Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: ارتباطات سیار ایران با نماد همراه از جمله های نماد های ارزنده و بنیادی بازار سرمایه بوده که در این روزها به لحاظ تکنیکالی در نزدیکی معتبرترین سطح حمایتی خود در حال نوسان است.

بررسی جدید ترین گزارش همراه اول ؛ تثبیت 10 همت درآمد در هر فصل

بورس24 : ارتباطات سیار ایران با نماد "همراه" از جمله های نماد های ارزنده و بنیادی بازار سرمایه بوده که در این روزها به لحاظ تکنیکالی در نزدیکی معتبرترین سطح حمایتی خود در حال نوسان است. روند مثبت و صعودی مهمترین فاکتور های سنجش سلامت مالی و عملیاتی سازمان به وضوح در گزارشات مالی شرکت قابل رویت است. برای مثال ، در سه ماه گذشته ، ارزش درآمد های عملیاتی بیزینس که بیانگر مفاهیم بااهمیتی نظیر سهم بازار ، کیفیت خدمات ارائه شده و رضایت مشتریان است ؛ روند صعودی را ثبت کرده ؛ به طوری که عایدی شهریور نسبت به تیر ماه ، جهش سنگین 500 میلیاردی را نشان می دهد.

گزارش درآمدی شهریور ماه از شکستن رکورد درآمد های فصلی شرکت حکایت دارد ؛ بدین صورت که ارزش درآمد عملیاتی شرکت در فصل تابستان بالغ بر 12.1 هزار میلیارد تومان گردیده ، رقمی که در تاریخ عملیات شرکت بی سابقه بوده است. گفتنی است که درآمد عملیاتی شرکت در بهار 1402 نیز 10.6 هزار میلیارد تومان گزارش شده که گویای رشد 1.52 همتی درآمد ها در فصل تابستان است.

میانگین درآمد فصلی شرکت در یک سال گذشته ، 9.71 همت محاسبه شده است ، بنابراین ارزش درآمد های فصل تابستان نسبت به میانگین یک سال گذشته رشد 25% معادل 2.4 همت را نشان می دهد. روند تغییر درآمد های فصلی شرکت در نمودار زیر ارائه شده است:

11

عملکرد 6 ماهه این غول ارتباطات به 23 هزار میلیارد تومان درآمد ختم شده است ؛ رقمی که مهر تاییدی بر حرکت روبه جلو و پیشرفت مالی و عملیاتی بیزینس است ، چرا که شرکت ظرف مدت 6 ماه موفق به پوشش 60% درآمد عملیاتی دوره قبلی شده است و مخابره چنین آماری نوید بخش سالی به مراتب پرسود تر از دوره قبلی است.

گفتنی است که درآمد ماهانه شرکت در شهریور 1402 ، 4.31 هزار میلیارد تومان گزارش شده ؛ عددی که نسبت به ماه مقایسه ای از رشد سنگین 800 میلیاردی خبر می دهد. بخش اعظم این رشد درآمدی ، تقریبا 680 میلیارد تومان ،  مربوط به مجرای اصلی درآمد شرکت یعنی کارکرد مشتریان دائمی و اعتباری است.

ت

در حال حاضر سرمایه اسمی شرکت 7.52 هزار میلیارد تومان است. مدیریت شرکت با هدف حفظ نقدینگی و هدایت آن به سمت طرح های توسعه ای و همچنین اصلاح ساختار مالی ، افزایش سرمایه 53% به میزان 4 همت از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را در دستور کار خود قرار داده است.
توجه فرمایید که به روز بودن تجهیزات ارتباطی و مخابراتی شرکت نقش بسیار بااهمیتی در روند فعالیت های عملیاتی شرکت دارد و به همین دلیل کادر مدیریتی دیدگاه ویژه ای نسبت به دارایی های شرکت داشته و در 4 سال گذشته تقریبا 35.6 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی ( سود انباشته )  و تسهیلات بانکی دریافت شده از سیستم بانکی را در این دارایی ها متمرکز کرده است. نظر به آنکه هر چه ساختار سرمایه بهینه تر باشد ، رتبه اعتباری شرکت نزد بانک ها نیز بهتر خواهد بود ، افزایش سرمایه مذکور با بهینه سازی ساختار مالی بیزینس ، زمینه ساز سهولت تامین منابع مالی ، افزایش حجم سرمایه گذاری در دارایی ها و طرح های توسعه و در نتیجه تقویت بنیه مالی و عملیاتی خواهد بود.

از آنجایی که بخشی از منابع افزایش سرمایه از محل سود انباشته تامین خواهد شد ، فلذا سود قابل تقسیم بین سهامداران کمتر شده و در نتیجه نقدینگی در دسترس بیزینس بیشتر شده و در کنار بهره مندی از معافیت مالیاتی ، تراز مالی شرکت بهبود قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

همزمانی گزارشات بنیادی مثبت و نزدیک شدن سهم به معتبرترین منطقه حمایتی چارت خود ، فرصت سرمایه گذاری بسیار کم ریسکی برای اهالی بازار فراهم کرده است. در صورت ورود به سهم در قیمت 400 تومان و با در نظر گرفتن منطقه قیمتی  370 – 380 به عنوان حد ضرر و همچنین 750 تومان به عنوان تارگت سرمایه گذاری ، نسبت ریسک به ریوارد این معامله ، عدد 11 محاسبه شده است ؛ یعنی به ازای هر 1 میلیون تومان ریسک ، 11.6 میلیون تومان سود !!!
 
 ت
در تاریخ نگارش این مقاله ، اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:
قیمت پایانی : 458 تومان
ارزش بازار : 34.4 هزار میلیارد تومان
نسبت p/e : 6.7
نسبت p/e گروه : 14.7

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24