Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

همه می‌دانیم که گروه خودرویی چشم بازار است و نوسانات این گروه تاثیر ویژه‌ای در روند حرکتی بازار دارد و حتی برخی معتقدند که الگوریتم‌ها هم روی نوسانات خودرو سوار شده و همچون سرباز پیاده‌نظام پشت سر این سهم پرحاشیه حرکت می‌کنند. بازار کماکان در انتظار رسیدن خبرهای قوی‌تر از تجدید ارزیابی خودرویی‌ها است. از طرف دیگر منتظر اصلاح نرخ و روش فروش خودرو در بازار آزاد است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 25 مهر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته به مانند سایر دوشنبه‌ها به یک تعادل و آرامش موقت رسید و شرایط بهتری نسبت به دو روز ابتدایی هفته داشت تا جایی که تحرکات در دقایق پایانی به خوبی قابل لمس بود. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل رشد حدود 16 هزار واحدی را به ثبت رساند و باز هم از سقوط به کانال پائین‌تر در امان ماند. رشد بیشتر شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد در بازار دیروز فضای کلی معاملات بهتر بوده است. نکته دیگر اینکه، ارزش معاملات با رشد حدود 20 درصدی به رقمی بالغ بر 3.850 میلیارد تومان رسید که اگرچه رقم جذابی نیست اما به هر جهت تکرار چنین رشدی در کنار مثبت شدن تراز نقدینگی حقیقی‌ها می‌تواند فضای معاملاتی بازار را بهبود بخشد.

درخصوص دلایل وضعیت بازار و نااطمینانی معامله‌گران و سهامداران طی روزهای اخیر بطور مفصل بحث شد و همه می‌دانیم که دولت بیرون گود نشسته و تلاشی برای خروج بازار از فضای بحرانی نمی‌کند. جالب اینکه 24 روز از مهر ماه گذشته و ناشرین هم خود را خواب گرفته و خبری از گزارش‌های میان‌دوره‌ای نیست؛ گویی اصلا برنامه‌ای برای اطلاع‌رسانی سهامداران از صورت‌های مالی 6 ماهه نیست !! کار بازار این روزها بسیار دشوار شده و انگیزه‌ای که بتواند با خود حجم قوی را همراه کند، دیده نمی‌شود. تنها امید بازار این است که سازمان بورس با اعمال برخی از سیاست‌ها بازار را از این وضعیت خارج کند. البته سهامداران از نهاد ناظر هم دل خوشی ندارند و او را یکی از مسببین و مقصرین اصلی ریزش 5 - 6 ماه اخیر می‌دانند اما به هر جهت سازمان می‌تواند با برخی راهکارهای کوتاه‌مدتی و میان‌‌مدتی و وارد کردن فشار به دولت، به برخی از صنایع مورد توجه کمک کرده و علاوه بر کاهش کدورت، فضای کلی بازار را بهبود بخشد.

همه می‌دانیم که گروه خودرویی چشم بازار است و نوسانات این گروه تاثیر ویژه‌ای در روند حرکتی بازار دارد و حتی برخی معتقدند که الگوریتم‌ها هم روی نوسانات خودرو سوار شده و همچون سرباز پیاده‌نظام پشت سر این سهم پرحاشیه حرکت می‌کنند. بازار کماکان در انتظار رسیدن خبرهای قوی‌تر از تجدید ارزیابی خودرویی‌ها است. از طرف دیگر منتظر اصلاح نرخ و روش فروش خودرو در بازار آزاد است. رویدادی که اوضاع صنعت را از این وضعیت فشل خارج کند. به نظر سازمان در گام نخست باید برنامه تجدید خودروسازان را جویا شود و از آنها برنامه بخواهد. از طرف دیگر دولت و در راس آن وزیر صمت را برای تعیین تکلیف وضعیت این صنعت تحت فشار قرار دهد. چندین ماه از تغییرات در وزارتخانه صمت می‌گذرد اما هنوز خبری از اجرایی شدن وعده و وعیدهای علی‌آبادی و گذر از قیمت‌گذاری دستوری نیست. گاهی اوقات باید برخی تصمیمات را هول داد و به نظر این وظیفه سازمان است که کمی از این حالت بی‌تفاوتی و منفعل بودن و برگزاری همایش‌ها فاصله بگیرد و دل به کار بدهد.

گروه بانک دیگر صنعتی است که اگرچه از نظر سودسازی شرایط بهتری گرفته اما هنوز نتوانسته بازار را با خود همراه کند. در قانون هفتم توسعه به ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24