Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جلسه معارفه پالایشگاه گسترش سوخت سبز زاگرس با حضور کارگزار عرضه کننده، متعهد پذیره نویسی، مدیران شرکت و تحلیلگران و اصحاب رسانه برگزار شد.

چرا خرید «شگستر» جذاب است؟

بورس24 : جلسه معارفه پالایشگاه گسترش سوخت سبز زاگرس با حضور کارگزار عرضه کننده، متعهد پذیره نویسی، مدیران شرکت و تحلیلگران و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای جلسه معارفه سعید جعفری  رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: پروژه کرمانشاه با ۹۵ درصد پیشرفت مواجه است و دومین زیست پالایشگاه در استان کهگیلویه و بویر احمد در حال احداث است. بعد از بهره برداری از این شرکت، ۲۵ شرکت دیگر باید در کشور ایجاد شود.

وی گفت: ایدرو طرح های متنوعی و بزرگی در کشور دارد که در آینده از این قبیل طرح ها جهت مشارکت مردم در سرمایه گذاری به بورس معرفی خواهد کرد.

وی گفت: عرضه این پالایشگاه با نماد شگستر اولین تجربه ما است و حمایت خود را اعلام می‌کنم و در آینده عرضه های دیگری در برنامه خواهیم داشت. این سازمان هم متعهد پذیره نویسی و هم متعهد خرید این عرضه است.

یک همت سود ۱۴۰۳

در ادامه کیوان شیدانی افزود:سود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۳ برای شرکت متصور شده است , در سالهای آینده این سود دو برابر می شود.

 مدیر عامل شرکت گفت:  سازمان گسترش بعد از بهره برداری منافع را به سهامداران واگذار می کند،  این سازمان ۱۰۰ درصد در این شرکت سهامدار است و قرار است به تدریج به ۴۵ درصد و ۳۳ کاهش دهد.

وی با اشاره به مشخصات و تاریخچه استفاده از اکتان افزا گفت: ورود سرب به هوای شهرها و اثرات مخرب آن بر سلامتی انسان باعث شد بر اساس مصوبه مورخ ۱۳۷۹.۲.۲۱ هیات دولت ترکیبات سرب دار ممنوع شده و جای خود را به MTBE داد.

به گفته وی، این محصول نفوذ پذیری زیادی در خاک داشته و به نسبت بالایی در آب حل شده و غیر قابل تجزیه میباشد تماس آن با پوست و استنشاق آن برای انسان بسیار مضر بوده بر این اساس از سال ۲۰۰۶ ممنوعیت استفاده از MTBE به تدریج در کشورهای مختلف دنیا در حال رواج است.اصلی ترین جایگزین MTBE در حال حانیر در جهان اتانول می باشد

شیدانی گفت: ما در بورس انرژی با توجه به کشور های منطقه عراق و افغانستان  اکتان افزا به شدت mtbeمورد نیاز است قیمت بالاتر از بورس های جهانی است و برای شگستر هم این اتفاق افتاده ما مشتری های جدی داریم که مشتری اکتان افزای ما هستند.

افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی از محل صرف سهام

شیدانی با اشاره به افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی شرکت برای عرضه اولیه سهام گفت:  ارزش بازار شرکت ( ۸۰ درصد ارزش روز)  ۱۷،۸۳۰،۰۵۰ میلیون ریال است که تعداد سهام فعلی ۵میلیارد و قیمت سهم پیش از افزایش سرمایه به ریال ۳۵۶۶ و درصد افزایش سرمایه ۴۰۰ درصد است.

وی گفت: مبلغ افزایش سرمایه ۲۰ میلیون، میلیون ریال و مبلغ سرمایه پس از افزایش سرمایه ۲۵ میلیون میلیون ریال است، قیمت سهم در پذیره نویسی اول ۱۵۱۴ریال خواهد بود.

شیدانی گفت:  محصولات شرکت در بورس انرژی جهت مصرف داخلی عرضه می‌شود و  بایو اتانول از سازمان توسعه و تجارت جهت صادرات گرفته شده است.در سال ۱۴۰۳ دو اتفاق می افتاد زمانی که پول در پذیره‌نویسی بدست می آوریم ، در کیس های ریسک فری در بازدهی های  با نقدشوندگی بالا سرمایه گذاری میکنیم، از طرفی هم‌سو د عملیاتی کرمانشاه را داریم  یعنی هم سود عملیاتی و هم سود غیر عملیاتی خواهیم داشت.

ارزش جایگزینی ۵۶ میلیون دلاری شگستر

به گفته وی، ارزش جایگزینی شرکت ۵۶ میلیون دلار است، حدود ۱۱ میلیون تن ذرت واردات داریم و ۱.۵میلیون تن تولید داخل داریم ، ما در این طرح،  ارز غیر ترجیهی و نیمایی است و در مقابل صادراتی که داریم میتوانیم واردات داشته باشیم ، به دنبال کشت فراسرزمینی هستیم که ارزش افزوده بالاتری خواهد داشت.

۱۹ میلیون تن خوراک دام و طیور نیاز است

شیدانی گفت: ایران سالانه به حدود ۱۹ میلیون تن انواع خوراک دام طیور و آبزیان نیاز دارد که از این میان در سال گذشته ۶۸ میلیون تن آن به طور صنعتی توسط کارخانجات تولید خوراک دام داخل تامین شد و بقیه آن از طریق واردات به کشور تامین میشود.

وی گفت: خوراک دام و طیور محصولی استراتژیک و از این جهت برای کشور حایز اهمیت است که تقریبا ۷۰ درصد هزینه تمام شده محصولات پروتئینی مربوط به آن است و نبود این محصولات امنیت غذایی را تهدید کرده و وابستگی به واردات را بیشتر می‌کند،  در این طرح با توجه به موارد مطروحه ،فوق ذرت وارداتی به عنوان مواد اولیه در نظر گرفته شده که در سالهای گذشته واردات آن به سهولت انجام پذیرفته و بخش عمده ای از نیاز کشور از این طریق تامین گردیده است.

تقاضای پالایش و پخش برای خرید محصولات

وی گفت: طبق مجوز دریافتی از شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی ایران امتزاج ۵ درصد بیواتانول سوختی با بنزین مورد پذیرش خواهد بود و با توجه به ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین بازار تقاضای داخلی ایران روزانه ۵ میلیون لیتر بیواتانول است و این در حالی است که در حال حاضر هیچ واحدی در کشور این محصول را تولید نمی کند و طبق استعلام تلفنی صورت گرفته با واحدهایی که با کد آیسیک اتانول سوختی در حال فعالیت هستند اتانول سوختی جزء محصولات آنها نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24