Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با حضور ۸۴ درصد از صاحبان رای صبح امروز تشکیل جلسه داد.

مجمع «تاصیکو» 99.5 درصد سود را تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با حضور ۸۴ درصد از صاحبان رای صبح امروز تشکیل جلسه داد.

این مجمع ۹۹.۵ درصد از سود قابل تخصیص را تقسیم کرد و به ازای هر سهم ۲۲۵ تومان تقسیم شد.

مجمع صبح امروز "تاصیکو" یکی از پر خبر ترین مجامع این شرکت بود؛ اخبار خوبی که می تواند آینده این هلدینگ را متحول کند.

امیر حسین نادری مدیر عامل"تاصیکو" خبر داد: توسعه معادن پارس تامین در محدوده معدنی ۱۰۰ کیلومتر مربع با بیش از ۲۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی باعیار میانگین ۱.۵ ppm است.

این شرکت در سال جاری در بازار سهام عرضه خواهد شد. تولید این شرکت نیز در سال جاری آغاز خواهد شد و بزودی شاهد  تولید شمش طلای کارخانه ۵۰۰ کیلویی پارس تامین خواهیم بود. از مزیت های توسعه معادن پارس تامین دارا بودن پروانه معدن به نام شرکت و در اختیار داشتن زنجیره تولید است.

نوری مدیر عامل توسعه معادن پارس تامین نیز گفت: با تامین مالی به موقع هلدینگ خوشبختانه پروژه اصلی مجموعه پیشرفت خوبی داشته و به زودی شاهد تولید شمش طلا خواهیم بود. تاکنون در حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مجموعه اجرایی شده است. در حال حاضر نیز در تلاشیم تا حفاری ها را در سال جاری به ۴۰ هزار تن افزایش دهیم و افزایش حفاری ها منتج به افزایش ذخائر پیش بینی شده خواهد بود.

از دیگر طرح های توسعه شرکت های گروه  که مدیر عامل " تاصیکو" به آن اشاره کرد اقدامات صورت گرفته در شرکت فرآورده های نسوز بود. این شرکت برنامه تولید ۱۵ هزار تن آجر نسوز در فاز نخست با حاشیه سود ۶۰ درصدی را دارد که این طرح در نهایت به تولید ۳۰ هزار تن ختم خواهد شد و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی سود فقط از این محل وجود دارد.

طرح توسعه اثر گذار دیگر نیز که در مجمع مطرح شد تکمیل زنجیره ارزش در حوزه زغال سنگ بود.

نادری در این خصوص گفت: در نظر داریم با توجه به آلایندگی زغال سنگ در حد استاندارد باطله های تولیدی در این بخش را به منظور مصرف نیروگاهی آماده شود  همچنین تولید زغال سنگ برای تولید ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی نیز در دستور کار است.

امیر حسین نادری مدیر عامل سرمایه گذاری صدر تامین درجمع سهامداران به مهمترین رویدادهای شرکت  اشاره کرد و این طور به مجمع گزارش داد:در سال مالی گذشته علی رغم تمام نوسانات بازار سهام نماد "تاصیکو" ۱۱۱ درصد بازدهی به ثبت رساند و شرکت با ۷۴ درصد NAVدر حال معامله است.

وی ادامه داد: با لحاظ کردن ارزش روز فولاد اکسین و توسعه معادن پارس تامین دو زیر مجموعه غیر بورسی شرکت  ارزش روز دارایی های شرکت که بالغ بر ۸۵ همت است تا ۱۰۰ همت افزایش خواهد داشت.

وی در خصوص رشد در آمدها گفت: در آمدهای عملیاتی گروه ببا رشد ۵۷ درصدی از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش داشت و حاشیه سود ناخالص به نسبت سال گذشته از ۳۳ درصد به ۳۶ درصدرسیده است.
سود خالص شرکت با رشد ۳۱ درصدی به ۹۸۰۰ میلیارد تومان رسید در حدود ۴ هزار میلیارد تومان تامین مالی داشتیم که ۲ هزار میلیارد تومان آن صرف پروژه ها شدند.

شاخص های عملیاتی شرکت اصلی نیز با تغییرات خوبی همراه بود درآمدهای عملیاتی شرکت ۶۹ درصد رشدداشتو به رقم ۷۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نتیجه آن رشد۷۲ درصدی سود خالص شرکت اصلی و تحقق ۷۶۰۰ میلیارد تومان سود خالص شد.

وی به سود آوری شرکت های زیر مجموعه اشاره داشت و گفت :  در مجموع به صورت میانگین شاهد رشد ۳۳ درصدی سودآوری شرکت های گروه بودیم.

برنامه های پیش رو

مدیر عامل سرمایه گذاری صدر تامین گفت: در سال مالی جاری برنامه عرضه اولیه شرکت توسعه معادن پارس تامین در دستور کار است و پس از طی فرآیندهای عرضه و پذیرش این شرکا برای اولین بار عرضه عمومی خواهد شد.

سهامداران در خصوص ذوب آهن پرسیدند و نادری در پاسخ گفت: ۵۵ درصد لز هزینه های این شرکت مربوط به هزینه انرژی(زغال) است که در تلاشیم اقداماتی در راستای افزایش بهره وری و کاهش هزینه انرژی اجرایی کنیم و در مرحله بعدی هزینه سرمایه انسانی است که به مرور تعدیل خواهد شد.

درباره سولفات سدیم املاح معدنی هم سوال شد  و اینطور پاسخ داده شد: کوره شماره یک به دلیل ترک خوردگی فعلا از مدار خارج شده و کوره شماره دو با توجه به بومی سازی هایی که د آن صورت گرفته در مراحل پایانی است و به زودی پس از،تست های اولیه  وارد مدار تولیدخواهد شد.

درپایان پس از قرائت گزارش حسابرس پرسش و  پاسخ سهامداران صورت های مالی "تاصیکو" به تصویب مجمع رسید.

در مجمع ۹۹.۵ درصد از سود قابل تخصیص ، تقسیم شد و به ازای هر سهم ۲۲۵ تومان عاید سهامداران شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عبدالصالح اریونفرد
    عبدالصالح اریونفرد

    باسلام اخباربسیارامیدوارکننده ایست امیدوارم مسئولین به سهامداران خوردکه امیدواربه رشدصنعت وبورس دارندتوجه داشته باشند

    8 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24