Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ارزش معاملات که در بازار روز یکشنبه با افت جدی به 5.2 همت رسیده بود، مجددا روز گذشته افزایشی شد و به بیش از 6.5 همت رسید. از دیگر اتفاقات مثبت بازار دیروز می‌توان به مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها اشاره کرد. طی روزهای اخیر روی این موضوع تاکید شد که بازار اخبار مثبت خوبی (اصلاحات ارزی، تجدید ارزیابی و ...) در دل خود دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته آغازی متعادل داشت. با گذر از دقایق ابتدایی رسیدن زمزمه‌هایی مبنی بر اعلام نرخ تسعیر جدید توسط رئیس بانک مرکزی منجر به تحرکات مثبت در بازار شد تا جایی که اخبار و شایعات به واقعیت پیوست و سخنگوی سازمان بورس اعلام کرد؛ مطابق مفاد نامه رییس کل محترم بانک مرکزی، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی در بورس‌های کالایی قرار گرفت.

با رسیدن این خبر فضای تقاضا در بازار حفظ شد و در همین راستا شاخص کل با رشد حدود 24 هزار واحدی به مصاف محدوده مقاومتی 2.150 – 2.200 هزار واحدی رفت. البته در سمت عرضه هم فروشنده‌ها بیکار نبودند و تقریبا به تمامی تقاضای از راه رسیده پاسخ مثبت دادند ! ارزش معاملات که در بازار روز یکشنبه با افت جدی به 5.2 همت رسیده بود، مجددا روز گذشته افزایشی شد و به بیش از 6.5 همت رسید. از دیگر اتفاقات مثبت بازار دیروز می‌توان به مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها اشاره کرد. طی روزهای اخیر روی این موضوع تاکید شد که بازار اخبار مثبت خوبی (اصلاحات ارزی، تجدید ارزیابی و ...) در دل خود دارد.

اما فعلا همان نیرویی که قیمت‌ها را به زیر کشید و اعتماد سهامداران و سرمایه‌گذاران را فراری داد، در حال مدیریت کردن شرایط بازار است. بنابراین اینچنین می‌توان برداشت کرد که بازارساز نه تمایلی به افت جدی قیمت‌ها دارد و نه میلی به حرکت دامنه‌دار بازار (در مقطع فعلی) ... ! گویی بازارساز هم نقشه‌ای برای حرکت شاخص ترسیم کرده که هنوز موعد رشد اصلی آن فرا نرسیده است.

بازار را در حالی پیش می‌بریم که عملا می‌توان آن بحران 3 – 4 ماهه را خاتمه یافته تلقی کرد. برخی معتقدند بهانه جدید برای رشد بعدی بازار، چیزی نیست جز موضوع تسعیر ارز و خبرهای خودرویی و با این دو خبر بازار وارد مسیر جدیدی می‌شود اما هیچکس زمان قطعی انتشار خبرها و حرکت بازار را ندارد. در گزارشی که در تاریخ 11 شهریور منتشر شد، درخصوص "دو موضوع" بطور مفصل بحث شد که مختصری از آن را مجددا تکرار می‌کنیم:

موضوع اول، سناریوهای پیش روی بازار است. سناریوی اول: با خاتمه یافتن هفته دولت و نزدیک شدن شاخص به مقاومت 2.150 هزار واحدی، باری دیگر بازار رها خواهد شد و مجددا کاهش قیمت‌ها را خواهیم داشت. سناریوی دوم: شاخص به مرور پله‌های ترقی را طی خواهد کرد. البته با توجه به فضای نااطمینانی، دست‌اندازهایی خواهیم داشت و مدام بازار عرضه شده و دست به دست خواهد شد اما در نهایت مسیر خوبی طی خواهد کرد و شاخص به سقف 2.5 میلیونی باز خواهد گشت. سناریوی سوم (محتمل‌ترین سناریو): بازار پس از تکمیل سوپرسیکل نزولی، وارد یک شاخه افزایشی شده که ممکن است در حالت ایده‌آل تا سطوح 2.2 واحد هم ادامه داشته باشد اما از آنجا که ظرف زمان تکمیل نشده، برخی از ابهامات پابرجاست و نگرانی‌هایی از بابت گزارش‌های 6 ماهه و تحولات سیاسی وجود دارد، باری دیگر فضا پرعرضه خواهد شد تا ضمن کف‌سازی، شاهد تکمیل شدن الگوی اصلاحی شاخص و بسیاری از سهم‌ها باشیم. نکته مهم اینکه احتمالا آخرین شاخه اصلاحی جنس زمانی داشته باشد و قیمت‌ها خیلی کم نشده و به کف‌های شکل گرفته، خدشه‌ای وارد نشود.

به نظر دیدگاه بدبینانه با توجه به اخبار و تحولات روزهای اخیر کاملا منتفی است و لذا ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24