Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جریان نقدینگی 6 همتی صندوق توسعه در کنار قرار گرفتن بازار در منطقه حمایتی قیمتی و زمانی معتبر می‌تواند عاملی برای یک دوره نوسان مثبت و توقف روند کاهشی قیمت‌ها باشد. در گزارش‌های پیشین به این نکته اشاره شد که احتمالا بازار از روزهای ابتدایی شهریور بتواند کمی از فضای افت قیمتی فاصله گرفته و دست‌کم یک دوره نوسان مثبت مقطعی را داشته باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 5 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه شرایط خوبی داشت و به لطف برخی از خبرها، امیدواری‌ها‌ به تغییر سیاست دولت در بخش‌هایی از اقتصاد و ایجاد محدودیت در فروش قراردادهای اختیار معامله پوشش داده نشده، یک روز خوب را به نمایش گذاشت و در همین راستا شاخص کل با رشد قابل‌توجه 46 هزار واحدی از حمایت 1.9 میلیون واحدی فاصله گرفت و تا یک قدمی اَبرکانال 2 میلیونی پیشروی کرد. خبر خوب اینکه، روز گذشته حجم و ارزش معاملات با رشد چشمگیر 58 درصدی به 6 همت رسید و پس از مدت‌ها شاهد مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها بودیم. البته باید منتظر ماند و دید آیا ارزش معاملات پتانسیل تثبیت شدن در سطوح بیش از 6 همت را دارد یا خیر. به هر جهت اعتماد عمومی از دست رفته و بازار برای برگشت به روزهای خوب و فاصله گرفتن از فضای فرسایش 3 - 4 ماه اخیر نیاز به اطمینان‌سازی، شوک‌های مثبت و رسیدن اخبار واقعی دارد.

در بازار چهارشنبه خبر رسید که قرار است جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شده و تغییراتی در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اعمال شده و فرمول مشخصی برای آن در نظر گرفته شود اما گویا هنوز چهارشنبه نشده و خبری از این تغییرات نیست ! لذا در عین اعتقاد به جذابیت قیمت‌ها، کمی هم باید محتاط بود تا مبادا با اخبار خوراک از بازار نوسان گرفته شود. ضمن اینکه با قطعیت نمی‌توان درخصوص خاتمه یافتن روند اصلاحی نظر داد و هنوز هم معتقدیم که دولت با تصمیمات خود به بخش‌های بزرگی از بازار آسیب‌های جدی وارد نموده و از طرف دیگر دستکاری‌های اخیر قیمتی در برخی از نمادها و صنایع، بسیاری از معامله‌گران را دل‌چرکین و ناامید کرده است.

البته جریان نقدینگی 6 همتی صندوق توسعه در کنار قرار گرفتن بازار در منطقه حمایتی قیمتی و زمانی معتبر می‌تواند عاملی برای یک دوره نوسان مثبت و توقف روند کاهشی قیمت‌ها باشد. در گزارش‌های پیشین به این نکته اشاره شد که احتمالا بازار از روزهای ابتدایی شهریور بتواند کمی از فضای افت قیمتی فاصله گرفته و دست‌کم یک دوره نوسان مثبت مقطعی را داشته باشیم. لذا اگر کمی عقلانیت در رفتار دولت ایجاد شود و بازارسازان دست از شیطنت در تابلوی برخی از نمادهای مورد توجه برداند، شاید بازار بتواند در این مسیر به کانال 2 میلیونی بازگشته و حتی به سطوح 2.1 میلیونی هم نزدیک شود.

اما برای هفته جاری چه رخدادهایی در انتظار بازار خواهد بود. به نظر هفته پُرخبری در پیش داشته باشیم. در روزهای ابتدایی هفته انتشار گزارش‌های ماهانه را داریم که از امروز سرعت بیشتری خواهند گرفت. در حوزه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24