Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمد یاسر طیب نیا، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه  با اشاره به اینکه عرضه محصولات باید در فرآیند منصفانه انجام شود، در خصوص بحثی که اخیرا در خصوص خروج محصولات شرکت های فولادی از بورس کالا مطرح شده گفت: برای شرکت تفاوتی نمی‌کند که در  بورس عرضه کنیم یا خارج از بورس، برای ما فرآیند منصفانه قیمت‌گذاری که عرضه کننده و مصرف کننده بتوانند در آن بستر به خواسته‌هایشان برسند مهم است.

مدیرعامل فولاد مبارکه: عرضه در بورس کالا، جلوی امضاهای طلایی را می گیرد

بورس24 : محمد یاسر طیب نیا، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه  با اشاره به اینکه عرضه محصولات باید در فرآیند منصفانه انجام شود، در خصوص بحثی که اخیرا در خصوص خروج محصولات شرکت های فولادی از بورس کالا مطرح شده گفت: برای شرکت تفاوتی نمی‌کند که در  بورس عرضه کنیم یا خارج از بورس، برای ما فرآیند منصفانه قیمت‌گذاری که عرضه کننده و مصرف کننده بتوانند در آن بستر به خواسته‌هایشان برسند مهم است.

وی گفت: ما محصول فولادی تولید می‌کنیم و محصول نهایی‌ را هم در بازار داخل عرضه می‌کنیم. به دنبال بستر عادلانه‌ای هستیم که محصول به درستی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

وی گفت: در چند سال اخیر این اتفاق در قالب بورس و یا در قالب سهمیه بندی‌های وزرات صمت انجام شده و ما هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری و تعیین تناژ مصرف کنندگان نداشته‌ایم و تمام تولید‌مان را  در بورس عرضه می‌کردیم.

او افزود: ما در هر شرایط تابع سیاست‌گذاری‌های دولت بوده‌ایم و تلاش‌ کرده‌ایم که نیاز داخل را برطرف کنیم. حتی در مقاطعی از منابع خود با قیمت‌های بالاتر واردات کرده‌ایم و برای کنترل بازار با قیمت پایین‌تر عرضه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به عنوان فولادساز وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم و در آینده هم هر سیاستی اتخاذ شود همراهی  می‌کنیم.

طیب نیا گفت: به هر حال بورس کالا یکی از بستر‌هایی است که می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد، تا جایی که جلوی امضاهای طلایی گرفته شود. چه بستری جایگزین بورس کالا شود؟ ابتدا در مورد  آنچه قرار است جایگزین کنیم، صحبت کنیم، بعد بورس کالا را حذف کنیم.

طیب نیا گفت: ممکن است خیلی موافق با این نباشیم که همه عرضه ها الزاما در بورس کالا انجام شود. یعنی ممکن است در  مواد اولیه به عنوان یک شرکت بزرگ فولادی در قالب قراردادهای بلند مدت،  نیازهای شرکت‌های بزرگ را برطرف کنیم، ولی  یکی از بسترهای قیمت‌گذاری یا کشف قیمت بورس کالا است. این مهم است که ما همه ابعاد مختلف موضوع را ببینیم و تصمیم بگیریم.

مدیر عامل فولاد مبارکه در خصوص عملکرد ۶ ماهه شرکت گفت: عرضه‌ های شرکت افزایش پیدا کرده است، البته با توجه به محدودیت های قطعی برق، تولید کمتری در سه ماهه تابستان داشتیم که با توجه به رشد تولید در فروردین و اردیبهشت ماه ، بخشی از  کمبود ، جبران شد.

طیب نیا گفت: از سویی دیگر پروژه‌های شرکت با قوت پیش می‌روند و همه روند خوبی را دارند. راه‌اندازی اولین نیروگاه کلاس F صنعت انجام شد که طی  ۱۸ ماه به بهره برداری رسیده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24