انتظار بازار خواهد بود. بنابراین صبوری و اصلاح پرتفوی تا زمان برگشت بازار به مدار رشد، بهترین استراتژی خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 18 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات سه‌شنبه را با عرضه‌های بیشتری آغاز کرد. چراکه در نیمه دوم بازار دوشنبه، با وجود انتشار برخی اخبار مثبت، فروشنده‌ها برتری خود را به رخ خریداران کشیدند و نشان دادند که اگر شوک‌های قوی مورد انتظار نرسند، می‌توانند باری دیگر بحران را به بازار دیکته کنند. مدت‌ها پیش نوشتیم که اگر شوک‌های خبری نرسد، قرار گرفتن در مسیر فرسایش محتمل خواهد بود. این شرایط نتیجه گسترش فضای بی‌اعتمادی است که سیاستگذار رقم زده و تغییر این وضعیت نیاز به تحولات اساسی و صدور سیگنال‌های مثبت و مهم دارد. البته در برخی از گروه‌ها نظیر خودرو و پالایش تلاش‌هایی برای بهبود می‌شود اما متاسفانه زخم‌هایی که اخیرا به روح و جسم بازار وارد شده به قدری عمیق و کارا بوده که التیام یافتنش نیاز به گذر زمان دارد.

در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با افت 13 هزار واحدی در سطوح دو میلیون و 37 هزار واحدی قرار گرفت. حجم و ارزش معاملات مجددا افت کرد و کماکان خروج پول از بازار ادامه داشت. هر چند که در یک هفته گذشته، آهنگ خروج پول کُند شده و بعضا در برخی روزها ورود محدود نقدینگی را شاهد بوده‌ایم. اما به‌هر جهت بازار برای آغاز یک روند صعودی پایدار علاوه بر رشد حجم و ارزش معاملات، نیاز به تحرکات قوی‌تر سهامداران حقیقی دارد. این روزها سناریوهای مختلفی برای حرکت بازار از سوی چارتیست‌ها مطرح می‌شود که در ادامه درخصوص این سناریوها بحث خواهیم کرد.

در سناریوی بدبینانه که متاسفانه هنوز برخی از نقدیون و معتقدان به جذاب نبودن قیمت‌ها روی آن تاکید دارند، بازار پس از رشد کوتاه اخیر، مجددا در مسیر کاهش و سراشیبی قرار گرفته و در راستای تکمیل موج g تا ابتدای کانال 1.9 میلیون واحد و حتی 30 – 40 هزار واحد پائین‌تر عقبگرد خواهد داشت و پس از آن به یک ثبات نسبی خواهد رسید. معتقدان این سناریو زمان مشخصی برای حرکت بازار ندارند و صرفا در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند.

اما برخی دیگر که بسیار هم خوش‌بین هستند، معتقدند که موج g در کار نبوده، کف شاخص رویت شده و روند بازار تغییر کرده است. با این حال ممکن است یک ریز موج کوچک کاهشی داشته باشیم و پس از آن حرکت رو به جلوی بازار با قدرت بیشتری آغاز شود. خیلی دوست داریم به این سناریو وزن بدهیم اما متاسفانه با وجود جذابیت قیمت‌ها، چنین حرکتی در قد و قامت و وضعیت پولی بازار آن هم در فضای فعلی دیده نمی‌شود.

اما سناریوی آخر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24