Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : نمایشگاه بین المللی بورس،  بانک ، بیمه و خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش از ۱۵ آبان تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش همچون سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.  از مهمترین محورهای کلان کیش اینوکس ۲۰۲۳ توسعه سرمایه‌گذاری‌های غیر مستقیم،  بسترسازی تامین مالی شفاف و متنوع ، تنظیم‌گری و نظارت هوشمند،  بازنگری در سیستم‌های مقرراتی،  توسعه بازار مشتقه،  تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه ،ظرفیت سازی شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری،  مولد سازی دارایی‌های دولت ،  معرفی صندوق‌های کالاهای متنوع و استفاده از ظرفیت‌های مشترک بازار پول و سرمایه است.

الگوبرداری کیش اینوکس از موثرترین رویداد اقتصادی دنیا

بورس24 : نمایشگاه بین المللی بورس،  بانک ، بیمه و خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش از ۱۵ آبان تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش همچون سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

 از مهمترین محورهای کلان کیش اینوکس ۲۰۲۳ توسعه سرمایه‌گذاری‌های غیر مستقیم،  بسترسازی تامین مالی شفاف و متنوع ، تنظیم‌گری و نظارت هوشمند،  بازنگری در سیستم‌های مقرراتی،  توسعه بازار مشتقه،  تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه ،ظرفیت سازی شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری،  مولد سازی دارایی‌های دولت ،  معرفی صندوق‌های کالاهای متنوع و استفاده از ظرفیت‌های مشترک بازار پول و سرمایه است.

 در این نمایشگاه ،  طی دو روز سه شنبه . چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ آبان،  پنل‌های تخصصی برگزار خواهد شد که،  بانک شهر،  گروه مالی فیروزه ، صندوق بازنشستگی کشوری،  تامین سرمایه کیمیا، بانک ملت، سازمان خصوصی سازی،  بیمه مرکزی ، بانک تجارت و ده‌ها نهاد مالی و شرکت حضور فعال خواهند داشت.

نشست خبری روز جاری با حضور رئیس سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش به عنوان برگزار کننده همایش سازمان خصوصی‌سازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور خبرنگاران برگزار شد تا در خصوص عناوین این نمایشگاه و دلایل ضرورت آن گفت و گو شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری کیش اینوکس ۲۰۲۳گفت: رویداد کیش‌اینوکس یکی‌از بزرگترین رویدادهای سرمایه‌گذاری و فناوری‌های مالی  کشور است  که بالغ بر ۲۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند.  در این همایش شاهد حضور فعال نهادهای بازار مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تنوعی ‌از فینتک‌ها و فناوری‌های مالی‌ هستیم.

رحیم سرهنگی،  با بیان اینکه هفت منطقه آزاد سرمایه گذاری در این نمایشگاه حضور دارد، افزود: این نمایشگاه صرفا برای رونمایی از نهادهای مالی نیست بلکه برای ایجاد کامیونتی، شبکه و هم‌افزایی در سرمایه‌گذاری بر پروژه‌ها و انتقال تجربه طراحی شده و از مهمترین اهداف این رویداد رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ و ابزارهای مالی است .

هم افزایی  نهادها توقع ما از کیش است 

وی افزود: در این رویداد بسته‌های سرمایه‌گذاری که کارکرد این بسته‌ها تسهیل روند تامین مالی است، تدارک دیده شده که بتوانند دراین زمینه در مناطق خاص سرمایه‌گذاری کنند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به اهداف دیگر این رویداد اشاره کرد و گفت: برررسی ‌آخرین دستاوردهای صنعت مالی، ارتباط میان نهادهای مالی و شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و حضور پررنگ سه ضلع حاکمیت، نخبگان و فعالی اقتصادی و مالی و صاحبنظران علمی بازار سرمایه از دستاوردهای این رویداد است.

وی گفت:  ضلع اول این مثلث ارتباط حاکمیت و بخش خصوصی را تقویت می‌کند و باعث تسهیل‌امور در روند قانون‌گذاری در بازارهای مالی می‌شود. ضلع دوم ارتباط دوم دولت و نخبگان علمی‌ است که باعث می‌شود حاکمیت در ‌تصمیم گیری از تخصص علمی‌برخوردار باشد. ضلع‌ سوم باعث ارتباط میان بخص خصوصی و نهادهای مالی با نخبگان و متخصصین علمی‌ را تقویت می‌کند.

 سرهنگی با اشاره به حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه  گفت: بخش‌های مختلفی ‌برای‌ رویداد طراحی شده است که تمام سلایق و بخش‌های‌ مختلف‌ بازار سرمایه را پوشش دهد. این نمایشگاه علاوه‌بر دستاوردهایی که به آن اشاره شد، یک دوره فشرده ارتقا توانمندی‌ سه روزه برای تمام اضلاع مثلث رویداد است.

 سرهنگی گفت: از ویژگی‌های دیگر این نمایشگاه امسال حضور پررنگ سرمایه‌گذاران فعالان بازارهای مالی است و  به طورخاص از ۱۰ کشور دعوت کردیم و  نمایندگان روسیه، چین، ارمنستان، ترکیه، سوییس و آذربایجان ثبت نام داشته اند. همچنین از سفرای اعضای بریکس در این نمایشگاه دعوت به عمل‌ آمده است و فرصت بسیار خوبی‌ برای ارتقا و گسترش روابط در صنعت مالی است.

وی گفت:  این منطقه مزیت‌های رقابتی نسبت به سایر مناطق دارد که باعث شده این جزیره انتخاب شود.  گردشگری ،  خدمات  حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنعت نفت و پتروشیمی و   قوانین تسهیل شده در مناطق آزاد برای صنایع از جمله صنعت مالی مهمترین مزیت های منطقه آزاد کیش است.

طی چند ماه اخیر ،  بازار ارز به ثبات رسیده

سرهنگی با اشاره به  تاثیر ثبات بازار ارز بر مناطق آزاد گفت: در گذشته مردم به بازار ارز بی اعتماد بودند، اما طی چند ماه اخیر ،  بازار ارز به ثبات رسیده ، با این حال تاثیر مثبت ثبات بازار ارز به مناطق آزاد با تاخیر می رسد. به عبارت دیگر بازار های مالی و بازار سرمایه با تاخیر از ثبات بازار ارز بهره مند می شوند. بازار ارز باید پایدار باشد تا بتوانیم از مزایای ان در سرمایه گذاری ها استفاده کنیم.

وی گفت:  عدم ثبات بازار ارز موجب می شود تا فعالان در مناطق آزاد در تصمیم گیری های اقتصادی دچار مشکلاتی شوند.


وی افزود: پاویون خاص برای شرکت های دانش بنیان حوزه صنعت مالی در نظر گرفته ایم و  باهمکاری معاونت علمی ریاست جمهوری از این شرکت ها دعوت شده است. 

مذاکراتی برای راه‌اندازی بورس بین الملل داشتیم

سرهنگی در ادامه  در خصوص راه اندازی بورس بین المللی گفت:  هم اکنون ساختمان بورس بین‌الملل  مشخص شده و حتی برای شناسایی بازارها  مذاکراتی با کشورهای عربی از جمله قطر، عمان ، امارات و .. داشته‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه های فعال در جزیره کیش ، تهران، امیر کبیر، دانشگاه  ازاد و شریف در این رویداد حضور دارند. 

سرهنگی گفت: یکی از اهداف نمایشگاه این است که شبکه ای از نهادهای مالی حوزه بازار سرمایه تشکیل شود و هم افزایی و اتصال تجربه ایجاد شود.

۲۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند...

در ادامه ، محمدرضا جعفریان معاون مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز  گفت: در حوزه شرکت های دانش بنیان حدود ٢٠ شرکت در حوزه های مختلف در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و  مدیرانی که از ابتدای سال ٨٧ در حوزه دانش بنیان فعالیت داشتند و در پنل‌های تخصصی ، این رویداد در زمینه  جهش  دانش بنیان ها به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

وی افزود: مهمترین عناوین برنامه ها شامل  نارسایی های اقتصاد ایران ، منشأ و راه حل ها، استاندارهای پولشویی در ایران ،تحول دیجیتال در صنعت مالی، روش های نوین تامین مالی است.

کیش اینوکس،  داووس ایران 

 آریا حمیدیان ، مجری برگزاری رویداد کیش اینوکس در خصوص تورهای ترجیحی با نرخ مناسب برای رویداد کیش اینوکس جهت حضور سهامداران  گفت: از سال ۸۸ تا ۹۲ متولی اصلی نمایشگاه بورس ،  بانک  و بیمه تهران بوده‌ایم. با سند و مدرک این ادعا را ثابت می‌کنم که برای تغییر شکل رویکرد  نمایشگاه بورس،  بانک و بیمه  تهران از یک نمایشگاه بسیار کوچک به این نمایشگاه بزرگ  زحمت کشیده‌ایم. 

به گفته وی، با بررسی  نقاط ضعف و قوت نمایشگاه تهران که در آن، بحث گسترش فرهنگ عمومی بازار سرمایه را داشتیم ، احساس شد که جای نگاه تخصصی در نمایشگاه تهران خالی است. با الگو گرفتن از داووس که موثرترین رویداد اقتصادی دنیا است  و نقاط ضعف و قوت نمایشگاه تهران،  رویدادی را پایه‌گذاری کردیم که مکمل نمایشگاه تهران باشد در نمایشگاه کیش‌اینوکس با احترام به مخاطبان و سهامداران خرد رویکرد ما رویکرد دیگری است.

وی گفت: اما، این موضوع به مفهوم عدم حضور  سهامدار خرد در نمایشگاه کیش اینوکس نیست، بلکه ما امیدواریم که حضور سهامداران خرد را در نمایشگاه کیش داشته باشیم،  ولی در مقطع فعلی حداقل زیرساخت آن فراهم نشده است،  امیدوارم که یک بتوانیم در آینده ، شرایطی خوبی  را برای مخاطبین عام رویداد اختصاص دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24