Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع پترول امروز با حضور حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

سهم 214 تومانی پترول فقط 5 تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع پترول امروز با حضور حضور اکثریت سهامداران برگزار شد. این مجمع 5 تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم کرد.

در این مجمع که با تنش همراه بود، سهامداران پترول نسبت به وضعیت شرکت اعتراض داشتند. یکی از سهامداران گفت: بازارگردان پترول حمایت از سهم را به درستی انجام نمی دهد. اگر به وعده های خود عمل می کردید سهم الان ۱۰۰۰ تومان بود.

همچنین سهامداران این شرکت نسبت به عدم عرضه پروژه ایلام در بورس اعتراض کردند.

تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه پترول با حضور حداکثری سهامداران این شرکت برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، پترول به ازای هر سهم ۵ تومان سود نقدی تقسیم شد.

رشید قانعی مدیر عامل شرکت در خصوص عملکرد شرکت در سال گذشته گفت: شرکت طی ۱۰ سال، سرمایه  خود را به ۱۰هزار میلیارد تومان رساند که در بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه  هم افزایش سرمایه داشته است. 

وی گفت: رشد بازدهی سهم  پترول در سال گذشته  ۵۶درصد  نسبت به شاخص بورس بوده است و  در اردیبهشت ماه هم به کسب رکورد ۵۰درصد نزدیک شد.

قانعی افزود: شرکت با بیشترین ارزش بازار، ثبت رکورد ۲۵.۹ همت را نسبت به ۸ سال قبل به دست آورد. 

وی با اشاره به اینکه برای منافع شرکت، برخی پروژه‌ها  به تاخیر انداخته‌ایم گفت:تا پایان مهرماه، پترو صدف افتتاح می‌شود. با ۶۰درصد سهم پتروشیمی ایلام، بهترین سرمایه‌گذاری غیر بورسی شرکت است. پروژه صدف مهم‌ترین پروژه شرکت بوده و با پیگیری‌های پترول، هر دو قرارداد این شرکت بسته شده و متوسط پیشرفت تاکنون از ۳درصد نیز گذشته است.

وی افزود:  گروه، پترول تنها شرکتی بود که اوراق اجاره (۲ همت) منتشر کرد. در کل گروه شیمیایی هم ۷.۹ همت اوراق منتشر شد که ۲۵ درصد متعلق به پترول بوده که عمده آن در پروژه‌های صدف و ارغوان بوده است. 

به گفته وی، ۱۳۴.۶۵۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در طرح‌ها بود که ۳.۸ میلیارد تومان را خود شرکت تزریق کرد.

پترول ۲۳۰۰ میلیارد تومان وثیقه آزاد کرد 

مدیر عامل پترول گفت: آزادسازی ۲۳۰۰ میلیارد تومان از وثایق پرونده آزادسازی سهام وثیقه پتروشیمی زاگرس و کرمانشاه، موضوع دعوای علیه بانک سپه و شرکت بازرگانی پتروشیمی صورت گرفته است.

تامین مالی پترول در سال گذشته

وی گفت: انتشار اوراق سلف موازی استاندارد بر روی محصولات شرکت به ارزش ۶۲۰۰ میلیارد تومان توسط چهار شرکت در حال انجام است و تغییر بازار شرکت لردگان از بازار پایه فرابورس از دیگر اقدامات پترول محسوب می‌ شود.  

قانعی گفت: جلوگیری از قطع گاز مجتمع پتروشیمی لردگان، انجام مذاکرات با بانک‌ها و بانک مرکزی برای حل مسائل مربوط به بازپرداخت تسهیلات، حل مسائل گمرکی و ثبت سفارش پروژه‌ها، تمدید LC صندوق توسعه ملی برای پتروشیمی صدف، مذاکره و پیگیری درخصوص قیمت آب مجتمع‌ها از وزارت نیرو و استفاده از ظرفیت شرکت‌های گروه خلیج فارس در تامین مالی پروژه‌ها از دیگر اقدامات پترول در سال گذشته بوده است. 

بنزین را با قیمت بالا فروختیم 

به گفته وی، فروش بنزین پیرولیز با قیمت‌های بالاتر از قیمت جهانی در بورس کالا و فروش کلیه محصولات آف اسپک با قیمت مناسب در بورس کالا از دیگر اقدامات در شرکت پتروشیمی ایلام است. همچنین پتروشیمی لردگان ۶۵درصد افزایش تولید به میزان ۷۹۰هزار تن را در سال ۱۴۰۱ ثبت کرد.

دو طرح مهم پترول 

وی گفت: طرح PP ایلام پیشرفت چشمگیری در یک سال اخیر داشته است. همچنین طرح کریستال آرمند لردگان پیشرفت ۵۲ درصدی داشته و تجهیزات آن ترخیص و در سایت شرکت قرار گرفته است. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علیرضا واعظ
    علیرضا واعظ

    جای بسی تآسف است که یک شرکت بزرگ مثل پاترول برای هر سهم ۵ تومان سود بدهد.

    8 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24