Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دیدگاه دوم یا دیدگاه خوشبینانه این است که دوره تاریک بازار با توجه به اخبار و شوک‌هایی که هفته گذشته تزریق شد، خاتمه یافته و شاخص به مرور پله‌های ترقی را طی خواهد کرد. البته با توجه به فضای نااطمینانی، در ابتدای راه دست‌اندازهایی خواهیم داشت و مدام بازار عرضه شده و دست به دست خواهد شد اما در نهایت مسیر خوبی طی خواهد کرد و در همین راستا شاخص به سقف 2.5 میلیونی باز خواهد گشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 11 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با عرضه‌های نسبی و به شکل نوسانی آغاز کرد. تا نیمه‌های ساعت معاملات با این رویه به کار خود ادامه داد اما در نهایت رنج مثبت در گروه بانکی و تحرکات مثبت در برخی از نمادها موجب شد تا شاخص کل رشد دیگری را در کانال خود ثبت کرده و پرواز آرامی به کانال 2.1 میلیون واحد داشته باشد. در این روز شاخص هم‌وزن نیز هم‌پای دماسنج اصلی بازار حرکت کرد و حجم و ارزش معاملات با ثبات بود تا ذهنیت خوبی برای بازار امروز وجود داشته باشد. البته برخی هم معتقدند رشد هفته گذشته و حمایت از بازار بواسطه قرار گرفتن در هفته دولت بوده و این فضا ادامه نخواهد داشت ! طبق نظرسنجی که از برخی فعالین بازار داشتیم، به 3 دیدگاه متفارت رسیدیم که در ادامه مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.  

دیدگاه اول این است که بازار طی مدت اخیر افت شدیدی داشته و در همین راستا دولت با برخی اخبار و به کمک مقداری نقدینگی زیر بازار را گرفت و با یک نوسان مثبت مقطعی آرامش نسبی ایجاد کرد اما با خاتمه یافتن هفته دولت و نزدیک شدن شاخص به مقاومت 2 میلیون و 150 هزار واحدی، باری دیگر بازار رها خواهد شد و مجددا کاهش قیمت‌ها و ریزش شاخص‌ها را خواهیم داشت که دیدگاهی بسیار خطرناک و بدبینانه است.

اما دیدگاه دوم یا دیدگاه خوشبینانه این است که دوره تاریک بازار با توجه به اخبار و شوک‌هایی که هفته گذشته تزریق شد، خاتمه یافته و شاخص به مرور پله‌های ترقی را طی خواهد کرد. البته با توجه به فضای نااطمینانی، در ابتدای راه دست‌اندازهایی خواهیم داشت و مدام بازار عرضه شده و دست به دست خواهد شد اما در نهایت مسیر خوبی طی خواهد کرد و در همین راستا شاخص به سقف 2.5 میلیونی باز خواهد گشت. (امیدواریم چنین مسیری در راه بازار باشد)

و دیدگاه سوم که از دید ما تا حدودی منطقی‌تر و معتدل‌تر به نظر می‌رسد این است که بازار پس از 3 ماه و نیم ریزش و تکمیل یک سوپرسیکل نزولی، وارد یک شاخه افزایشی شده که ممکن است در حالت ایده‌آل تا سطوح 2.2 واحد هم ادامه داشته باشد اما از آنجا که ظرف زمان تکمیل نشده، برخی از ابهامات پابرجاست و نگرانی‌هایی از بابت گزارش‌های 6 ماهه و تحولات سیاسی وجود دارد، باری دیگر فضا پرعرضه خواهد شد تا ضمن کف‌سازی، شاهد تکمیل شدن الگوی اصلاحی شاخص و بسیاری از سهم‌ها باشیم. نکته مهم اینکه احتمالا آخرین شاخه اصلاحی جنس زمانی داشته باشد و قیمت‌ها خیلی کم نشده و به کف‌هایی که در هفته پایانی مرداد شکل گرفت، خدشه‌ای وارد نشود.

در روزهای پایانی هفته‌ گذشته خبری با عنوان "۴ تاریخ کلیدی برای ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24