Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی امروز تشکیل شد. این مجمع 188 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مجمع شستا 188 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی امروز تشکیل شد. این مجمع 188 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

در مجمع امروز شرکت 90 درصد از کل سود شستا تقسیم شد که رقم خوبی است.

همچنین خبر مهمی که به سهامداران داده شد این بود که به شرکت تکلیف شد تا سال آینده تجدید ارزیابی دارایی ها را انجام دهد. رئیس مجمع درخصوص این موضوع گفت: البته تجدید ارزیابی دارایی ها که حدودا رقم آن 400 همت است، هم زمان می برد هم هزینه دارد اما باید انجامشود.

در این مجمع همچنین گزارشی درخصوص وضعیت شرکت های زیرمجموعه اعلام شد. به عنوان مثال «زملارد» اعلام کرد در حال افزایش سرمایه است و کارشناسی ارزشگذاری برای تجدید ارزیابی دارایی ها در حال انجام است که پس از انجام این کار، مجمع تشکیل خواهد شد.

درخصوص شرکت سیمان فارس نیز اعلام شد ارزش کارشناسی زمین ها ۵ همت است و موارد قانونی در حال انجام است.

مجمع شستا اعلام کرد از میان 9 هلدینگ زیرمجموعه این شرکت، تا کنون 6 هلدینگ بورسی شده اند و 3 هلدینگ «صنایع عمومی تامین»، «مدیریت توسعه انرژی تامین» و «خدمات ارتباطی رایتل» نیز مراحل ورود به بورس را سپری می کنند.

تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی  با حضور بیش از  ۸۹.۱۷ درصد سهامداران برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ،مجمع امروز شستا معادل ۸۰ درصد، ۱۸۸ ریال سود تقسیم کرد. 

ابراهیم بازیان،مدیر عامل شستا در مجمع امروز گفت: درآمد عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد، سود عملیاتی ۵۶ درصد و سود خالص ۵۴ درصد رشد داشت. همچنین درآمد عملیاتی گروه نشان می‌دهند که ۴۳ درصد رشد در این بخش و ۴۱ درصد در بخش سود ناخالص رشد داشته است. 

۱۵ شرکت در صف عرضه 

بازیان گفت: شستا در نظر دارد ۱۸ شرکت تابعه را منحل کند و ۱۵ شرکت شستا نیز در صف عرضه اولیه هستند.

به گفته وی، این شرکت  ۸۴ پروژه سرمایه گذاری را دنبال می‌کند و ارزش آن‌ ها ۱۰۵ هزار همت است. 

وی در خصوص عرضه نفت ستاره خلیج فارس گفت: شرکت ستاره نفت خلیج فارس  در بازار سرمایه عرضه خواهد شد؛ این پالایشگاه ۵۰درصد بنزین کشور را تولید می‌کند. یا عرضه این شرکت ۵۰ همت از بازار سرمایه تامین مالی خواهیم داشت. 

وی گفت: ۱۳۷ محصول جدید در شرکت‌های مدیریت شستا تولید شده که معادل ۱۶۳ میلیارد تومان درآمد است.

بازیان گفت: سال گذشته، شستا ۳۳۰ درصد و شاخص بورس ۲۳۷ درصد رشد داشته است و مقایسه بازدهی  شستا با سایر بازار ها نشان می دهد که شستا در رتبه دوم پس از سکه قرار دارد. 

شستا و زیر مجموعه هایش تجدید می‌ دهند 

در ادامه مرتضی لطفی، رئیس مجمع گفت: به ما تکلیف شده  که سال آینده شستا از همان طبقه ای که قبلاً تجدید داده است، تجدید ارزیابی انجام دهد.

بازیان افزود: شستا تاکنون ۱۶ همت افزایش سرمایه در شرکت‌های زیرمجموعه داشته و شرکت‌های زیرمجموعه شستا ناچار به تجدید ارزیابی هستند، اما این موضوع هزینه و زمان زیادی را صرف می‌کند. فعلا در حال بررسی این موضوع هستیم. 

وی درخصوص پروژه بیستون گفت :  با مذاکراتی که انجام شد، قرار بر این است با ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان این پروژه را جلو ببریم. بنابراین ۲۰ میلیون دلار کاهش هزینه اتفاق خواهد افتاد.

بازیان درخصوص مطالبات صندوق بازنشستگان فولاد از ذوب آهن  و تهاتر کک طبس افزود: بیمه تکمیلی بازنشستگان فولاد ۵ همت مطالبه دارد که در حال رای زنی هستیم. 

۲۰۰ تومان کف قیمتی شستا 

وی در پاسخ به این سوال که سهم شستا نوسان ندارد و نقدینگی و انگیزه برای سرمایه‌گذاری ایجاد نمی کند گفت:  امروز حداقل ارزش سهام شستا ۲۰۰ تومان است ما تلاش می کنیم که به ارزش واقعی خود برسیم. 

۱۴۰ همت از بورس تامین مالی می‌ کنیم 

مدیر عامل شستا گفت: ما در مجموعه شستا برای افزایش ارزش سهام اقدامات مختلفی از جمله افزایش سرمایه و تامین مالی ۷۰همتی در سال گذشته انجام دادیم که امسال دو برابر این رقم تامین مالی را از طریق بازار سرمایه انجام خواهیم داد و امروز مفتخر هستیم که ۱۰۵ همت پروژه فعال داریم.

سیمان فارس تجدید می‌ دهد 

در ادامه، حمید رضا هوشیاری مدیر عامل سرمایه گذاری سیمان تامین گفت: درخصوص سیمان فارس،  بحث کمیسون ماده ۵ مطرح شده و ارزش کارشناسی‌شده زمین‌های این شرکت حدود ۵ همت بوده و در حال انجام موارد قانونی است.

تجدید ارزیابی زملارد به خط پایان رسید 

مدیر عامل شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد در خصوص تجدید ارزیابی این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت:  در خصوص شرکت زملارد در حال افزایش سرمایه است. کار کارشناسی ارزش‌گذاری برای تجدید ارزیابی دارایی ها در حال انجام است به محض اتمام، مجمع تشکیل می شود

مصوبات مجمع

در پایان به ازای هر سهم 188ریال معادل 90 درصد کل سود، تقسیم شد. تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس تصویب شد

سازمان حسابرسی  به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   سازمان حسابرسی  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.

روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24