Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید: ما می‌خواهیم در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران شفافیت داشته باشیم و به توافق هسته‌ای بازگردیم.

ماکرون: می‌خواهیم به توافق هسته‌ای با ایران بازگردیم

بورس24 : رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید: ما می‌خواهیم در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران شفافیت داشته باشیم و به توافق هسته‌ای بازگردیم.

به نقل از فرانس ۲۴، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی سالانه خود در جمع سفرای فرانسه گفت: البته ما نیاز به نظارت روشن و شفاف بر فعالیت‌های هسته‌ای در ایران و بازگشت به توافق برجام داریم، تا زمانی که آژانس نظارت لازم را انجام دهد، این امر بسیار خوبی است. ما واقعاً نیاز به نظارت بر این فعالیت‌ها داریم که برای کل منطقه کاملاً کلیدی است.

وی همچنین خواستار آزادی شش فرانسوی بازداشتی در ایران شد که به ادعای وی «در شرایط غیرقابل قبول» هستند.

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: خواستار تقویت تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه در بحبوحه تغییر نظم جهانی شد.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت:‌ نظم بین‌المللی ما دچار چالش شده است. جنگ به خاک اروپا برگشته و احساسات ضد فرانسوی تشدید شده است. اقدامات دیپلماتیک فرانسه که با این خطرات روبروست باید بر سیاست امنیت در چارچوب جنگ اوکراین و با هدف تقویت استقلال و منافع استراتژیک اروپا متمرکز شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: پاریس به دنبال این است که به یک شریک قابل اعتماد در عرصه ژئوپلیتیک تبدیل شود. اقدامات دیپلماتیک ما که با چالش‌های جهانی از جمله چالش‌های امنیتی، تغییرات آب و هوایی و تهدیدهای سایبری روبروست، باید به روند خودش ادامه دهد. ما باید از منافع خودمان دفاع کنیم. ما باید حامی ارزش‌ها و اصول خود باشیم که جهانی هستند.

ماکرون همچنین اقدامات دیپلمات‌های فرانسوی که در شرایط سخت کار می‌کنند را ستود و به اوضاع نیجر اشاره کرد که با وجود کودتای ماه گذشته میلادی، سفیر فرانسه هنوز در این کشور غرب آفریقا به فعالیتش ادامه می‌دهد. او تاکید کرد: با اینکه حکومت نظامیان در نیجر خواستار ترک سفیر فرانسه شده اما وی این کار را انجام نداده است. سفیر ما در نیامی با وجود فشارهای کودتاچیان باقی خواهد ماند.

ماکرون تاکید کرد که فرانسه در محکومیت کودتا و ارائه حمایت از بازوم موضع خود را تغییر نخواهد داد و تاکید کرد که بازوم به صورت دموکراتیک انتخاب شده  و با امتناع از استعفا "شجاعت" کرده است. ماکرون گفت: سیاست ما روشن است: ما کودتاچیان را به رسمیت نمی‌شناسیم.

ماکرون گفت: اگر در آفریقا مداخله نظامی نکرده بودیم، نیجر، مالی و بورکینافاسو امروز با مرزهای شناخته شده خود وجود نداشتند.

وی افزود: حضور ما در آفریقا فقط تهدید تروریستی نیست و راه‌حل نظامی نباید جایگزین راه حل سیاسی شود. پاریس از رئیس‌جمهور بازداشت شده نیجر حمایت می‌کند. مشکل در نیجر اکنون کودتاچیان است.

امانوئل ماکرون همچنین گفت، . فرانسه و دیپلمات‌هایش در ماه‌های اخیر با اوضاع بسیار سخت و دشواری در چندین کشور خواه سودان باشد یا نیجر، دست و پنجه نرم کرده‌اند.

منبع خبر: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24