Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل: با پول این واگذاری ها در طرح های دانش بنیان حوزه معدن، حمل و نقل و ساختمان سرمایه گذاری می کنیم

فهرست واگذاری زیرمجموعه های «وبانک» اعلام شد

بورس24 : مدرس خیابانی گفت: وبانک بلوک و سهام شرکت های زیر مجموعه خود را واگذار می کند و آورده آن را در طرح های دانش بنیان حوزه معدن، حمل و نقل، ساختمان و... سرمایه گذاری خواهد کرد.

حسین مدرس خیابانی مدیرعامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به اهداف انتشار آگهی متعدد واگذاری بلوک و سهام برخی شرکت های زیر مجموعه به بورس24 اظهار داشت: شرکت های زیر مجموعه وبانک  همچون برخی قندی ها، بترانس، بارز و... دارای طرح های دانش بنیانی بوده که حمایت و اجرایی کردن آنها می تواند علاوه بر افزایش تولید، سودآوری بالایی را ایجاد کند.

وی با ذکر مثالی افزود: ساخت ماشین آلات سنگین در دستور کار برخی کارخانجات زیرمجموعه قرار گرفته است. ایران ترانسفو نیز ماشین آلاتی را خواهد ساخت که جنس دانش بنیان دارند. همچنین تمام خط تولید بازر از ایده دانش بنیانی شکل گرفته است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: به همین منظور برای درآمدزایی و به سرانجام رساندن این طرح ها نیازمند سرمایه ای بوده  که از واگذاری بلوکی و  سهام برخی شرکت ها به دست می آید.

مدیرعامل وبانک خروج صنعت بانکی از بنگاه داری را یکی دیگر از اهداف پیش رو دانست و گفت: هرچند بنگاه داری منافاتی با حضور بانک ها ندارد و یکی از روش هایی که می تواند سرمایه گذاری را به نتیجه برساند، ورود سرمایه بانک ها به طرح ها است؛ اما اساس ایجاد سرمایه گذاری گروه توسعه ملی هدایت صحیح منابع بانک ملی به شرکت ها، ایده ها و طرح هایی قلمداد می شود که سرمایه کلانی را نیازمند هستند.

وی ادامه داد: بنابراین حمایت وبانک از طرح های نوآورانه حوزه های گوناگون از طریق واگذاری بلوکی و سهام برخی شرکت ها ایجاد می شود و هم اکنون  فهرستی از شرکت‌ها تهیه شده به طوری که  قیمت گذاری آنها بر اساس نظر مستقیم کمیته واگذاری در کنار  تایید  بانک ملی و وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

مدرس خیابانی با اشاره به آگهی پنج باره واگذاری سهام برخی شرکت ها یادآور شد: این برنامه واگذاری، قبل تر در قالب فهرست نبوده اما اجرایی شد. ولی اکنون با هدفمند شدن چگونگی مسیر واگذاری و قیمت گذاری، شرایط برای خریداران سهل تر و منطقی تر می شود.

وی تاکید کرد: نرخ گذاری ها، منصفانه تر و منطبق بر شرایط کلان اقتصادی به شمار می رود و هم اکنون شرکت های سیمرغ، قند پیرانشهر، تجهیزات مدارس و بانک اقتصاد نوین آماده واگذاری و آگهی مجدد هستند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24