Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

آمارها نشان می دهد اقتصاد ایران طی بازه زمانی 2 ساله، نرخ رشد تورم نقطه به نقطه را شکسته و هم اکنون به 68.6 درصد رسیده اما بازار سرمایه با وجود افزایش نقدینگی، کاهش قدرت خرید و نزول درآمدهای نفتی می تواند برای سرمایه گذاران خود سود ایجاد کند.

برای کسب بازده از پیک تورم آماده باشید

بورس24 : امروز یکشنبه (29 مرداد) سمینار راهکارهای مدرن تأمین‌مالی و مدیریت دارایی در شرایط تورمی با حمایت گروه مالی فیروزه، اتاق بازرگانی ایران و آلمان، مشاوره مدیریت تجربه شاپرک آبی در هتل پارسیان آزادی با حضور مدیران عامل، مدیران اجرایی سطح ارشد سازمان و مدیران مالی و تصمیم گیران مالی برگزار شد و راهکارهایی به منظور چگونگی اخذ سود از تورم و رکود اقتصادی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.

در این سمینار روش‌های مدرن و متنوع تأمین مالی شرکت‌ها، تورم و افزایش نرخ ارز به عنوان دو روی سکه معضلات اقتصادی در کشور، نقش نقدینگی در رشد، راهکار های مدیریت دارایی در شرایط بحرانی و تورمی بیشترین موضوعاتی بود که در این رویداد بری دریافت پاسخ، اولویت داشت.

قابل ذکر است، امیر تقی خان تجریشی عضو هیات مدیره گروه مالی فیروزه، گلناز شانه بند مدیر ارشد گروه مالی فیروزه، پرستو ابوالقاسمی مدیر تامین مالی گروه فیروزه، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت تجربه شاپرک آبی، محبوبه داوودی مدیر مطالعات اقتصادی گروه مالی فیروزه و نوید قدوسی مدیر سرمایه گذاری گروه مالی فیروزه از سخنرانان این سمینار بودند.

خروج از محدوده

بر همین اساس و با تاکید برشاخص های اثرگذار بر افزایش نرخ تورم، کارشناسان مالی در سمینار راهکارهای مدرن تامین مالی و مدیریت دارایی معتقد هستند؛ از آنجایی که تورم، یکی از چالش‌های مهم اقتصادی ست بنابراین تأثیر به سزایی بر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری دارد و در شرایط تورمی، ارزش پول به تدریج کاهش می‌یابد و این باعث کاهش قدرت خرید و افزایش هزینه‌ها می‌شود اما برخوردهای صحیح و هوشمندانه با این چالش امکان تأمین مالی موثر و سرمایه‌گذاری موفق را فراهم می‌سازد.

 به همین منظور مجید کیانپور مدیر عامل شرکت مشاور مدیریت تجربه شاپرک آبی در سمینار راهکارهای مدرن تأمین‌مالی و مدیریت دارایی خواهان بوده تا به مخاطبان خود سرمایه‌گذاری در دارایی‌های غیرنقدی، مدیریت هوشمندانه پول و برنامه ریزی برای دوره های تورمی را معرفی و آموزش دهد.

از این رو داشتن نت وورک بسیار مهم ارزیابی می شود زیرا خطاها در سال های اولیه یک بیزینس را کاهش می دهد.

البته در سال های ابتدایی بیزینس باید به کوتاه تر شدن روند اجرای برنامه و رسیدن به اهداف اقدام شود.

قابل  ذکر است که در ۱۰ سال ابتدایی کارفرما باید به یک بیزینس مدل برای خود برسد.

میان برهای فرصت ساز

مدیریت هوشمندانه پول و استفاده از ابزار ههای مالی مانند بازار سرمایه مطلوی ارزیابی می شود.

در سمینار راهکارهای مدرن تامین مالی و مدیریت دارایی تاکید شد؛ در شرایط تورمی، مدیریت هوشمندانه پول امری حیاتی است.

همچنین کنترل هزینه‌ها، محافظه‌کاری در مصرف، و استفاده از ابزارهای مالی مانند سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و سپرده‌های نقدی با بهره‌برداری مناسب، می‌توانند ریسک تورمی را کاهش دهند و امنیت مالی را تضمین کنند.

به همین منظور است که گلناز شانه بند مدیر ارشد گروه مالی فیروزه معتقد است، یک شرکت و تجارت باید برای اخذ و جذب نقدینگی به سمت ابزارهای بازار مالی و بازار سرمایه روی آورند.

البته شرکت ها برای این منظور باید به ایجاد واحد امور سهام، افزایش نظارت و شفافیت مالی اقدام کنند.

از سویی دیگر انتشار اوراق بدهی نیز به عنوان یکی از آسان ترین مسیر محسوب می شود.

قابل ذکر است؛ تپسی در زمان عرضه اولیه توانست ۱۲۹ میلیارد تومان تامین مالی کند.

شرکت ها برای حضور در بازار سرمایه نیاز به شفافیت در ارزش به لحاظ قیمت و نقدینگی هستند.

رصد احساس دلار

سمینار راهکارهای مدرن تأمین‌مالی و مدیریت دارایی در شرایط تورمی تاکید دارد؛ مقابل تورم و تغییرات اقتصادی، نگرانی‌ها را می‌ توان با تصمیم‌ گیری مناسب و استفاده از راهکارهای موثر از بین برد و این تدابیر همچنان اهمیت خود را در حفظ پایداری مالی و رشد سالم اقتصادی اثبات می‌کنند.

از این روست که آموزش و چگونگی مدیریت به روش  مناسب  برای تعامل با ابزارهای صحیح مالی به منظور تامین مالی و مدیریت دارایی در این سمینار ارائه می شود.

امیر تقی خان تجریشی نیز در این سمینار اظهار کرد، موضوع نرخ تورم و دلار در ایران همچنان لاینحل بوده و اثرگذاری آن ادامه خواهد داشت.

هم اکنون در بازار سرمایه خدماتی شکل گرفته که می تواند ریسک تجارت و سرمایه‌گذاری را کاهش دهد و در بدترین شرایط سود ۳۵ درصدی را ایجاد کند.

به همین منظور گروه مالی فیروزه نیز خدمتی به اسم احساس دلار تعریف کرده که این عامل اثرگذار در متغیرهای تجاری را تحلیل ارزیابی می کند و می تواند در بازه زمانی مشخص میزان سود، درآمد و زیان را ارایه دهد.

سود از تورم

یکی از راه‌های پیشگیری از تأثیرات تورم، برنامه‌ ریزی دقیق و هوشمندانه برای دوره‌های تورمی است.

تحلیل نرخ تورم، پیش‌بینی تغییرات بازار و مواد اولیه، و تدوین برنامه‌های مالی و سرمایه‌گذاری با توجه به این عوامل، می‌توانند شرایط مالی را تقویت و بهبود بخشند.

محبوبه داوودی مدیر مطالعات اقتصادی گروه مالی فیروزه با تاکید بر نمودارها و آمار، نرخ تورم را از سال ۷۲ تا به اکنون رو به رشد و شکستن رکورد خود می بیند به طوری که هم اکنون تورم در دوره استراحت است و تا مدتی در نقطه کنونی خواهد ماند؛ اما حرکت رو به رشد خود را آغاز خواهد کرد.

اقتصاد ایران طی بازه زمانی 2 ساله، نرخ رشد تورم نقطه به نقطه را شکسته و از 60.2 درصد به 65.2 درصد رسید و هم اکنون در نرخ  68.6 درصد به سر می برد. اما بازار سرمایه با وجود افزایش نقدینگی، کاهش قدرت خرید  نزول درآمدهای نفتی می تواند برای سرمایه گذاران خود سود ایجاد کند.

با تاکید براین بررسی ها، نرخ تورم همچنان بالا می‌رود و مصرف خرید کمتر می‌شود.

از سوی دیگر و در این شرایط سه بحران ارزی نیز پیش رو خواهد بود.

در بازه زمانی مذکور، روند کاهشی صادرات نفت نیز سرعت می‌گیرد به طوری که صادرات نفت از دو و نیم میلیون بشکه در روز هم اکنون به ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

 همچنن کسری بودجه نیز ۵۰ درصد شده و چاپ پول نیز افزایش یافته است.

البته  افزایش چاپ پول همراه با افزایش نرخ تورم به انتظار تورمی منجر می‌شود.

هرچند دراین شرایط سرمایه‌گذاری بسیار سخت خواهد شد اما بازار سرمایه همواره در بدترین شرایط نیز  سودی را به میزان ۳۰ درصد ایجاد می کند.

به همین منظور و با تمامی ریسک‌های موجود می‌ت وان از سرمایه‌گذاری‌ های بورسی سود نیز اخذ کرد زیرا پتانسیل رشد قیمت در بازار شکل می‌گیرد به طوری که خرید سهم در شرایط فعلی مناسب ارزیابی می‌شود و  خریدهایی که به صورت پله‌ای باشد سودآوریبیشتری به همراه خواهد داشت.

یادآور می شود؛ سهامداران طی این بازه زمانی می‌توانند در میان مدت از بازار سود اخذ کنند ولی شرایط بازار سرمایه کنونی و تورمی برای سود کوتاه مدت سیگنالی مناسب نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24