Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به این نکته باید توجه داشت که بخش بااهمیتی از رشد شاخص کل در بازار روز گذشته به روی دوش سهام شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های وابسته بود. رشد به مراتب کمتر شاخص هم‌وزن و منفی بودن طیف وسیعی از سهام متوسط و کوچک بازار، مهر تائیدی بر این ادعا است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با رگه‌هایی از تقاضا و البته به شکل مردد آغاز کرد. در ادامه کمی پر عرضه شد اما با گذر از یک ساعت ابتدایی، رسیدن خبرهای مثبت تاثیرگذار بر گروه پتروشیمی، عاملی برای تحرکات قوی‌تر در صنایع بزرگ و دلارمحور بازار شد و در همین راستا شاخص کل با ثبت یک رشد جدی دیگر (32 هزار واحد) خبر از شکست قطعی مقاومت 2 میلیون و 50 هزار واحدی داد تا معامله‌گران و سهامداران به رشد بیشتر بازار و رسیدن شاخص به هدف دوم 2 میلیون و 150 هزار واحدی امیدوار شوند. البته به این نکته باید توجه داشت که بخش بااهمیتی از رشد شاخص کل در بازار روز گذشته به روی دوش سهام شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های وابسته بود. رشد به مراتب کمتر شاخص هم‌وزن و منفی بودن طیف وسیعی از سهام متوسط و کوچک بازار، مهر تائیدی بر این ادعا است.

خبر خوب اینکه، ارزش معاملات روز گذشته به بیش از 7.5 همت رسید. اگرچه این مقدار اندکی کمتر از رقم 8 همتی بازار یکشنبه است اما به هر جهت تثبیت ارزش معاملات در چنین اعداد و ارقامی، سیگنال مهمی برای بازار خواهد بود. بسیاری از معامله‌گران و سهامداران کماکان در انتظار بسته حمایتی دولت و مشخص شدن جزئیات آن هستند. به هر جهت بازار هیچ اعتمادی به دولت و وعده‌هایش نداشته و این حس کماکان پابرجاست که هر آن ممکن است دولت زیر قول خود زده و اخبار و شایعات روزهای اخیر به فراموشی سپرده شود. امیدواریم کمی عقلانیت به تصمیمات دولت برگردد و بتواند خود را قانع کند که دست از سر صنایع برداشته و در مسیر درست گام بردارد.

بارها روی این موضوع تاکید شد که بازار برای برگشت و خروج از شرایط بحرانی نیاز به شوک درمانی و تزریق نقدینگی دارد. به نظر هر 2 موضوع در دستور کار قرار گرفته اما طبیعی است با کُندی دولت در تصمیم‌گیری‌ها، اصلاح برخی سیاست‌ها زمان‌بر باشد و از آنجایی که بازار از دولت بی‌پول و بی‌منطق می‌ترسد، با هر عرضه‌ای در سمت فروش قرار می‌گیرد. البته یک نکته خاص معاملاتی هم وجود دارد که ذهن بسیاری را درگیر کرده و آن هم این است که چرا بعضا عرضه صفوف خرید بصورت یکپارچه و با فشار خاص صورت می‌پذیرد ؟! به عنوان مثال در بازار یکشنبه در یک زمان خاص، عرضه‌ها به شکلی شگفت‌انگیز توسط حقوقی‌ها در برخی از سهام خاص و مورد توجه شدت گرفت و لذا به نظر بازار به شکل دستوری دنبال می‌شود !

حال این موضوع می‌تواند در راستای گرفتن سرعت رشد قیمت‌ها یا عرضه‌ سهام به برخی کدهای خاص جهت کسب سود در میان‌مدت باشد. از آنجایی که بخشی از ریزش سنگین اخیر را دستکاری قیمت قلمداد می‌کنیم؛ بنابراین هر 2 حالت یاد شده را محتمل می‌دانیم و نمی‌توانیم بی‌تفاوت از کنار برخی اتفاقات خاص در بازار بگذریم. حتی معتقدیم برخی از اتفاقات روزهای اخیر در راستای ایجاد فشار به افرادی است که در سمت فروش Call Option یا همان خالی‌فروشی قرار داشتند و اتفاقا ابلاغیه اخیر شرکت بورس هم در همین راستا بوده و هر آن ممکن است تحرکات روزهای اخیر در نمادی همچون شستا متوقف شود. در واقع با راه‌اندازی ابزارهای نوین مالی و گسترش یافتن بازار اختیار معامله، زین پس باید پارامترهای اینچنینی را هم مورد بررسی قرار داده و در معاملاتمان لحاظ کنیم !

اما موضوع آخر که این روزها حسابی داغ شده، تغییر ریل ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24