Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تولید فولاد خام ایران در هشت‌ماه نخست امسال با رشد ۱.۱ درصدی نسبت به همین بازه در سال پیش، به ۱۹ میلیون و هفتصد هزار تُن رسید و کشورمان همچنان در میان ۱۰ فولادساز برتر جهان است.

رشد ۱.۱ درصدی تولید فولاد ایران در هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳

بورس24 : انجمن جهانی فولاد در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تولید فولاد خام ایران در هشت‌ماه نخست امسال با رشد ۱.۱ درصدی نسبت به همین بازه در سال پیش، به ۱۹ میلیون و هفتصد هزار تُن رسید و کشورمان همچنان در میان ۱۰ فولادساز برتر جهان است.

انجمن جهانی فولاد در گزارش "میزان تولید جهانی فولاد خام" در ماه "اوت" ۲۰۲۳ میلادی (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور ۱۴۰۲) اعلام کرد: تولید جهانی فولاد خام در این ماه به ۱۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید که ۲.۲ درصد نسبت به تولید ماه "اوت" سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

این سند که بر اساس اطلاعات گزارش شده ۶۳ کشور تولید کننده فولاد به این انجمن گردآوری شده است، نشان می‌دهد که با وجود کاهش تولید ۶ کشور از ۱۰ کشور اول تولید کننده فولاد، در بازه اول "ژانویه" تا آخر "اوت" سال ۲۰۲۳، نسبت به همین دوره زمانی در سال ۲۰۲۲، میزان تولید فولاد در چهار کشور هند، ایران، روسیه و چین افزایش داشته است.

این گزارش حکایت از رُشد ۱.۱ درصدی تولید فولاد ایران در بازه زمانی اول "ژانویه" تا آخر "اوت" سال ۲۰۲۳ دارد و هندوستان با رُشد ۱۰.۵ درصدی، روسیه با افزایش تولید ۳.۹ درصدی و چین با رشد ۲.۶ درصدی در این بازه، توانسته‌اند رُشد بیشتری در تولید فولاد، نسبت به کشورمان داشته باشد.

کشورمان که جزو ۱۰ فولادساز اول جهان است در بازه زمانی اول "ژانویه" تا آخر "اوت" سال ۲۰۲۳ توانست رُشد تولیدی بیش از کشورهای ژاپن، ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل داشته باشد.

بیشترین کاهش تولید از اول "ژانویه" تا آخر "اوت" سال ۲۰۲۳ در میان ۱۰ کشور اصلی فولادساز جهان، مربوط به ترکیه با ۱۲.۱ درصد کاهش است و کشورهای برزیل، آلمان، ژاپن و کروه جنوبی نیز با کاهش تولیدی بین ۲.۳ تا ۸.۳ درصد در این بازه زمانی مواجه شده‌اند.

ایران همچنان در میان ۱۰ فولادساز برتر جهان است

بر اساس آخرین گزارش "میزان تولید جهانی فولاد خام" تهیه شده توسط انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد کشورمان در ۸ ماهه منتهی به ماه "اوت" ۲۰۲۳ به ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن رسید و ایران همچنان در میان ۱۰ فولادساز برتر جهان قرار دارد.

نزدیکترین رقیبان ایران در بین ۱۰ فولادساز برتر جهان به ترتیب برزیل، ترکیه و آلمان هستند، بطوریکه در ۸ ماهه نخست ۲۰۲۳، برزیل با تولید ۲۱ میلیون و سیصد هزار تُن، ترکیه با تولید ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن و آلمان با تولید ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن فولاد خام، رتبه های هفتم تا نهم تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص دادند.

درصد تغییرات میزان تولید فولاد در ماه‌های "اوت" سال ۲۰۲۳ نسبت به همین ماه در سال پیش از آن نشان می‌دهد: بیشترین افزایش مربوط به ۲ کشور هند و روسیه است که به ترتیب رُشد ۱۷.۴ و ۸.۹ درصدی را در هشت ماه ابتدایی سال میلادی جاری تجربه کرده اند و در رتبه های بعدی چین با ۳.۲ و آمریکا با ۱.۱ درصد افزایش تولید در جایگاه‌های بعدی بیشترین افزایش هشت ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل قرار دارند.

میزان کل تولید فولاد جهان با افزیش ۰.۲ درصدی در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۳ به یک هزار و ۲۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن رسید، که برخی کارشناسانان صنعت فولاد علت افزایش کم تولید این محصول راهبردی در هشت ماه منتهی به "اوت" امسال را ادامه تاثیر کاهش قیمت جهانی فولاد می‌دانند.

رُشد ۱.۱ درصدی تولید فولاد ایران در بازه زمانی اول "ژانویه" تا آخر "اوت" ۲۰۲۳ نشان می‌دهد فولادسازان داخلی، با وجود کاهش قیمت جهانی این محصول استراتژیک در سال رونق تولید، رُشد تولید را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند و این امر باعث شده قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران که از ابتدای خردادماه امسال در بازارهای جهانی به ثبات قیمتی رسیده بود، شاهد تداوم ثبات قیمت باشد.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24