Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

علی صالح‌آبادی، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در گفتگو با بورس 24 عنوان کرد: پس از بررسی‌های تحلیلی مختلف، راه‌اندازی دو هلدینگ «نفت، گاز و پتروشیمی» و «سیمانی» به تصویب هیات مدیره رسید.

ورود سرمایه‌گذاری امید به حوزه نفت،‌ گاز و پتروشیمی/ تقویت حوزه ساختمانی

بورس24 : علی صالح‌آبادی، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در گفتگو با بورس24 عنوان کرد: پس از بررسی‌های تحلیلی مختلف، راه‌اندازی دو هلدینگ «نفت، گاز و پتروشیمی» و «سیمانی» به تصویب هیات مدیره رسید.

صالح‌آبادی در این خصوص گفت: هدف از راه‌اندازی این دو هلدینگ کسب سود بیشتر برای سهامداران است؛ زیرا مطالعات نشان می‌دهد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشابه که اقدام به تاسیس هلدینگ کرده‌اند، نسبت به وضعیت اداره شرکت بدون راه‌اندازی هلدینگ سود بیشتری به دست آورده‌اند.

وی افزود: شرکت پترو امید آسیا یکی از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری امید است که در حال حاضر در حوزه ذخیره‌سازی نفت خام فعال است. این شرکت در صنایع میان‌دستی نفت حضور فعال داشته و دارای قراردادهای ارزی جذابی است. با این حال، پترو امید آسیا در زنجیره پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی فعال نبوده و فاقد زنجیره ارزش کامل در این صنایع است. وی تصریح کرد: از سوی دیگر ظرفیت مناسبی در صنایع پایین دستی این حوزه وجود دارد و بازار محصولات آن نیز مناسب است. با توجه به اینکه نفت و فرآورده‌های آن و نیز محصولات پتروشیمی کالاهایی باارزش و مهم محسوب می‌شوند و این صنعت، جزو صنایع پیشران است، یکی از محورهای مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز در مجمع عمومی شرکت عنوان کرده بودم سرمایه‌گذاری امید به دنبال تنوع‌بخشی به پرتفوی خود است که یکی از مصادیق آن ورود به این عرصه است.

صالح‌آبادی با تاکید بر برنامه‌ریزی کامل برای ورود به این عرصه گفت: شرکت پترو امید آسیا به هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل مدیریت سرمایه‌گذاری امید عنوان کرد: گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید دارای پرتفویی در حدود 17 همت در حوزه ساختمان و صنایع وابسته است و در حال حاضر تمام یا بخشی از سهام 11 شرکت را در این حوزه در اختیار دارد. از این رو قصد داریم هلدینگ سیمانی و ساختمانی را راه‌اندازی کنیم تا به سودآوری بالاتری برای سهامداران برسیم.

وی اشاره کرد: هر دو هلدینگ پس از طی مراحل ثبت و ایجاد، در بازار سرمایه عرضه اولیه خواهند شد و از نظر منابع مالی نیز به ابزارهای مختلف حوزه بانکی و بورسی متکی خواهند بود. علاوه بر آن در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، انواع مختلفی از قراردادها نیز وجود دارند که موجب تسهیل در تامین مالی طرح‌ها می‌شوند. در این مورد می‌شود به قرارداد IPC‌ اشاره کرد که بر خلاف قراردادهای قدیمی،‌ سقف هزینه‌ای آن باز است و پرداختی آن بر اساس ارزیابی فنی صورت می‌گیرد. این نوع قراردادها پویایی خوبی دارند و موجب می‌شوند سرمایه‌گذاری‌ها زیان ده نشود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24