Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این روزها برخی با خود می‌گویند مگر با بحث خروج خودرو از بورس کالا و افزایش نرخ خوراک، بازار به زیر کشیده نشد ؟ حال که کمی خوش‌بینی به برگشت به شرایط قبل ایجاد شده، چرا تغییری در سمت تقاضا ایجاد نمی‌شود ؟! چرا فروشندگان کماکان مُصِر به خروج بوده و کسی حاضر به خرید سهام در این قیمت‌های جذاب نیست ؟ مگر غیر از این است که ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 21 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار هفته گذشته با وجود رشد هر چند محدود شاخص اما بدون توفیق خاصی به کار خود خاتمه داد و بیش از هر زمان دیگر این نکته را گوشزد کرد که برای تغییر مسیر و جلب اعتماد عمومی نیاز به شوک‌های قوی و اساسی دارد و اخبار نصفه و نیمه که طی روزهای اخیر منتشر شد خیلی کارایی و قدرت برای جذب نقدینگی ندارد. در جریان معاملات روز چهارشنبه، ارزش داد و ستد فعالین بازار بدون تغییر خاصی در همان سطح 4.6 همت باقی ماند و رقم اندکی پول از بازار خارج شد.

این روزها برخی با خود می‌گویند مگر با بحث خروج خودرو از بورس کالا و افزایش نرخ خوراک، بازار به زیر کشیده نشد ؟ حال که کمی خوش‌بینی به برگشت به شرایط قبل ایجاد شده، چرا تغییری در سمت تقاضا ایجاد نمی‌شود ؟! چرا فروشندگان کماکان مُصِر به خروج بوده و کسی حاضر به خرید سهام در این قیمت‌های جذاب نیست ؟ مگر غیر از این است که در بسیاری از نمادها تا 60 – 70 درصد رشد اخیر از دست رفته و دلار کماکان در اعداد و ارقام 50 هزار تومانی معامله می‌شود ؟ پس چرا همه نقش تماشاچی را دارند و کسی در سمت خرید فعال نمی‌شود ؟

در پاسخ به این پرسش به دو نکته مهم باید اشاره کرد ... !

بخشِ اولِ نکتهِ اول اینکه، هنوز تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مشخص نشده و آنچه از خبرها پیدا است، مجلس مخالفت خود را با مصوبه اخیر اعلام کرده و توپ را با یک سانتر کات‌دار به زمین دولت فرستاده است. در واقع همه چیز روی هوا است و حال باید منتظر ژانگولر بازی‌های دولت باشیم. گویا قرار است در هفته پیش رو جلسه در هیات وزیران جهت اصلاحیه مصوبه نرخ خوراک برگزار شود. بنابراین بازار و معامله‌گران این موضوع را در تحلیل خود لحاظ می‌کنند و فعلا به اصلاح نرخ خوراک وزن زیادی نمی‌دهند. ضمن اینکه کمتر از 4 ماه دیگر مجدد بحث لایحه بودجه سال 1403 مطرح می‌شود و باز هم موش و گربه بازی دولت آغاز می‌شود !!

اما در مورد بورس کالا (بخشِ دومِ نکتهِ اول) هم باید گفت که سیگنال‌های خیلی ریز و نامحسوسی از سوی وزیر صمت درخصوص برگشت خودرو به بورس کالا و اصلاح نرخ محصولات خودروسازان صادر شده اما همه می‌دانیم که این وزاتخانه با تصمیمات بدون منطق سالهای اخیر چه بلایی بر سر بازار نازل کرده و لذا سیگنال‌های نصفه و نیمه برای بازار آب و نان نمی‌شود.

اما نکته دوم که بسیار هم مهم است، بحث "اعتماد" است. اعتماد گوهری است گرانبها که متاسفانه دولت درکی از این واژه ندارد و یا اگر هم دارد، مخصوصا و با اهدافی خاص آن را به بدترین شکل ممکن خدشه‌دار کرده است !! بگذارید مثالی در این خصوص بزنیم ...

فرض کنید در گذشته اقدام به ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24