Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

اخیرا صحبت‌هایی مطرح شد در این خصوص که ۵۰ درصد از معاملات بازار سهام مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، همچنین در این میان گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه از هر ۲ سهمی که در بازار معامله می شود معامله یک سهم توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

آمار جالب توجه از معاملات یک هفته گذشته در بورس

بورس24 : طی چند روز گذشته وجود چنین تصورات اشتباهی در زمینه معاملات صندوق‌ها منجر به ایجاد برخی از حاشیه‌ها در بازار شد که در این راستا به منظور شفاف‌سازی در زمینه معاملات صورت گرفته توسط صندوق‌ها، اطلاعات مربوط به معاملات بر روی صندوق‌ها، ETF‌ها و معاملات سهام توسط صندوق‌ها در بازار در قالب جداول و نمودارها در بازه زمانی ۶ ماه ابتدایی سال جاری منتشر شده است.

پس از فراز و نشیب‌های ایجاد شده در معاملات بازار سرمایه طی ۲ سال گذشته و نیز ضرو زیان سرمایه‌گذاران تازه‌وارد در این بازار، اکثر فعالان بازار سرمایه و نیز مسوولان حاضر در بازار سرمایه، سهامداران را تشویق به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس و نیز ورود سرمایه‌هایشان به این بازار از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری کردند.

طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، اشتیاق سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس و نیز ممانعت از تکرار دوباره تجربه تلخ ضرر و زیان سهامداران در این بازار، منجر به افزایش معاملات از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تغییر نگاه سهامداران به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بازار شد.

در ادامه آمار ارائه شده از میزان معاملات انجام شده توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اخیرا صحبت‌هایی مطرح شد در این خصوص که ۵۰ درصد از معاملات بازار سهام مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، همچنین در این میان گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه از هر ۲ سهمی که در بازار معامله می شود معامله یک سهم توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

با توجه به مطرح شدن چنین صحبت‌هایی، آمار ارائه شده حاکی از آن است که چنین تصوری از معاملات صندوق‌ها صحیح نیست و باید در ابتدا برای کسب آمار درست از معاملات صندوق‌ها، معاملات یک سهم توسط صندوق‌ها با معاملات بازار بر روی یک صندوق مورد تفکیک قرار بگیرد تا بتوان از این طریق به آمار درستی از میزان ورود غیرمستقیم سرمایه مردم در بورس توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری دست پیدا کرد.

گفتنی است، طی چند روز گذشته وجود چنین تصورات اشتباهی در زمینه معاملات صندوق‌ها منجر به ایجاد برخی از حاشیه‌ها در بازار شد که در این راستا به منظور شفاف‌سازی در زمینه معاملات صورت گرفته توسط صندوق‌ها، اطلاعات مربوط به معاملات بر روی صندوق‌ها، ETF‌ها و معاملات سهام توسط صندوق‌ها در بازار در قالب جداول و نمودارها در بازه زمانی ۶ ماه ابتدایی سال جاری منتشر شده است.

گالری تصاویر

منبع خبر: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24