Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این رشد در عین اینکه یک آرامش نسبی ایجاد کرده اما یک بُعد خطرناک هم دارد و آن هم این است که برخی از سهم‌ها که از اخبار اخیر تاثیر می‌گرفتند، پیش از رسیدن شوک‌های مثبت، تغییر مسیر را آغاز نمودند و این مساله نشان می‌دهد که همان پول و جریانی که بازی بازار در 17 اردیبهشت را برهم زد و از برخی اخبار و تحولات مطلع بود، در مسیر خرید فعالیت کرده و کماکان فضای رانت برای عده‌ای خاص برقرار است !

پیش‌بینی وضعیت بورس 18 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته و نیمه دوم شهریور می‌رویم که بازار سه‌شنبه با فشار نسبی تقاضا تحت تاثیر قطعی شدن اصلاح نرخ تسعیر ارز آغاز کرد و تقریبا این رویه تا ساعت 10 ادامه داشت و شاخص کل با رشد حدود 20 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 150 هزار واحدی پیشروی کرد. اما با رسیدن دماسنج اصلی بازار به ناحیه مقاومتی و شاید بواسطه نگرانی از بابت قرار گرفتن در فضای تعطیلات 3 روزه، فشار فروش شدت گرفت و در همین راستا بخشی از رشد روزانه شاخص از دست رفت و طیف وسیعی از نمادهای مورد توجه در سطوحی پائین‌تر از قیمت‌های پایانی به کار خود خاتمه دادند.

ارزش معاملات تحت تاثیر تحرکات جدی دقایق ابتدایی مناسب بود اما رو به افول رفتن حجم معاملات در نیمه دوم بازار و منفی شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها، منجر به نگرانی سهامداران شده است. به بازار باید حق داد که نگران باشد. چراکه با وجود برخی از شوک‌های مثبت اما کماکان برخی از ابهامات پابرجاست. ضمن اینکه اثر واقعی اخبار روزهای اخیر، خود را در صورت‌های مالی نشان خواهد داد و نمی‌توان از یک بازار بی‌اعتماد انتظار داشت که برخی از سهم‌ها صرفا با اخبار نصفه و نیمه رشد کنند. از حق نگذریم، از ابتدای شهریور با دو خبر تعیین نرخ خوراک و اصلاح نرخ تسعیر ارز شوک‌های خوبی به بازار وارد شده و حتی برخی از سهم‌ها بهتر از انتظار ظاهر شدند و بخش خوبی از افت‌ اخیر را جبران نمودند.

این رشد در عین اینکه یک آرامش نسبی ایجاد کرده اما یک بُعد خطرناک هم دارد و آن هم این است که برخی از سهم‌ها که از اخبار اخیر تاثیر می‌گرفتند، پیش از رسیدن شوک‌های مثبت، تغییر مسیر را آغاز نمودند و این مساله نشان می‌دهد که همان پول و جریانی که بازی بازار در 17 اردیبهشت را برهم زد و از برخی اخبار و تحولات مطلع بود، در مسیر خرید فعالیت کرده و کماکان فضای رانت برای عده‌ای خاص برقرار است ! گویی قرار است تا زمان اتمام فعالیت دولت فعلی، چنین سفره‌ای برای مافیا پهن باشد و همواره اخبار با تاخیر جدی به شهر برسد و خداروشکر واکنش نهاد ناظر یا همان گرداننده بازی هم در برخورد با چنین شرایطی سکوت است و هنوز هم جریان 17 اردیبهشت برای بازار روشن نشده است !! بگذریم ...

اما درخصوص رفتار سیاستگذار باید گفت که به نظر دولت تا حدودی از تفکرات پوپولیستی، جبران کسری بودجه از جیب بازار سرمایه و آن مشاوره‌های تو خالی و خطرناک که برخی به ظاهر اقتصاددان در پی گسترش آن بودند، فاصله گرفته است. البته ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24