Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: تجلی توسعه معادن فلزات که نخستین شرکت پروژه محور بازار سرمایه است ، در اواخر دوره مالی 1400 وارد بازار سرمایه شد. معاملات سهم در حوالی محدوده 100 تومان کلید خورد و ظرف مدت یک سال و نیم ، با ثبت سقف قیمتی 260 تومان و بازدهی تقریبا 160% ، پاسخ اعتماد بازار را به نحو احسن داد.

شمار معادن «تجلی» به عدد 12 رسید

بورس24 : تجلی توسعه معادن فلزات که نخستین شرکت پروژه محور بازار سرمایه است ، در اواخر دوره مالی 1400 وارد بازار سرمایه شد. معاملات سهم در حوالی محدوده 100 تومان کلید خورد و ظرف مدت یک سال و نیم ، با ثبت سقف قیمتی 260 تومان و بازدهی تقریبا 160% ، پاسخ اعتماد بازار را به نحو احسن داد.

در توصیف سرعت رشد بالای این شرکت ارزنده ذکر همین نکته بس که در دو سال گذشته ، سود حاصل شده برای سهامداران جهش سنگین 2 برابری داشته و از 4 به 8 ریال رسیده است. بنابراین با عنایت به رشد سود نقدی و بازدهی سهم ، پیشرفت های عملیاتی تحسین برانگیز و افق های روشن پروژه های در دست اجرا این شرکت پروژه محور ، تعجبی نیست که بزرگانی همچون سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ، معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر در این شرکت بنیادی سرمایه گذاری کرده اند.

نکته قابل تامل در خصوص این هلدینگ پیشرو  چرخش فعالیت های عملیاتی و تمرکز منابع مالی  از حوزه های معدنی و فولادی به سمت صنعت جذاب و دست نخورده مواد نادرخاکی و لیتیوم است. به دلیل اشباع بازار های تولید و فروش محصولات معدنی و فولادی ، کادر مدیریتی شرکت با دیدگاه اقتصادی و هوشمندانه خود در سنوات اخیر اقدام با تحصیل 12 معدن در حوزه جدید مواد نادر خاکی و نیز 6 معدن در حوزه لیتیوم کرده است. بنابراین ، شکی نیست که در سال های پیش رو ، درخت سرمایه گذاری های تجلی به شکل باورنکردنی به ثمر خواهد نشست و این واحد ارزنده بورسی بازیگر اصلی بازار   پرپتانسیل مواد نادر خاکی و لیتیوم خواهد بود.

بازوی سرمایه گذاری ومعادن شهریور ماه پرسودی داشته و از محل فروش 368 میلیارد تومان سرمایه گذاری ، 14 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. بخش اعظم این سود از محل بزرگترین خرید این ماه ، یعنی تحصیل 36.2 میلیون سهم " صندوق سرمایه گذاری سپر سرمایه بیدار" به ارزش 70 میلیارد تومان حاصل شده است. از محل واگذاری 72.2 میلیون سهم این صندوق به قیمت هر سهم 1930 تومان ، 4.5 میلیارد تومان سود عاید شرکت شده ؛ بدین صورت که سرمایه گذاری 134.9 میلیاردی در این صندوق به ارزش 139.4 میلیارد تومان فروخته شده است.

بنابر تشخیص کادر مدیریتی این واحد خوش آتیه در حدود 80% منابع مالی به سمت واحد های غیر بورسی پرپتانسیل هدایت شده و بهای تمام شده این سرمایه گذاری ها در انتهای نیمه نخست دوره 1402 ، 4.34 هزار میلیارد تومان گزارش شده است. حوزه ساخت محصولات فلزی میزبان بخش اعظم سرمایه گذاری های خارج از بورس تجلی بوده ؛ بدین صورت که در حدود 3.2 هزار میلیارد تومان از منابع در 6 واحد غیربورسی  تمرکز یافته است. این واحد های پرپتانسیل عبارتند از : صنایع آهن و فولاد سرمد ابر کوه ( از لیدر های بازار میلگرد ، دومین عرضه کننده میلگرد بورس کالا ) ، تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان ، صبا امید غرب خاورمیانه ، صنایع فولاد کردستان و صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز. در دل هر یک از شرکت های فوق ، لیست بلند بالایی از پروژه های بسیار ارزشمند و سودآور در دست اجرا بوده که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

1)    کارخانه کلاف و فولاد سازی ( 1.05 میلیون تن سالانه )  و آهن اسفنجی ( 1.2 میلیون تن ) در آهن و فولاد سرمد ابرکوه
2)    واحد های ورق فولادی ( 1 میلیون تن ) و آهن اسفنجی ( 1.6 میلیون تن ) در شرکت صنایع فولاد کردستان ( خبر خوب برای سهامداران تجلی آن است که در هفته جاری اولین بخش تجهیزات این پروژه به محل کارخانه رسیده و تا هفته آینده ، تمامی تجهیزات به محل اجرای پروژه خواهد رسید ).
3)     واحد گندله سازی ( 920 هزار تن سالانه ) در صبا امید غرب خاورمیانه
4)    پروژه فولاد سازی ( سالانه 3 میلیون تن ) در شرکت معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز و ....

پرتفوی بورسی شرکت نیز با وسواس خاصی چیده شده ؛ بدین صورت که کادر مدیریتی  به منظور کاهش ریسک و افزایش بازده سرمایه گذاری ها ، گلچینی از شرکت های مطرح و پرپتانسیل بازار را دست چین کرده و منابع سهامداران را به در این واحد ها متمرکز کرده است. در انتهای شهریور 1402 ، ارزش بازار سبد سرمایه گذاری های بورسی شرکت ، 1.15 هزار میلیارد تومان گزارش شده است. شرکت های سرمایه پذیر سنگ آهن گل گهر ( 523 میلیارد )  ، معدنی صنعتی صبانور ( 162 میلیارد )  و چادرملو (149 میلیارد ) ، فولاد امیر کبیر کاشان (161 میلیارد ) و سنگ آهن گهر زمین (50 میلیارد ) بخش اعظم ارزش بازار پرتفوی بورسی را به خود اختصاص داده اند.
در شهریور ماه 1402 ، هیچ یک از شرکت های زیرمجموعه بورسی مجمعی نداشته ، فلذا درآمد سود سهامی نیز گزارش نشده است. صورت وضعیت پرتفوی شرکت در انتهای شهریور ماه به شرح زیر است:
ح

در تاریخ نگارش این مقاله ، اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:

قیمت پایانی :  2.111 ریال
ارزش بازار : 13 هزار میلیارد تومان

نمودار تکنیکال سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:

سهم پس از خروج قدرتمند از سقف کانال ، در حال استراحت بوده و هم اکنون در حوالی منطقه حمایتی مهمی در حال نوسان است. این منطقه به جهت تلاقی چندین سیگنال مثبت تکنیکالی نظیر حمایت سقف کانال ، میانگین متحرک 120 روزه ، عدد رند 200 تومان و سطح مهم 50% فیبوناچی پتانسیل بالایی در حمایت از سهم داشته و اصلاح بیشتر و نفوذ به زیر این منطقه ، بعید به نظر می رسد. جمیع عوامل مذکور ، شرایط مساعدی را برای ورود پله ای به سهم مهیا کرده است.

گفتنی است که در سناریو صعودی ، سقف قبلی ، یعنی 260 تومان نخستین ایستگاه سیو سود معامله گران در نظر گرفته می شود.

ن

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24