Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تصمیماتی چون ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، حتما با مقاومت‌ها و انتقاداتی هم مواجه خواهد شد و عده‌ای که شفافیت را بر نمی‌تابند، با طرح حواشی، مانع‌تراشی خواهند کرد‌. اما اقتصاد راهی جز شفافیت پیش رو نخواهد داشت و هر اقدامی در راستای افزایش شفافیت و حذف رانت و فساد مردم را منتفع خواهد کرد.

مخالفان ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، مخالف شفافیت و از بین رفتن رانت هستند

بورس24 : یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تصمیماتی چون ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، حتما با مقاومت‌ها و انتقاداتی هم مواجه خواهد شد و عده‌ای که شفافیت را بر نمی‌تابند، با طرح حواشی، مانع‌تراشی خواهند کرد‌. اما اقتصاد راهی جز شفافیت پیش رو نخواهد داشت و هر اقدامی در راستای افزایش شفافیت و حذف رانت و فساد مردم را منتفع خواهد کرد.

عبدالله رحیم‌لوی در گفت‌وگو با بورس24 در خصوص تغییر نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت‌های پایه بورس کالا بیان کرد: قطعاً افزایش شفافیت و صداقت در هر موضوع مرتبط با اقتصاد کشور آثار مثبتی در کوتاه‌مدت و بلندمدت در پی خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگرچه تا به امروز قیمت‌های پایه بورس کالا بر مبنای دلار ۲۸٥٠٠ تومانی بود اما با توجه به رقابتی که در عرضه‌ها اتفاق می‌افتاد، محصولات با همان دلار حدود ۳۷_٣٨ هزار تومانی معامله می‌شد و فقط عده‌ای رانت‌جو که به این محصولات با این نرخ دسترسی داشتند، منتفع می‌شدند.

وی ادامه داد: تغییر نرخ تسعیر قیمت‌های پایه در بورس کالا اتفاق مبارکی بود که این فرصت رانت را از بین خواهد برد. امیدواریم در پی این تصمیم، هم زمینه رانت برچیده شود و شرکت‌ها از مزایای افزایش شفافیت برخوردار شوند. ضمن اینکه خوشبین هستم به تدریج با افزایش عرضه‌ها در بازار داخلی و صادراتی و همینطور تزریق ارز حاصل از صادرات صنعت پتروشیمی در بازار متشکل، شاهد افزایش شفافیت در بازار ارز نیز باشیم.

رحیم‌لوی ضمن تاکید بر ضرورت حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز گفت: انتظار می‌رود در میان‌مدت شاهد کاهش اختلاف نرخ ارز مبادله‌ای با قیمت‌های بازار آزاد هم باشیم و این اتفاق مبارک از این حیث هم به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

وی با اشاره به مزایای تعیین نرخ تسعیر قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بر مبنای نرخ‌های مرکز مبادله اظهار کرد: ابلاغیه اخیر بانک مرکزی مبنی بر تعیین نرخ تسعیر قیمت خوراک بر مبنای نرخ‌های مبادله‌ای، برای دولت هم آثار مثبتی در پی داشت و منابع بیشتری برای دولت محقق خواهد کرد. ضمن اینکه افزایش پیش‌بینی پذیری اقتصاد، این روزها مدنظر سیاست‌گذاران اقتصادی و دولت است و با این تصمیم، پیش‌بینی هزینه‌ها و درآمدها برای فعالان اقتصادی هم امکان‌پذیرتر خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه تصریح کرد: به هر حال تصمیمات سختی از قبیل ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، حتماً با مقاومت‌ها و انتقاداتی هم مواجه خواهد شد و عده‌ای که شفافیت را بر نمی‌تابند، با طرح حواشی، مانع‌تراشی خواهند کرد‌. اما اقتصاد راهی جز شفافیت پیش رو نخواهد داشت و هر اقدامی در راستای افزایش شفافیت و حذف رانت و فساد مردم را منتفع خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24