Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اعتمادی که طی مدت اخیر از بین رفته، به سادگی و راحتی بازسازی نخواهد شد و در واقع همان‌هایی که بازار را به این روز انداختند، فضا را طی روزهای اخیر تغییر دادند. بنابراین این موضوع خیلی مهم است که فضای فعلی دوام داشته باشد و جریان پول فعالین قدیمی بازار را همراه کند. در غیر اینصورت پس از حرکت رو به جلوی فعلی، هیجان خرید تخلیه شده و باری دیگر فضا به سمت رکود و فرسایش خواهد رفت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 6 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات دومین روز کاری هفته را تحت تاثیر اظهارات شامگاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و عوارض شرکت‌های صادراتی با افزایش تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی موج تقاضا در نمادهای بزرگ و سرشناسی همچون شستا، خساپا، فولاد، شپنا و ... تقویت شد و این فضا به مابقی بازار تسری یافت و در همین راستا شاخص کل با ثبت یک رشد سنگین دیگر (58 هزار واحد) اَبَرکانال 2 میلیونی را پس گرفت و تا ارتفاع 2 میلیون و 51 هزار واحدی قد کشید. رسیدن ارزش معاملات به سطوح نزدیک به 8 هزار میلیارد تومانی از دیگر اتفاقات جالب روز گذشته بود. البته دلیل اصلی این رشد، عرضه چندباره صفوف خرید در نیمه دوم بازار و فشار نسبی عرضه بود.

بارها به اهمیت شوک درمانی و تزریق نقدینگی اشاره شد و حال می‌بینیم که قرار گرفتن در این مسیر از صبح روز چهارشنبه آغاز شده است. ابتدا اخبار نیمچه مثبت خودرویی و بحث کاهش عوارض محصولات صادراتی شرکت‌ها را داشتیم. در نیمه‌های بازار خبر فعال شدن صندوق توسعه در سمت خرید را داشتیم. سپس خبر رسید که تغییراتی در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در جریان است که احتمالا به زودی مخابره خواهد شد و لذا بازار چهارشنبه علاوه بر قرار گرفتن در مسیر تعادل و واکنش به تحلیل زمانی، رشد اندکی را ثبت کرد.

از آنجایی که قیمت آخرین معامله طیف وسیعی از نمادها در بازار چهارشنبه بالاتر از قیمت‌های پایانی بود، تقاضا در بازار شنبه نیز به شکل گسترده‌تری تسری یافت و با زمزمه‌هایی درخصوص اصلاح نرخ دلار نیمایی از 28,500 تومان به نرخ حواله 38 هزار تومانی و برخی اخبار ریز و درشت دیگر، شاخص کل رشد سنگین 46 هزار واحدی را ثبت کرد. اما این پایان کار نبود چراکه شنبه شب محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از راه رسید و با صحه گذاشتن بر اخبار اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و عوارض صادراتی، فضا را برای پیشروی بازار یکشنبه هموار کرد.

حال به تحولات دو پارگراف قبل کمی دقت کنید. فرآیند شوک درمانی و فرار از فضای پنیک چقدر ساده و آسان بود ! و البته در این بین تزریق نقدینگی و توقف موقعیت‌های باز پوشش داده‌نشده در بازار اختیار معامله هم بسیار موثر بود. چراکه اگر این اخبار در فضای بی‌پولی تزریق میشد، نمی‌توانست موتور بازار را روشن کند. بنابراین خواستن، توانستن است و کماکان معقتدیم بخش بااهمیتی از افت و ریزش اخیر برنامه‌ریزی شده بوده و اتفاقا به‌خواست برخی از بازارسازان در راستای یک نقشه راه از پیش تعیین‌شده شکل گرفته است !

نکته دیگر اینکه، اعتمادی که طی مدت اخیر از بین رفته، به سادگی و راحتی بازسازی نخواهد شد و در واقع همان‌هایی که بازار را به این روز انداختند، فضا را طی روزهای اخیر تغییر دادند. بنابراین این موضوع خیلی مهم است که فضای فعلی دوام داشته باشد و جریان پول فعالین قدیمی بازار را همراه کند. در غیر اینصورت پس از حرکت رو به جلوی فعلی، هیجان خرید تخلیه شده و باری دیگر فضا به سمت رکود و فرسایش خواهد رفت. به‌خصوص که هنوز بسیاری معتقدند بازار پس از نزول سنگین اخیر، احتمالا برای یک دوره روند نوسانی و رفت و برگشتی را تجربه خواهد کرد.

باری دیگر روی این موضوع تاکید می‌کنیم که به درست یا غلط، دو صنعت خودرویی و پالایشی، لیدرهای این روزهای بازارند و حتی معتقدیم خبر نرخ خوراک و عوارض بهانه‌ای برای حرکت و تغییر فاز بازار است. در واقع اصلاح نرخ خوراک تغییر نگاه دولت را نشان می‌دهد اما ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24