Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اگر قرار باشد بازار سهام وارد مدار صعودی شود، نیازمند زمان است. برخی گمانه‌زنی‌ها از بهبود وضعیت بازار در مهرماه خبر می‌دهد؛ این در حالی است که با توجه به شرایط متغیرهای اثر‌گذار نمی‌توان طی این مدت شاهد تغییرات شگرف در جریان معاملات سهامی بود و احتمالا روند صعودی بازار به‌کُندی انجام خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 مهر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری از فصل پائیز می‌رویم که بازار شنبه در یک فضای کم حجمی، بی‌رمقی و نیمه تعطیلی قرار داشت و در نهایت با اندکی کاهش ارتفاع به کار خود خاتمه داد تا نشان دهد هنوز انگیزه کافی برای تغییر مسیر ایجاد نشده است. البته فضای معاملات یک ساعت پایانی در برخی از صنایع رو به بهبود رفت. بازار تابستان تحت تاثیر رفتار عجیب و غیرمنطقی دولت بود و اخبار مجامع و گزارش‌های 3 ماهه زیر بار این تصمیمات دفن شد ! شاخص کل تابستان امسال را در ارتفاع دو میلیون و 173 هزار واحدی آغاز کرد و در ارتفاع دو میلیون و 121 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. در ظاهر ماجرا، میزان افت شاخص کمتر از 2.5 درصد بود اما همه می‌دانیم که پرتفوی سهامداران افت بیش از 20 درصدی داشته و شاخص‌ها و نماگرها مدت‌ها است که واقعیت را نشان نمی‌دهند ... !!

اما پائیز را در حالی آغاز کرده‌ایم که بسیاری معتقدند فضای این فصل می‌تواند متفاوت از تابستان باشد. به نظر فصل پُر خبر و پرحاشیه‌ای در پیش است. از گزارش‌های ماهانه، فصلی، بهبود فروش شرکت‌ها بواسطه گذر از داستان قطعی برق و بازارهای جهانی گرفته تا تحولات اقتصادی سیاستگذار نظیر برنامه هفتم توسعه، تحولات ارزی، جبران کسری بودجه، لایحه بودجه 1403، چشم‌انداز تورمی، تصمیمات صنعت خودرو و اخبار داغ سیاسی. البته که بازار برای حرکت رو به جلو و تغییر فاز، نیاز به آشتی جریان پول، اعتمادسازی و حمایت بازارساز دارد. 

معاملات هفته قبل نیز موید آن است که سرمایه‌گذاران نسبت به ورود پول به این بازار با تردیدهایی جدی مواجه هستند. سطوح پایین ارزش معاملات خرد بیانگر نوعی نااطمینانی نسبت به چشم‌انداز آتی معاملات در کوتاه‌مدت است. بنابراین اگر قرار باشد بازار سهام وارد مدار صعودی شود، نیازمند زمان است. برخی گمانه‌زنی‌ها از بهبود وضعیت بازار در مهرماه خبر می‌دهد؛ این در حالی است که با توجه به شرایط متغیرهای اثر‌گذار نمی‌توان طی این مدت شاهد تغییرات شگرف در جریان معاملات سهامی بود و احتمالا روند صعودی بازار به‌کُندی انجام خواهد شد. با این‌ حال باید دید سیاستگذار در روزهای آینده دست به چه تدابیری خواهد زد. اگر سیاستگذار وارد فاز اقدامات ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24