Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عبدالمالکی گفت: برای ارتقاء کیفیت و افزایش میزان تولید 6 سایت جدید طراحی و ایجاد شده و برای اولین بار در کشور، نخ تایر نیز تولید خواهد شد.

طراحی 6 سایت جدید «پارتا» برای افزایش تولید

بورس24 : حمیدرضا عبدالمالکی مدیرعامل مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با اشاره به اثرگذاری تغییرات مدیریتی اخیر این مجتمع تولیدی و صنعتی به بورس24 اظهار داشت: در جهت ارتقاء سطح کیفیت و افزایش میزان تولیدات، 6 سایت جدید طراحی و ایجاد شده که برخی از محصولات آن مواد اولیه بوده و برای اولین مرتبه در کشور تولید می شود.

عبدالمالکی همچنین در خصوص ابلاغیه روز گذشته افزایش نرخ 20 درصدی تایر توسط وزارت صمت تصریح کرد: نرخ های دستوری از سوی وزارت صمت، برای صنعت تایرسازی مشکلاتی ایجاد کرده به طوری که هزینه خرید مواد اولیه چندین برابر می شود.

مدیرعامل پارتا همچنین قیمت گذاری کیلویی تایر را دلیل اصلی افزایش هزینه تولید و تامین مواد اولیه  دانست و گفت: این روند باعث شده است تایر ساز به فناوری، نوآوری و تکنولوژی توجه نداشته باشد؛ بنابراین کاهش سطح کیفیت را در صنعت مذکور شاهد هستیم.

عبدالمالکی در ادامه یکی از دلایل کاهش سودآوری و گردش نقدینگی را فروش محصولات به شرکت هایی همچون سایپا و ایران خودرو عنوان کرد و گفت: از این رو، آرتا ویل کمترین میزان فروش تایر به خودروسازان را دارد. زیرا وصول مطالبات از آنها بسیار سخت بوده و اخذ معوقات، بازه زمانی بلند مدتی را شامل می شود.

مدیرعامل پارتا همچنین پیش بینی تولید این کارخانه را تا پایان سال مالی 30 هزار تن  اعلام کرد و گفت: پیش بینی تولید ما 30 هزار تن بود اما در نیمه اول سال جاری ۱۰ هزار تن محصول تولید شد و  در نیمه دوم سال نیز میزان ۲۵ هزار و 500 تن محصول دیگر  تولید می شود و حدود 5 هزار تن بیشتر از پیش بینی، تولید خواهیم داشت.

عبدالمالکی با تاکید بر خودکفایی تولید مواد اولیه تصرح کرد: این مجتمع صنعتی، فناوری تولید نخ را اخذ و برای اولین بار در کشور نخ تایر را به شکل انبوه تولید می کند. محصول مذکور  به سایر کارخانجات تایر ساز نیز فروخته خواهد شد.

به گزارش بورس24 ، شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر به عنوان بزرگترین کارخانه لاستیک سازی شمال غرب کشور،  با ظرفیت  تولید  ۳۵هزار تن در سال به شمار می رود و در بازار سرمایه با نماد پارتا شناخته می شود.

آرتا ویل و سبلان تایر از زیررمجموعه های هلدینگ صنعتی رازی، انواع لاستیک ها اعم از  TBRو SPR  و  نخ و کربن را تولید می کنند.

البته پارتا درصدد توسعه سبد محصولات خود بوده و در  سال جاری تایرهای  ۵،۶ سایزی جدیدی طراحی و تولید کرده تا در ۶ ماهه دوم سود خوبی برای سهامداران به ارمغان آورد.

پارتا با استفاده از بهترین تکنولوژی دنیا سالانه به میزان ۵۰ هزار تن لاستیک در سایز‌های مختلف و برای مصارف گوناگون تولید و به بازار عرضه می ‌کند و  برای خط جدید این مجموعه رقمی در حدود ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام داده و این در حالی است که میزان سرمایه گذاری برای خط قدیمی آرتاویل نیز ۱۵۰ میلیون دلار به شمار می رود.

همچنین آرتاویل تایر توانسته برای ساخت انواع تایر‌های TBR و SBR و محصولاتی اعم از تامین نخ، کربن و ... را تولید کند.

بر همین اساس پیش بینی می شود در ۶ ماهه دوم سال از محل افزایش قیمت سود مناسبی برای پارتا حاصل شود و از طرف دیگر تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان منابع ارزی با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی به خرید ۲۰۰۰ هزار تن کائوچوی طبیعی با قیمت‌های مناسب منتهی شده که کاهش بهای تمام شده تولید را در پی دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24