Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

میرمحمدی گفت: با تاکید بر سیاست حمایت و تامین مالی طرح های تولید و فراملی، 37 شرکت زیرمجموعه وبانک واگذار می شود.

37 شرکت زیرمجموعه «وبانک» در فهرست واگذاری قرار گرفتند

بورس24 : روز دوشنبه (23 مرداد) در برنامه گرامیداشت روز خبرنگار که توسط شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی برگزار شده بود؛  محسن میرمحمدی معاونت توسعه راهبردی و سرمایه گذاری وبانک در خصوص سیاست های این شرکت به جهت حمایت از صنایع و طرح های اقتصادی و تولیدی اظهار داشت: هدف تاسیس وبانک استفاده از منابع بانکی کشور  بوده بنابراین بانک ملی به عنوان این منبع انتخاب شد تا از سپرده های بانکی در حوزه صنعت و زیرساخت کشور بهره ببرد.

وی با اشاره به تغییرات مدیریتی وبانک در چند سال اخیر افزود: حدود 10 ماه از مدیریت عاملی مدرس خیابانی بر این مجموعه می و با توجه بر اینکه طی 3 سال گذشته ۶ مدیرعامل تغییر کرد، دور شدن این مجموعه از اهداف دور انتظار نبود.

میرمحمدی با تاکید بر اثار سوء تغییرات مدیریتی وبانک بر سهم و سود سهامداران ادامه داد: سود چند سال گذشته، مورد انتظار سهامداران نبود و  با حضور مدیرعامل جدید واگذاری سهام شرکت ها تعریف و هدف اولیه یعنی توسعه گرایانه زیرساخت‌ها تبعین شد.

استفاده از فرصت و تهدید

معاونت توسعه راهبردی و سرمایه گذاری وبانک این موضوع را مقدمه تامین سرمایه حوزه های انرژی، پتروشیمی،، ساختمان اقتصاد دیجیتال ،معدن و فولاد   عنوان کرد و گفت:  نوآوری شرکت‌های دانش بنیان به عنوان برنامه‌هایی  است در بالاترین سطح مدیریت برای آنها حضور، مشارکت و حمایت تعریف و تعیین شده  که می تواند بازده هی سرمایه مطلوبی داشته باشد.

وی با مد نظر قرار دادن شرایط حاکم بر اقتصاد و صنعت بانکداری کشور تصریح کرد: از آنجایی که تراز مالی بانک‌ها منفی است و نمی توان از منابع بانکی برای افزایش سرمایه استفاده کرد و از سویی دیگر بحث دارایی مازاد که سه قوه ابلاغ کرده تا بانک‌ها دارایی مازاد را به بخش خصوصی واگذار کنند، این موارد تهید و فرصتی برای وبانک به شمار رفت.

مشارکت در مگاطرح پتروشیمی

میرمحمدی ادامه داد: از این رو باید فرصت را در کنار هم مدیریت کرد یعنی فروش دارایی مازاد به سرمایه‌گذاری جدید منتج می‌شود و ۲ پروژه سریعا به سمت اجرا سوق داده شد تا هم حوزه ارزآوری تقویت و هم از خام فروشی جلوگیری کرد.

معاونت توسعه راهبردی و سرمایه گذاری وبانک حوزه پتروشیمی را و مشارکت ۱۵ درصدی این مجموعه سرمایه گذاری  در مگا پروژه شهید سلیمانی را یکی از نتایج برنامه های جدید مدیریت اخیر عنوان کرد و گفت: سرمایه اولیه این پروژه ۱۲ میلیارد دلار برآورد شد که وبانک ۲ میلیارد دلار آن را تامین کرد طرح بعدی پتروشیمی کیپیکو در منطقه آزاد قشم است که با توجه به خوراک خوبی که به این پتروشیمی تخصیص داده شده  پتانسیل عالی برای سودآوری دارد به زودی اجرای این پروژه اغاز  و به سوی بالفعل کردن آن نیز گام برداشته می‌شود.

سودآوری دانش بنیان ها

میرمحمدی در ادامه از سیاست های حمایتی وبانک از طرح های دانش بنیان خبر داد و یادآور شد: ساخت ماشین آلات معدنی نیز ازدیگر اقداماتی به شمار می رود که وبانک در حوزه دانش بنیان به آن ورود پیدا کرده است زیرا تحریم بودن ماشین آلات باعث شده که آنها به کشور وارد نشود و اگر ماشین آلاتی نیز وارد شود اسقاطی است.

وی ادامه داد: در این زمینه مذاکراتی با جهاد دانشگاهی مجموعه غدیر و وزارت دفاع و چادرملو و گل گهر داشته تا سرمایه جانبی جذب شود.

معاونت توسعه راهبردی و سرمایه گذاری وبانک در خصوص این طرح دانش بنیان و بازده سودآوری ان اعلام کرد: در ابتدا مقرر است، یک میلیون دستگاه دامتراک ۱۳۰ تنی تولید شود که حدود ۳۵ میلیون دلار برای ۵۰ عدد دامتراک سرمایه‌گذاری شده به طوری که  ۶۰ الی ۷۰ درصد ارزش افزوده  و بازگشت سرمایه دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24