Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با آغاز فصل پائیز، چه در انتظار بازار خواهد بود ؟ مهر، ماه مهمی برای بازار است. در روزهای ابتدایی این ماه (دهه اول) علاوه بر بازار شدن فضای اعتبارات در برخی از کارگزاری‌ها، انتشار گزارش‌های ماهانه را خواهیم داشت. به نظر می‌رسد عملکرد شهریور ماه شرکت‌ها تا حدودی بهتر از مرداد باشد؛ چراکه احتمالا قطعی برق در این ماه کمتر بوده و شرکت‌ها در تولید و فروش فعال‌تر عمل کرده باشند اما ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 22 شهریور 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز نیز شکل و شمایلی شبیه به بازار دوشنبه داشت. با این تفاوت که در نیمه نخست کمی شاداب‌تر، با طراوت‌تر و رهاتر بود و در نیمه دوم بی‌انگیزه‌تر و پرعرضه‌تر بود و در همین راستا شاخص کل نیز رشد کمتر از 5 هزار واحدی را ثبت کرد و در اَبَرکانال 2.1 میلیون واحدی باقی ماند. رسیدن ارزش معاملات به سطوح 4 همتی در شرایطی رقم خورده که در هفته ابتدایی شهریور تا سطوح 8 همتی نیز رشد کرده بود اما دست سرکوب‌گر بازارساز مانعی برای رشد قیمت‌ها بود و لذا تا مادامی حجم به شکلی پایدار در سطوح بیش از 6 – 7 همتی قرار نگیرد، نمی‌توان انتظار رشد دامنه‌دار بازار را داشت.

بازار را در حالی پیش می‌بریم که در هفته‌های ابتدایی شهریور بازارساز به کمک چند شوک خبری و تزریق نقدینگی رشد 200 هزار واحدی شاخص را رقم زد و پس از آن مسیر نوسانی را در پیش گرفت. در گزارش 19 شهریور به این نکته اشاره شد که "برخی از چاتیست‌ها معتقدند بازار در همین حوالی می‌ایستد و در یک فضای باریک 70 – 80 هزار واحدی برای مدتی (شاید حدود یک ماه) نوسان می‌کند تا علاوه بر پُر کردن ظرف زمان، کف‌سازی کرده و با عبور از فضای سیاسی و روشن شدن برخی از ابهامات بتواند باری دیگر بر مدار رشد قرار گیرد. در واقع بازار یک گام افزایشی برداشته اما هنوز مهر تائید بر خاتمه یافتن روند اصلاحی نزده و اصلاح زمانی یک اتفاق بسیار محتمل است."

به نظر بازار دقیقا در همین مسیر گام بر می‌دارد و همین مختصات را طی می‌کند. چراکه از یکسو انرژی و انگیزه کافی برای رشد ندارد و از سوی دیگر بازارساز هم مانعی برای رشد قیمت‌ها بوده و به نوعی تمایلات خود را به بازار دیکته می‌کند ! این وضعیت ذهن بسیاری از معامله‌گران را آزار می‌دهد؛ مگر در یک چرخش اساسی، اتفاقات و رویدادهایی خاص، زمین بازی را تغییر دهد. بازار در گردنه تحولات سیاسی قرار گرفته و به زودی می‌تواند پیچ‌های تند و تیز در سر بالایی این گردنه را طی کرده و از اوایل مهر ماه در مسیر سرازیری و آرامش قرار بگیرد.

اما با آغاز فصل پائیز، چه در انتظار بازار خواهد بود ؟ مهر، ماه مهمی برای بازار است. در روزهای ابتدایی این ماه (دهه اول) علاوه بر بازار شدن فضای اعتبارات در برخی از کارگزاری‌ها، انتشار گزارش‌های ماهانه را خواهیم داشت. به نظر می‌رسد عملکرد شهریور ماه شرکت‌ها تا حدودی بهتر از مرداد باشد؛ چراکه احتمالا قطعی برق در این ماه کمتر بوده و شرکت‌ها در تولید و فروش فعال‌تر عمل کرده باشند اما انتظارات باید معقول باشد و نمی‌توان رشد جدی درآمد شرکت‌ها را انتظار داشت. از سوی دیگر بررسی لایحه برنامه هفته توسعه دولت در مجلس شورای اسلامی را داریم. خبرهای ریز و درشت از این ناحیه نیز می‌تواند در فضای حرکتی بازار موثر باشد.

در دهه دوم مهر، بازار کمی درگیر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24