Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تصور ما این است که دلیل فشار فروش گاه و بی‌گاه بازار فارغ از اظهارنظرهای پوچ و بدون پشتوانه برخی از افراد درخصوص تحولات بورس کالا، 2 عامل: شیطنت برخی از حقوقی‌ها و صاحبان سهام در بازار آپشن (در راستای سوخت شدن اختیارها) و نبود انگیزه و اعتماد کافی برای حرکت رو به جلو است و گرنه فروشنده‌ها قدرت چندانی برای ثبت افت‌های عجیب و غریب ندارند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 5 مهر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با کمی فشار عرضه آغاز کرد. در میانه‌های راه کمی بهتر شد اما خریداران جسارت و انرژی کافی برای رد شدن از روی عرضه‌ها را نداشتند و در همین راستا شاخص کل با افت اندک 3 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. البته شاخص هم‌وزن با ثبت بازدهی اندک نشان داد که شرایط بازار خیلی هم بد نیست. حجم و ارزش معاملات تغییر بااهمیتی نسبت به بازار روز گذشته نداشت اما کماکان تراز نقدینگی حقیقی‌ها سیگنال مثبت معناداری را صادر نمی‌کند. بازار این روزها شبیه به یک انسان سرگردان است ! انسان سرگردانی که در یک نبرد نابرابر روبروی جنگجویانی مسلح و مقتدر قرار گرفته است !!

تصور ما این است که دلیل فشار فروش گاه و بی‌گاه بازار فارغ از اظهارنظرهای پوچ و بدون پشتوانه برخی از افراد درخصوص تحولات بورس کالا، 2 عامل: شیطنت برخی از حقوقی‌ها و صاحبان سهام در بازار آپشن (در راستای سوخت شدن اختیارها) و نبود انگیزه و اعتماد کافی برای حرکت رو به جلو است و گرنه فروشنده‌ها قدرت چندانی برای ثبت افت‌های عجیب و غریب ندارند. البته نگرانی‌هایی هم درخصوص گزارش‌های 6 ماهه وجود دارد. بدون تعارف معتقدیم که در اکثر صنایع (به غیر از پالایشی‌ها، بانکها و تک سهم‌ها) عملکرد 3 ماه دوم ضعیف‌تر از 3 ماه نخست خواهد بود. این مساله هم کاملا طبیعی است؛ چراکه قطعی برق در 3 ماه دوم، منجر به افت تولید و فروش شرکت‌ها شده و از طرف دیگر رشد بهای تمام شده عاملی است برای افت حاشیه سود. البته این نکته را هم باید گوشزد کرد که اثر قطعی برق در تابستان و کاهش فشار گاز در زمستان در تحلیل فعالان بازار و تحلیلگران دیده شده اما به هر جهت از کنار اثر روانی این موضوع بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت.

بنابراین طبیعی است که در چنین فضایی احتیاط در رفتار معامله‌گران و روند نوسانی در بازار را داشته باشیم. بر خلاف نظر برخی که گزارش‌های 6 ماهه را محرکی برای حرکت بازار می‌دانند، معتقدیم که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24