Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

صبا فولاد خلیج فارس احتمالا سودی بالاتر از آنچه که پیش بینی شده محقق خواهد کرد. این شرکت حدود ۳ ماه دیگر مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار می کند.

مشارکت «فصبا» در ساخت یک نیروگاه

بورس24 : صبا فولاد خلیج فارس احتمالا سودی بالاتر از آنچه که پیش بینی شده محقق خواهد کرد. این شرکت حدود ۳ ماه دیگر مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار می کند.

سعید امید قائمی، معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس در خصوص عملکرد این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به تولید و فروش واقعی نه ماهه شرکت و با تعمیم نتایج صورتهای مالی شش ماهه، قطعا سود سال جاری فراتر از پیش بینی ها محقق خواهد شد.

هزینه مالی سال  گذشته  صبا فولاد خلیج فارس ۹۰ میلیارد پیش بینی شده که شرکت در حال حاضر تسهیلاتی در حدود ۵۵۰ میلیارد تومان داشته و پیش بینی ۲۷۰ میلیارد هزینه بهره توسط شرکت برای ۹ ماهه باقی مانده در سال جاری در سامانه کدال منتشر شده است. از معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس پرسیدیم این هزینه ها در سه ماهه تابستان چگونه جبران شده و تا پایان سال چه پیش بینی درمورد آن دارید؟ او در پاسخ گفت: به دلیل مثبت بودن جریان نقدی ناشی از فعالیت های عملیاتی، در حال حاضر نه تنها  نیازی به تسهیلات مالی نیست بلکه بخاطر مدیریت مازاد وجوه، درآمد غیر عملیاتی نیز به دست خواهد آمد.

امید قائمی در خصوص کمبود برق مصرفی شرکت گفت: در سنوات گذشته این شرکت در زمان های پیک مصرف، قطعی برق داشته است، ولی  با برنامه‌ریزی ها و هماهنگی به عمل آمده و حمایت‌های مقامات استان از طرفی و همچنین  خرید برق از بورس انرژی تابستان را بدون قطع برق گذراندیم. این موضوع و سایر عوامل باعث شد شرکت در شهریور ماه به رکورد تولید ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ تن (رکورد قبلی خرداد ماه ۱۲۵ هزار تن) برسد.

وی افزود: اضافه بر این شرکت موفق به اخذ مجور جهت نیروگاه گردید و درحال مطالعه جهت مشارکت با شرکت آتیه نیروی صبا (از زیر محموعه های هلدینگ) است. با مجموعه این اقدامات، مشکل تامین برق برای همیشه حل خواهد شد.

این مقام مسئول در «فصبا» گفت: در مورد سوخت گاز با هماهنگی استانداری هرمزگان بخش از مازاد پالایشگاه گاز سرخون به این شرکت اختصاص داده شده و مشکل تامین گاز به حداقل ممکن رسیده است .

وی ادامه داد: صبا فولاد در آستانه یکی از تامین‌ مالی‌های بزرگ بازار بورس است و مبلغ حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بازار تامین مالی خواهد کرد. این وجوه  تماما صرف احداث پروژه مگا مادول احیا 2 این شرکت خواهد شد. پیمانکار اصلی این پروژه به زودی انتخاب و ظرف 28 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: نرخ بازدهی پروژه  حدود ۴۳ درصد  پیش بینی شده ، و با بهره برداری از پروژه ظرفیت تولید شرکت به بیش از سه میلیون و دویست هزارتن بریکت خواهد رسید که تماما امکان صادرات را بر خلاف آهن اسفنجی دارد.

امید قائمی در پاسخ به این موضوع که اگر در آینده دور امکان تامین گندله از داخل ایران فراهم نباشد ، صبا فولاد چه خواهد کرد؟  گفت: مهمترین مزیت صبا فولاد مجاورت با آب های بین المللی است. شرکت  با تامین گندله از خارج ، متحمل هزینه اندک حمل در مقایسه با سایر رقبا خواهد شد، بنابرین مزیت داِئمی هزینه تمام شده را نسبت به سایر رقبا را خواهد داشت.

معاون مالی شرکت با اشاره به معافیت مالیاتی صبا فولاد گفت: یکی دیگر از مزایای صبا فولاد واقع بودن در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خیلج فارس است. شرکت بر اساس قانون از ۷ سال معافیت مالیاتی از زمان بهره برداری برخوردار است. شرکت توانسته برای سال های 98 و 1400 از این معافیت استفاده و آن را قطعی نماید. این معافیت تا آبان ۱۴۰۳ پابرجا است و احتمال تمدید برای یک سال دیگر نیز وجود دارد. مجموع صرف جویی مالیاتی ناشی از این معافیت چند همت خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24