Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به این نکته باید توجه داشت که تحرکات خریداران از چهارشنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته جاری متفاوت از معاملات اخیر بود. از رشد سنگین صندوق‌های اهرمی گرفته تا تحرکات در گروه خودرویی و پالایشی، جابجایی حجم‌های سنگین در شستا و در نهایت ورود نقدینگی به گروه پتروشیمی. برخی معقتدند این تحرکات در راستای ورود پول‌های خاص و مطلع از تحولات آتی است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته بواسطه فرموله شدن نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی (برگشت دولت از مواضع اخیر)، رسیدن برخی اخبار مثبت و گذر قطعی شاخص از مقاومت دو میلیون و 50 هزار واحدی با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد اما به مرور عرضه‌ها شدت گرفت و شاهد عقبگرد بازار بودیم. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل رشد 11 هزار واحدی را ثبت کرد و از رسیدن به کانال 2.1 میلیونی باز ماند. حجم و ارزش معاملات مقداری افت کرد و تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی شد.

به‌نظر می‌رسد بازار بعد از رشد شتابان 2 - 3 روزه، نیاز به کمی دست به دست شدن داشته باشد و برای اینکه بتواند روی پای خود بایستد، نیاز به تداوم اخبار مثبت و حمایت دارد. این موضوع را با اطلاع عرض می‌کنیم که هنوز طیف وسیعی از معامله‌گران بواسطه بی‌اعتمادی به رفتار سیاستگذار به بازار بازنگشته و آنهایی هم که در مسیر خرید قرار گرفته‌اند (با وجود جذابیت قیمت‌ها)، جسارت خریدهای پر حجم را ندارند و البته حق هم دارند. قبلا هم بارها اشاره شد که پروسه اعتمادسازی زمانبر خواهد بود و این جریان باید طی شود.

البته به این نکته باید توجه داشت که تحرکات خریداران از چهارشنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته جاری متفاوت از معاملات اخیر بود. از رشد سنگین صندوق‌های اهرمی گرفته تا تحرکات در گروه خودرویی و پالایشی، جابجایی حجم‌های سنگین در شستا و در نهایت ورود نقدینگی به گروه پتروشیمی. برخی معقتدند این تحرکات در راستای ورود پول‌های خاص و مطلع از تحولات آتی است. از آنجایی که دلیل افت یا رشد قیمت سهام با تاخیر و بواسطه اتفاقات پشت پرده روشن می‌شود، بسیار محتمل است که پول هوشمند خبر از اتفاقاتی مثبت در آینده داشته باشد ! این موضوع هم یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم است که چنین فضای رانت خبری گسترده‌ای برای عده‌ای خاص ایجاد کرده است ... !

جالب است که این روزها اظهارات برخی افراد درخصوص بازار سرمایه را می‌بینیم که در گذشته خیلی سابقه نداشته. به عنوان مثال روز دوشنبه روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با کنترل نقدینگی، کاهش تورم در کشور دور از انتظار نخواهد بود. بازار سرمایه و بورس ظرفیت لازم را دارد تا منابع و سرمایه‌گذاری‌های جذب شده را به منظور توسعه تولید به سمت واحدهای تولیدی هدایت کند. با توجه به اینکه عمده واحدهای تولیدی با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند ضروری است با جذب سرمایه‌ها به سوی بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز این واحدهای تولیدی اقداماتی صورت گیرد و این مهم تنها با حمایت مجلس از بازار کارساز است.

برخی معقتدند دولت و مجلس در حال زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی برای ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24