Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پتروشیمی بوعلی سینا تا پایان پاییز پارازایلین تولید می کند. این محصول طی یک سال گذشته به ۱۱۰۰ دلار رسیده و رشد خوبی طی این یک سال داشته است.

«بوعلی» تا اواخر پاییز پارازایلن تولید می کند

بورس24 : پتروشیمی بوعلی سینا تا پایان پاییز پارازایلین تولید می کند. این محصول طی یک سال گذشته به ۱۱۰۰ دلار رسیده و رشد خوبی طی این یک سال داشته است.

اردلان صداقت زاده، مدیر فروش و بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا در خصوص آخرین وضغیت پروژه های این پتروشیمی به خبرنگار بورس24 گفت: در واحد پارازایلن پتروشیمی بوعلی سینا در حال نهایی کردن رفع اشکال از برج ۸۰۰۱ هستیم. طبق برنامه تا حدود ۱ هفته دیگر این کار آن به اتمام می‌رسد و وارد فاز راه‌اندازی می‌شویم.

وی گفت: خوشبختانه از شرکت طراح دعوت کرده‌ایم و نماینده آن در این راه اندازی به ما کمک می‌‌کند و امیدواریم طبق برنامه تا اواخر پاییز یعنی اواخر آذرماه بتوانیم محصول پارازایلن را تولید کنیم.

صداقت زاده گفت: پروژه استایرن مونومر خوشبختانه در هیئت مدیره صنایع ملی پتروشیمی و NPC تائیدیه گرفته و در مراحل پایانی ابلاغ طرح هستیم و ان شاءالله به زودی کار پیمان NPC به نتیجه می‌رسد و فعالیت را به صورت جدی در سایت شروع می‌کنیم.

این مقام مسئول در پتروشیمی بوعلی سینا گفت: برای این پروژه، زمین سایت آماده است، فنس‌کشی‌ کامل شده است و در اولین فرصت محصول را تولید خواهیم کرد.

صداقت زاده با اشاره به اینکه قیمت پارازایلین و ریفرمیت هر دو در شرایط خوبی قرار دارند گفت: قیمت محصول پارازایلن قیمت خیلی خوبی است و نسبت به سال‌های قبل افزایش قیمت مناسبی داشته و نزدیک به ۱۱۰۰ دلار تن است و از نظر سوددهی با تولید ریفورمیت خیلی تفاوت نخواهد کرد.

مدیر فروش و بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: برنامه‌ طراحی واحد پارازایلین به گونه ای بوده که همزمان با تولید پارازایلن بتوانیم تولید ریفورمیت داشته باشیم و متناسب‌ با وضعیت بازار سوییچ کنیم. بسیاری از واحد های آروماتیک شرکت‌های بزرگ پتروپالایشی دنیا هم به همین شیوه فعال هستند.

وی گفت: در آینده هر دو محصول را شاید حتی در مقاطعی هر دو را به صورت همزمان تولید خواهیم کرد. تولیدات پتروشیمی بوعلی سینا طی سال‌های گذشته روند روبه رشدی داشته. ما سال گذشته حدود ۱۱۸ درصد ظرفیت اسمی‌ شرکت، تولید کرده‌ایم. این به این معنی است که تمام تولیدات‌ شرکت به سمت یک محصول نخواهد رفت.

او ادامه داد: بوعلی همزمان می تواند پارازایلین تندگویان را تامین کند و در بخشی به صورت همزمان تولید ریفورمیت را داشته باشد. اینکه چه میزان پارازایلین و چه میزان ریفرمیت تولید کنیم بستگی به نیاز پتروشیمی تندگویان دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24