Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بسیاری از سرمایه‌گذاران و سهامداران اعتقاد به جذابیت قیمت‌ها و P/E مناسب برای کسب سود قابل‌توجه در بازه زمانی یکساله را دارند اما لگدمال شدن اعتماد عمومی، ترس از رفتارهای بی‌حساب و کتاب دولت، عدم رفع برخی از ابهامات، بی‌تفاوتی نهاد ناظر به وضعیت بازار و البته برخی از گمانه‌زنی‌ها (تحلیل‌های تکنیکی) درخصوص افت بیشتر شاخص باعث شده تا طیف وسیعی از فعالین بازار فعلا تماشاچی بوده و دل به خرید در این قیمت‌های جذاب ندهند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 25 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با یک فشار فروش همه جانبه مشابه با بازار شنبه آغاز کرد و البته مدیریت ریزش قیمت‌ها به روی چرخ‌ها و محورهای توانمند خودروسازان جاده مخصوص بود تا در یک روز تلخ دیگر شاهد افت نزدیک به 19 هزار واحدی شاخص و کاهش دمای این دماسنج پرحاشیه تا ارتفاع یک میلیون و 978 هزار واحدی باشیم !! بازار شرایط خوبی نداشته و عملا کار به جایی رسیده که بسیاری از سهامداران شرایط فعلی معاملات را دستکاری قیمتی و بی‌تدبیری سیاستگذار قلمداد می‌کنند ! متاسفانه شرایط این روزهای بازار و شاخص کل بیشتر شبیه به آینه دق است !! حجم و ارزش معاملات طی روزهای اخیر با یک افت دیگر نشان داد که با وجود جذابیت قیمت‌ها اما به دلیل فضای بی‌اعتمادی، بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی به خرید و حرکت رو به جلو ندارد. بنابراین تا وقتی پول قوی در کار نباشد، خبری از رشد دامنه‌دار نیست و اینجاست که یکبار دیگر اهمیت شوک‌درمانی و نیاز به ارائه یک بسته حمایتی چندبندی از بازار روشن می‌شود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و سهامداران اعتقاد به جذابیت قیمت‌ها و P/E مناسب برای کسب سود قابل‌توجه در بازه زمانی یکساله را دارند اما لگدمال شدن اعتماد عمومی، ترس از رفتارهای بی‌حساب و کتاب دولت، عدم رفع برخی از ابهامات، بی‌تفاوتی نهاد ناظر به وضعیت بازار و البته برخی از گمانه‌زنی‌ها (تحلیل‌های تکنیکی) درخصوص افت بیشتر شاخص باعث شده تا طیف وسیعی از فعالین بازار فعلا تماشاچی بوده و دل به خرید در این قیمت‌های جذاب ندهند. در واقع بازار این روزها تا حدود زیادی شبیه به بازار روزهای پایانی مهر و روزهای ابتدایی آبان است.

در آن مقطع، فضای سیاسی و ترس از برخی تغییر و تحولات باعث شد تا بسیاری از فعالین بازار چشم به روی جذابیت قیمت‌ها بسته و تن به خرید ندهند اما به یکباره فضا تغییر کرد و بازار در ریل صعود قرار گرفت. به نظر فضای امروز هم تا حدودی مشابه با همان مقطع است با این تفاوت که این بار فضای اقتصادی و سیاست‌های دولت بازار را زمین‌گیر کرده و شاهد آب شدن قیمت طیف وسیعی از سهام هستیم. در همین گروه پالایشی اگر کمی دقت کنیم، می‌بینیم که رشد کرک اسپرد عاملی برای جهش سود شرکت‌ها در کوارتر دوم خواهد بود اما بازار حاضر به خرید و جسارت و حرکت رو به جلو نیست.

برخی معتقدند اگر چند خبر خوب نصفه و نیمه از گروه خودرو و بحث تجدید ارزیابی شرکت‌ها برسد، دست‌کم فضای فرسایشی تعدیل خواهد شد و حتی با یک بازار کم حجم هم می‌توان مدارا کرد. اما مشکل ماجرا فضای بی‌اعتمادی است که به نوعی مانع از تزریق پول می‌شود و حتی معتقدیم دولت هم بر خلاف شعارهای زمان انتخابات خیلی هم از این وضعیت ناراضی نیست و اتفاقا از قرار دادن کلیه بازارها در مسیر رکود خرسند است. تصور او این است که ثبات موقت در فضای سیاسی می‌تواند عاملی برای توقف گردش پول و کنترل تورم باشد. به‌خصوص که به سالگرد اتفاقات تلخ شهریور و مهر سال گذشته نزدیک می‌شویم و احتمالا کنترل بازار ارز یکی از اولویت‌های سیاستگذار باشد !!

اما بحث حذف ارز 28.500 تومانی برخی کالاها، مشکل کمبود بنزین و کسری بودجه نشان می‌دهد که این تلاش دولت هم به مانند تلاش‌های قبلی ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24