Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در گزارش‌های اخیر یعنی پیش‌بینی بازار روزهای شنبه و یکشنبه درخصوص دو موضوع مهم یعنی زمان برگشت بازار و راهکارهای نجات بازار بطور مفصل بحث شد. به نظر بررسی یک آیتم دیگر یعنی ارزش دلاری بازار بتواند به ما کمک کرده و تا حدودی کف بازار را روشن کند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : معاملات روز یکشنبه در ادامه بازار پُرعرضه شنبه با فشار فروش ضعیف‌تر و عقبگرد قیمت‌ها آغاز شد و در همین راستا نفوذ شاخص به کف کوتاه‌مدتی 1.955 هزار واحدی را شاهد بودیم اما در نیمه دوم معاملات با ظاهر شدن اردر خرید برای بلوک 3.36 درصدی سهام ایران‌خودرو و انجام این معامله فضای بازار به‌خصوص در 2 گروه خودرویی و بانکی مقداری رو به بهبود رفت و اندکی از افت روزانه شاخص جبران شد اما در نهایت نماگر اصلی بازار با کاهش ارتفاع 3.500 واحدی به کار خود خاتمه داد.

بارها به این نکته اشاره شد که اگر ‌چاره‌ای برای بازار نشود و شوک‌های اساسی وارد نشود، روند فرسایشی ادامه خواهد یافت و حال می‌بینیم که بازار حال و روز خوشی نداشته و باری دیگر شاهد تقارن افت ارزش معاملات با شدت گرفتن خروج پول از بازار هستیم. به نظر می‌رسد طیف دیگری از سهامداران که امید به برگشت بازار از سطوح فعلی داشتند، در مسیر ناامیدی و فروش قرار گرفته و لذا ضعف طرف تقاضا، آنها را به سمت فروش در دامنه منفی سوق داده است. آنها با علم به این که می‌دانند بازار ارزنده است اما بواسطه فشار روانی ایجاد شده و یا تسویه اعتبار، می‌فروشند تا از این فضای یاس و ناامیدی و در راستای جلوگیری از تحمیل زیان بیشتر خلاص شوند.

در گزارش‌های اخیر یعنی پیش‌بینی بازار روزهای شنبه و یکشنبه درخصوص دو موضوع مهم یعنی "زمان برگشت بازار" و "راهکارهای نجات بازار" بطور مفصل بحث شد. به نظر بررسی یک آیتم دیگر یعنی ارزش دلاری بازار بتواند به ما کمک کرده و تا حدودی کف بازار را روشن کند. در منحنی زیر ارزش دلاری بازار از انتهای شهریور سال 1400 (بازه زمانی 2 ساله) محاسبه گردیده و آورده شده است. در این نمودار رگرسیونی از وضعیت فعلی رسم شده است. روند نزولی ارزش دلاری بازار در اسفند سال گذشته در سطوح 142 میلیارد دلار متوقف شد اما پرسشی که احتمالا برایتان مطرح می‌شود این است که مگر حرکت بازار از آبان سال گذشته (سطوح 164 میلیارد دلار) آغاز نشد ؟ پس چرا ارزش دلاری تا اسفند ماه کاهشی بوده است ؟

ارزش دلاری بازار

دلیل این موضوع رشد 100 درصدی دلار در شرایطی بود که حرکت صعودی بازار در گام نخست محدود و همچنین در بهمن ماه و اوایل اسفند، شاخص روند اصلاحی داشت. بنابراین با نگاه از دو زاویه می‌بینیم که بازار تقریبا در سطوح کف خود قرار گرفته است.

زاویه اول: بازار در آبان سال گذشته و در سطوح 164 میلیارد دلار برگشت زد و این در شرایطی است که ارزش دلاری امروز بازار 169 میلیارد دلار بوده و عملا تا سطوح حداقلی فاصله چندانی نمانده است.

زاویه دوم؛ خط رگرسیون رسم شده است. در زمان‌هایی که بازار زیر این خط قرار داشته، همواره در رشدها نقش مقاومتی داشته و در زمان‌های بالای خط مذکور قرار گرفته در اصلاح‌ها، نقش حمایتی گرفته است. برای درک بهتر موضوع، نقاط حساس را با دایره‌های قرمز مشخص کرده‌ایم.

در نگاه به هر دو زاویه می‌بینیم که بازار تقریبا در سطوح حداقلی خود قرار گرفته و به زودی باید روند کاهشی متوقف شود. مگر اینکه ...

مشاهده کاامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24