Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

صبا فولاد خلیج فارس به دنبال رسیدن به اهداف خود، به زودی تولید ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تن را به ثبت می رساند. این شرکت ۴ همت سود خالص شناسایی خواهد کرد.

«فصبا» امسال 4 همت سود می سازد

بورس24 : صبا فولاد خلیج فارس به دنبال رسیدن به اهداف خود، به زودی تولید ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تن را به ثبت می رساند. این شرکت ۴ همت سود خالص شناسایی خواهد کرد.

سعید امید قائمی معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس در خصوص پذیره نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس به خبرنگار بورس24 گفت: روش افزایش سرمایه‌ شرکت، سلب حق تقدم است. سرمایه فعلی شرکت ۵۵۰ میلیارد تومان است که به (۵ همت) ۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: دلیل انتخاب این روش افزایش سرمایه‌ این است که وجوه در حساب خود شرکت جمع‌آوری خواهد شد و مستقیما صرف پروژه توسعه شرکت می‌شود و سهامداران آتی نگران خروج وجوه از شرکت نیستند. در واقع سهامداری که سهام شرکت صبا فولاد را خریداری می‌کند، سهام شرکت فعلی به علاوه ۴۰ تا ۵۰ درصد یک پروژه جدید که ظرفیت آن بیش از ظرفیت فعلی است را خریداری می‌کند.

صبا فولاد و موقعیت استراتژیک در منطقه

این مقام مسئول در «فصبا» گفت: شرکت صبا فولاد در منطقه ویژه اقتصادی معدنی خلیج فارس در محدوده شهر بندرعباس قرار دارد که منطقه بسیار پر پتانسیلی برای فعالیت‌های فولادی و صنعتی است.  به جهت نزدیکی به دریا و آب‌های آزاد، صادرات این محصول که تنها محصول آهن اسفنجی ایران است (قابلیت صادرات دارد) موقعیت ممتازی نسبت به سایر رقبا برای صادرات  دارد.

امید قائمی گفت: شرکت در سال ۸۳ تاسیس شده و در سال ۹۶ اولین بهره‌برداری آن شکل گرفته و طی ۲-۳ سال اخیر شتاب تولید افزایش پیدا کرده است. در سال ۱۴۰۰ تولید شرکت ۸۶۰ هزار تن، در سال ۱۴۰۱،  ۹۰۰ هزار تن و امسال ۱.۱ میلیون تن  است و ان شاءالله در سال آینده به سقف ظرفیت ۱.۴۵۰ تن دست پیدا خواهد کرد.

۴ همت سود

معاون مالی و اقتصادی  شرکت گفت: در همین راستا، سود شرکت با سرعت و شیب خیلی خوبی رشد می‌کند. شرکت سال ۱۴۰۱ را با ۲ هزار میلیارد تومان سود پشت سر گذراند. امسال در ۶ ماهه اول ۱۵۰۰ میلیارد تومان سود داشت که در مقایسه با ۶ ماهه سال قبل  ۳۰ درصد افزایش سود به چشم می خورد. همچنین در ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه سود شرکت بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان شده که از سود پیش بینی شده ما فراتر است. حسب پیش بینی‌ها و تعمیم روند ۶ ماهه اول سال، صبا فولاد در سال جاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد سود  خواهد داشت.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی شرکت گفت: نکته مهم این است که در منطقه ویژه اقتصادی قرار داریم و معاف از مالیات هستیم و با تلاش هایی که انجام شده سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ هم معاف از مالیات خواهیم بود. به بیانی دیگر، وجوهی از شرکت خارج نخواهد شد و حداقل هزار میلیارد تومان به سرمایه سهامدار اضافه می‌شود.

هزینه مالی که تبدیل به درآمد شد

امید قائمی گفت: سال گذشته در برخی از ماه ها دچار کمبود نقدینگی شدیم و تسهیلات بانکی گرفتیم و به تبع آن هزینه‌های مالی داشتیم. در ادامه همان روند امسال هم  با توجه به  تورم و مسائل دیگر هزینه مالی پیش‌بینی کردیم. از طرفی امسال  ۲ ماه تعطیلی خط به جهت قطع گاز و تعمیرات اساسی داشته‌ایم. اما خوشبختانه به جهت  برنامه‌ریزی‌هایی که شد نه تنها نیاز به تامین مالی نداشتیم، بلکه این هزینه های مالی استفاده نشده، به درآمدهای‌مان اضافه شد.

پروژه احیا ۲۸ ماهه می آید

وی گفت: امبدواریم هر چه سریعتر پروژه احیا آغاز شود. پروژه‌ای با این ابعاد طبق برآوردها پروژه  ۳۶ ماه طول خواهد کشید، اما به جهت اینکه بعضی از زیرساخت‌های این پروژه  در شرکت موجود است، پیش بینی این است که پروژه ۲۸ ماهه به بهره‌برداری برسد.

نماد کی بازگشایی می شود؟

وی در پایان در خصوص زمان بازگشایی نماد گفت: در حال اخذ مجوز بورس برای پذیره‌نویسی هستیم. گام بعد ثبت افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت‌ها است که تا اواسط آبان افزایش سرمایه ثبت شود و نماد بازگشایی گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24