Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بانک مرکزی از دی‌ماه سال گذشته تا کنون روند اعلام قیمت مسکن در تهران را متوقف کرده است اما اخیرا خبرهایی از سمت دولت درباره تغییرات قیمت مسکن منتشر شده که ابهاماتی را در پی داشته است...

قیمت مسکن در پرند و پردیس 15 درصد افتاد

بورس24 : بانک مرکزی از دی‌ماه سال گذشته تا کنون روند اعلام قیمت مسکن در تهران را متوقف کرده است اما اخیرا خبرهایی از سمت دولت درباره تغییرات قیمت مسکن منتشر شده که ابهاماتی را در پی داشته است.

در یک نمونه اعلام شده قیمت مسکن نسبت به ابتدای سال جاری ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است و‌ در نمونه ای دیگر از کاهش یک‌ درصدی قیمت مسکن در شهریور امسال نسبت به مرداد صحبت شده است.

درباره چند و چون این خبرها لازم است اطلاعات از بازار مسکن کسب شود.

هر چند قیمت رسمی وجود ندارد اما مشاوران املاک به استناد قرارددادهایی که طی ۶ ماه اول امسال برای خریدار و فروشنده آپارتمان منعقد کرده اند، افت قیمت مسکن را تایید می کنند.

در تهران سطح قیمت ها بیانگر آن است که در مقایسه با اواخر سال گذشته که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به مرز ۸۰ میلیون تومان نزدیک شده بود، کاهش محسوس پیدا کرده است.

قیمت های کنونی آپارتمان در نزدیک کانال ۷۰ میلیون تومان در مترمربع احتمالا قرار دارد.نکته مهم این رویداد ایستایی قیمت مسکن طی تابستان امسال است که در اثر کاهش التهابات ارزی و همچنین بی نوسانی قیمت در سایر بازارهای سرمایه گذاری به وجود آمد.از طرف دیگر در شهرهای جدید نزدیک تهران نیز بازار مسکن شاهد خروج چشمگیر خریدار بوده است.

در شهر جدید پرند براساس قیمت های فروشندگان آپارتمان های مسکونی مهر، نرخ های زیر ۱۸ میلیون تومان در هر مترمربع به چشم می خورد.در این شهر با بودجه ای کمتر از ۲ میلیارد تومان می‌ توان در فازهای ۳ تا ۵ صاحب خانه شد.

در شهر جدید پردیس که موقعیت بهتری نسبت به پرند دارد اما حداقل ۲.۵ میلیارد تومان بودجه خرید برای مسکن نیاز است.

در این دو منطقه متوسط قیمت ها در مقایسه با ابتدای سال جاری بیش از ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

مقایسه بازارهای مسکن تهران و اطراف تهران حکایت از آن دارد که خروج خریدار از حومه سنگین تر‌ بوده است.

در ماه های اخیر مطابق اعلام مشاوران املاک، میزان فروشندگان واحدهای مسکونی در شهرهای پرند و پردیس بیشتر از تهران‌ بوده است.درباره میزان خریداران اما وضعیت برعکس گزارش می شود.

در تابستان سال جاری خریدارانی که در تهران با آپارتمان های بالای ۳ تا ۴ میلیارد تومان قیمت گذاری مواجه شدند روانه شهرهای جدید اطراف تهران شدند.کارشناسان پیش بینی می کنند بازار مسکن تا پایان سال شاهد وضعیتی مشابه نیمه اول سال باشد و با رشد تند قیمت روبرو نشود.

منبع خبر: شاخص بورس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24