Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

صاحب ارجمند، معاون مالی پالایشگاه نفت اصفهان در خصوص احتمال تغییر نرخ تسعیر ارز از 28500 به ارز نیمایی به خبرنگار بورس۲۴ گفت:  فعلا نرخ تسعیر همه پالایشگاه‌ها۲۸۵۰۰ است. اما اخیرا  رسیدن به نرخ ۳۸۵۰۰  تقویت شده  که هنوز مکتوب ابلاغ نشده است.

پاسخ معاون مالی پالایشگاه اصفهان به یک سوال مهم؛ «شپنا» 200 تومان سود می سازد؟

بورس24 : صاحب ارجمند، معاون مالی پالایشگاه نفت اصفهان در خصوص احتمال تغییر نرخ تسعیر ارز از 28500 به ارز نیمایی به خبرنگار بورس24 گفت:  فعلا نرخ تسعیر همه پالایشگاه‌ها۲۸۵۰۰ است. اما اخیرا  رسیدن به نرخ ۳۸۵۰۰  تقویت شده  که هنوز مکتوب ابلاغ نشده است.

وی در خصوص تغییرات کرک اسپرد پالایشگاه ها و افزایش کرک در روز های اخیر گفت: رشد کرک خیلی متأثر از مبادلات سیاسی دنیا است. مباحث مربوط به روسیه، چین، آمریکا و به طور کلی اتفاقات مختلف دنیا در کاهش و یا رشد کرک اسپرد پالایشگاه تاثیر گذار است که  نیاز به تحلیل بیشتر دارد.‌ اما به هر حال در رشد روزهای اخیر به نفع پالایشگاه بوده است.

تا اینجا میانگین  کرک ۱۵ دلار...

ارجمند افزود: به هر حال نرخ کرک‌ها برای بنزین و گازوییل  متفاوت است ولی در این مدت تا  ۱۵ دلار هم رسیده بود.

افزایش سرمایه ۶۰ درصدی این پالایشگاه

معاون مالی پالایشگاه اصفهان در خصوص افزایش سرمایه شرکت گفت: به دنبال انجام افزایش سرمایه ۶۰ درصدی از محل سود انباشته هستیم و ان شاءالله با موافقت بورس و هیئت مدیره  تا مهر ماه محقق شود.

تجدید شپنا چند درصد است ؟

این مقام مسئول در پالایشگاه نفت اصفهان گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی هم در مرحله کارشناسی زمین ها است. پس از دریافت گزارش کارشناسی، گزارش توجیهی برای حسابرس ارسال خواهد شد و سپس با دریافت مجوز بورس، احتمالا هر دو مجمع در مهر ماه برگزار خواهد شد.

ارجمند گفت: قیمت زمین ها سال ۹۹ ، ۷ همت یعنی متری  ۷۰۰ هزار تومان بود که شنیده می‌شود که به حدود  ۷ میلیون تومان  رسیده است. 

۲۰۰ تومان سود شپنا؟

وی در پاسخ به اینکه آیا درست است که شپنا تا پایان سال ۲۰۰۰ ریال سود می‌سازد؟ گفت: در صورتی که رشد کرک ها ادامه پیدا کند و فرمول قیمت گذاری پالایش و پخش همچون سال گذشته اعلام شود (فرمول قیمت گذاری که سال قبل بود شامل دو تخفیف ۵ درصد  و ۵ دلار روی نفت خام است)، این سود خارج از تصور نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سید مهدی هاشمی
    سید مهدی هاشمی

    عالی

    8 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24