Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24: داده گستر عصر نوین ، رهبر بلامنازع صنعت اطلاعات و ارتباطات کشور بوده که با سرمایه اسمی 3 همتی ، 7.4 هزار میلیارد تومان ارزش بازار ( Market Share ) داشته و از این حیث در جایگاه نخست صنعت ایستاده است.

مسیری که های وب را به افزایش درآمد رساند

بورس24 : داده گستر عصر نوین ، رهبر بلامنازع صنعت اطلاعات و ارتباطات کشور بوده که با سرمایه اسمی 3 همتی ، 7.4 هزار میلیارد تومان ارزش بازار  ( Market Share ) داشته و از این حیث در جایگاه نخست صنعت ایستاده است.
قدرت سود سازی این غول ارتباطات فاصله معنا داری با رقبا داشته و مانده حساب 3.6 هزار میلیاردی سود انباشته در انتهای بهار 1402 مهر تاییدی بر اثربخشی سیاست های عملیاتی و مالی شرکت در سنوات گذشته است. این مانده حساب که به نوعی ثروت انباشته سهامداران در دل بیزینس است ، در صورتی که در قالب افزایش سرمایه به عملیات جاری بیزینس تزریق شود و یا اینکه به سمت پروژه های در حال توسعه هدایت شود ، علاوه بر آنکه تاثیر بسیار شگرفی بر پتانسیل های درآمدی و عملیاتی شرکت خواهد داشت ؛ شرکت را مشمول معافیت های مالیاتی خاصی نیز خواهد کرد و به دنبال آن ، صرفه جویی مالیاتی قابل ملاحظه ای نصیب بیزینس خواهد شد. بر اساس آخرین اطلاعیه های منتشر شده در کدال شرکت ، هیات مدیره در تدارک افزایش سرمایه 100% از محل سود انباشته ( Capital Raising From Retaned Earnings ) است و پس از پشت سر گذاشتن فیلتر های نظارتی سازمان بورس ، این امر نهایی می شود.  
در لیست بلند بالای شرکت های زیرمجموعه نام های ممتازی نظیر آواسل ( خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاور میانه ) ، پارسان لین ارتباطات (پارس تلکام ) ، پارس ارتباطات ( پارس آنلاین ) ، پارسان لین ، اطلاس خودرو ایرانیان ، بیمه هوشمند فردا و ... دیده می شود.  ساختار هلیدنگ مانند این غول ارتباطات مزایای زیادی برای شرکت به همراه داشته است ؛ نخست آنکه دامنه فعالیت های عملیاتی شرکت گسترش یافته و این امر ، کاهش ریسک سیستماتیک پیرامون فعالیت ها را به همراه داشته است. همچنین چنین ساختاری  ثبات درآمدی مطلوبی به شرکت اصلی بخشیده است. برای مثال ، پارسان لین ارتباطات در دوره 6 ماهه منتهی به بهار 1402 به ازای هر سهم 180 تومان سود ساخته و یا آوا سل که جهش سنگین تقریبا 150% سود خالص را در صورت های مالی گزارش کرده است.
ماحصل عملکرد 5 ماهه این یکه تاز صنعت ارتباطات شناسایی 930 میلیارد تومان درآمد از محل فعالیت ها و قرارداد های عملیاتی نظیر خدمات پروانه  FCP و FWA ، خدمات عمومی USO  و ... بوده است. ترکیب درآمدی این مدت 5 ماهه به شرح زیر بوده است و همانطور که از نمودار پیداست ، پروانه FWA مهمترین مجرای درآمدی شرکت محسوب می شود.

  1

عملکرد واحد تجاری در مرداد ماه 1402 به 204 میلیارد تومان درآمد ختم شده که نسبت به ماه قبلی رشد 8 میلیاردی را نشان می دهد. شناسایی 204 میلیارد درآمد ماهانه برای شرکت نوعی رکورد محسوب می شود ؛ چرا که برای نخستین بار است که در دوره 1402 ارزش درآمد های ماهانه به بالای سطح 200 میلیارد رسیده است. نکته قابل تامل آن است که درآمد شرکت از محل پروانه FWA  در مرداد ماه نسبت به ماه های گذشته رشد چشمگیری را نشان می دهد ، بدین صورت که از 65 میلیارد در تیر ماه به 105 میلیارد رسیده است. تغییرات مثبت این مجرای درآمدی استراتژیک طی ماه های گذشته از به کارگیری بهینه تر منابع عملیاتی خبر داده که نوید بخش بهبود پتانسیل های سود سازی و در نتیجه روز های خوب برای سهامداران است. نمودار تغییرات درآمد FWA از ابتدای دوره 1402 به شرح زیر بوده است:

ص

در تاریخ نگارش این مقاله اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:
قیمت پایانی : 2.423 ریال    
ارزش بازار : 72.690 میلیارد ریال
نسبت P/e : 2.14
نسبت p/e  گروه : 2.84

نمودار قیمت سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:
نمودار سهم پس از برخورد با خط روند میان مدت ، موفق به شکست خط روند نزولی کوتاه مدت خود شده که این مهم را میتوان نوعی سیگنال مثبت در نظر گرفت ، چرا که با توجه به گذشته چارت ، ادامه اصلاح و نفوذ قیمت به زیر منطقه 200 تومان بعید به نظر می رسید. در سناریوی صعودی منطقه قیمتی 300 تومان نخستین ایسگاه سیو سود معامله گران خواهد بود.

3

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24