Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی از چاتیست‌ها معتقدند بازار در همین حوالی می‌ایستد و در یک فضای باریک 70 – 80 هزار واحدی برای مدتی (شاید حدود یک ماه) نوسان می‌کند تا علاوه بر پُر کردن ظرف زمان، کف‌سازی کرده و با عبور از فضای سیاسی و روشن شدن برخی از ابهامات بتواند باری دیگر بر مدار رشد قرار گیرد. این تحلیل تا حدودی (نه دقیقا) شبیه با همان سناریوی سوم است که ما نیز در گزارش‌های اخیر مطرح کردیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات نخستین روز کاری هفته را با فشار عرضه تحت تاثیر تحرکات نیمه دوم بازار سه‌شنبه هفته گذشته و قرار گرفتن شاخص در محدوده مقاومتی آغاز کرد و در یک روز تلخ شاهد عقبگرد بسیاری از نمادها و همچنین کاهش بیش از 20 هزار واحدی ارتفاع نماگر اصلی بازار (معادل 1 درصد) بودیم. افت 20 درصدی حجم و ارزش معاملات در کنار شدت گرفتن خروج نقدینگی (نزدیک به یک همت) از دیگر مشخصه‌هاو رخدادهای منفی بازار شنبه بود. به نظر آن سوخت و شوکی که (اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و اصلاح نرخ تسعیر ارز) سبب تحرکات 2 هفته اخیر و رشد 200 هزار واحدی شاخص شده بود، به اتمام رسیده و لذا بازار برای ادامه مسیر نیاز به اخبار و شوک‌های جدید دارد.

نیمه دوم شهریور را در حالی پیش می‌بریم که بازار از تحولات کدال و گزارش‌های ماهانه فارغ شده و همه نگاه‌ها به اخبار سیاسی و تحولات اقتصادی است و البته به این موضوع هم باید اشاره داشت که بازار به صورت سنتی (هر ساله) در نیمه دوم شهریور فضای جالب و تقاضای چشمگیری ندارد. چراکه بحث تسویه اعتباری‌ها مطرح می‌شود؛ هر چند که در عالم واقعیت سالهاست که از این ناحیه فشاری از سوی کارگزاران به مشتریان تحمیل نمی‌شود اما به هر جهت در بازاری که هنوز اعتماد خود را به دست نیاورده، هر بهانه‌ای می‌تواند سبب ایستادن و یا افت قیمت‌ها شود.

ضمن اینکه بازار از 11 سپتامبر تا ۱۹ سپتامبر (20 تا 28 شهریور) درگیر برخی اخبار و تحولات سیاسی (نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، یک‌سالگی ناآرامی‌‌‌های اخیر و نشست‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک) می‌شود و طبیعی است که در این فضا شاهد رفتار احتیاطی معامله‌گران (همزمان با شیطنت بازارساز) باشیم. البته انتظاری مبنی بر برگشت بازار به آن فضای تلخ تیر و مرداد را نداریم ولی به هر جهت باید بپذیریم که اگرچه روند کاهشی غیرمنطقی اخیر خاتمه یافته اما هنوز از روند فرسایشی خارج نشده‌ایم و بازار به دنبال رفع برخی از ابهامات باقی‌مانده است.

برخی از چاتیست‌ها معتقدند بازار در همین حوالی می‌ایستد و در یک فضای باریک 70 – 80 هزار واحدی برای مدتی (شاید حدود یک ماه) نوسان می‌کند تا علاوه بر پُر کردن ظرف زمان، کف‌سازی کرده و با عبور از فضای سیاسی و روشن شدن برخی از ابهامات بتواند باری دیگر بر مدار رشد قرار گیرد. این تحلیل تا حدودی (نه دقیقا) شبیه با همان سناریوی سوم است که ما نیز در گزارش‌های اخیر مطرح کردیم. در واقع بازار یک گام افزایشی برداشته اما هنوز مهر تائید بر خاتمه یافتن روند اصلاحی نزده و اصلاح زمانی یک اتفاق بسیار محتمل است.

این سناریو یک نکته مثبت و یک نکته منفی دارد. نکته منفی اینجاست که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24