Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برزویی گفت: تمامی اقدامات اعم از خرید زمین، اخذ مجوزهای زیست محیطی و... برای جابه جایی کارخانه کماسه به بیرون شهر انجام شده ولی همچنان نیاز به 500 میلیارد تومان نقدینگی داریم.

هزینه 500 میلیارد تومانی انتقال کارخانه «کماسه»

بورس24 : برزویی گفت: تمامی اقدامات اعم از خرید زمین، اخذ مجوزهای زیست محیطی و... برای جابه جایی کارخانه کماسه به بیرون شهر انجام شده ولی همچنان نیاز به 500 میلیارد تومان نقدینگی داریم.

اصغر برزویی مدیرعامل تامین ماسه ریخته گری با اشاره به سیاست های توسعه ای، تولیدی و درآمدزایی به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: برای افزایش تولید نیازمند نوسازی کارخانه بوده بنابراین انتقال کارخانه به خارج از شهر و احداث آن اولویت کماسه به شمار می رود.

وی با اشاره به هزینه 500 میلیارد تومانی این انتقال تصریح کرد:  در 3 سال گذشته برای اخذ تسهیلات با بانک های متعددی همچون ملی و صنعت و معدن که دارای تسهیلات تکلیفی هستند، مذاکراتی داشته و حتی مصوبه ای را اخذ کرده اما تا به امروز مبلغی ار بابت وام بانکی پرداخت نشده است.

برزویی دسترسی به منابع مالی برای انتقال کارخانه را از 2 طریق محتمل دانست و افزود: اولین راه استفاده بهینه از منابع داخلی کارخانه است یعنی هزینه را کاهش داده و راندمان تولید را افزایش داد؛ به طوری که نرخ گذاری محصولات واقعی تر شود.

وی ادامه داد: روش دوم نیز افزایش سرمایه از آورده نقدی سهامداران است که در مجمع هفته گذشته کماسه، نگاه سهامداران به این موضوع مثبت بوده و استقبال بالایی نشان دادند.

مدیرعامل تامین ماسه ریخته گیری افزایش قیمت برای ایجاد درآمد و سرمایه انتقال کاخانه را منتفی عنوان کرد و گفت: هرچند روند قیمت گذاری با رشد خوب و به شکلی آهسته است؛ اما تنها مسیر درست فروش محصولات واقعی سازی نرخ ها به شمار می رود؛ زیرا افزایش ناگهانی قیمت ها صنعت ریخته گری را با مشکل روبه رو خواهد ساخت و این در سیاست کماسه قرار ندارد.

برزویی در خصوص تولید محصولات صادرات محور نیز به محدودیت های قانونی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس قانون کالایی که تولید آن در داخل کشور کمتر از تقاضا باشد، اجازه صادرات ندارد.

وی تصریح کرد: البته محصولات کماسه به دلیل قدیمی بودن خط تولید از کیفیت صادراتی برخوردار نیست و توزیع در بازارهای خارجی می تواند برند شرکت را نامطلوب جلوه دهد.

مدیرعامل تامین ماسه ریخته گری انتقال کارخانه را طی سال جاری محتمل ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر مزیت های تولیدی، افزایش فروش و درآمد، سند 20 هکتار زمین کارخانه کنونی به مسکونی تبدیل خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24