Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از گوشه و کنار شنیده می‌شود ابهامات مربوط به دو صنعت پتروشیمی و خودرویی به عنوان بازوهای اصلی و تاثیرگذار در روند بازار، تا پایان مرداد ماه تعیین تکلیف خواهد شد. بنابراین از امروز تا پایان هفته آتی، بازار با دقت بیشتری اخبار را دنبال خواهد کرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با تقاضای بهتری آغاز کرد و رشد اندکی را در نماگر اصلی به ثبت رساند اما رکود در حجم معاملات، فشار عرضه در نیمه دوم بازار و همچنین فضای بی‌رمقی طرف تقاضا به شکل واضحی نشان می‌دهد که بازار درگیر فرسایش شده و فعلا در انتظار برطرف شدن برخی ابهامات و همچنین بازسازی اعتمادی است که سیاستگذار با رفتارهای اشتباه آن را از بین برده است. از گوشه و کنار شنیده می‌شود ابهامات مربوط به دو صنعت پتروشیمی و خودرویی به عنوان بازوهای اصلی و تاثیرگذار در روند بازار، تا پایان مرداد ماه تعیین تکلیف خواهد شد. بنابراین از امروز تا پایان هفته آتی، بازار با دقت بیشتری اخبار را دنبال خواهد کرد.

البته در این بین 3 نکته مهم را باید مد نظر داشت. نکته اول اینکه، متاسفانه در دولت جدید روش بسیار زشتی باب شده که اخبار تاثیرگذار با یک گپ زمانی به بازار می‌رسد و البته برخی از ما بهترون، به این اطلاعات در اسرع وقت دسترسی دارند. در واقع سیاستگذار متخلف شماره 1 بازار بوده و زمین بازی را بر اساس تفکرات و تمایلات خود تغییر می‌دهد. دلیل فشار فروش عجیب و غیرمنتظره شنبه در گروه خودرویی، اطلاعیه نرخ ارز از سوی وزارت صمت بود که با تاخیر برای بازار روشن شد ! از اردیبهشت ماه بارها این اتفاق تکرار شده است. لذا اینگونه می‌توان نتیجه گرفت که هر گاه بازار با یک فشار خرید یا فروش غیرمنتظره روبرو می‌شود، احتمالا صدای ساز آن چند روز بعد بلند خواهد شد. بنابراین در دولت فعلی این اطلاعات نهانی است که مسیر بازار را روشن می‌کند، نه تحلیل و فهم اقتصادی !!

نکته دوم، سیگنالی است که از سوی وزارت صمت صادر شد و نشان داد که دلار 28.500 تومانی چندان در دسترس نیست و دولت هم به این نتیجه رسیده که با وجود آزادسازی منابع در کُره، بساط این ارز باید برچیده شود. لذا عقلانیت در مسیر سیاست‌های ارزی نه با برنامه و فکر که از سر ناچاری و با اجبار به هر حال محقق می‌شود. نکته سوم اینکه با تغییرات در وزارت ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • رضا عبدی
    رضا عبدی

    کاملا درسته
    متاسفانه سیاستگذاران بد عمل میکنن

    8 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24