Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از حق نگذریم، به غیر از چند شرکت، فضای سودسازی در بسیاری از صنایع (با وجود مانع‌تراشی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها، قطعی‌های مکرر برق و تحمیل رشد هزینه‌ها) قابل قبول و حتی در برخی از بنگاه‌ها بهتر از انتظار بوده و لذا فارغ از نوسانات روی تابلوی معاملات، به نظر بازار از این رویداد مهم سربلند خارج شد و نتیجه خوبی را کسب کرد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 1 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته به کمک رسیدن گزارش خوب برخی از شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار شرایط بهتری داشت و در همین راستا شاخص کل با رشد حدود 7 هزار واحدی یک گام دیگر از ابتدای اَبَرکانال 2 میلیونی فاصله گرفت اما حجم معاملات چشم‌گیر نبود و با وجود اتفاقات مثبت بنیادی در وضعیت سودآوری شرکتها، ارزش معاملات در سطوح 3.5 همت باقی ماند. به نظر دلیل اصلی درگیر نشدن نقدینگی قوی، نظاره‌گر بودن طیفی از معامله‌گران است که در آخرین گام کاهشی بازار مسیر خروج را تحت تاثیر افزایش ریسک‌های سیستماتیک و بی‌تفاوتی سیاستگذار به شرایط بحرانی بازار در پیش گرفتند.

بازار را در حالی پیش می‌بریم که بالاخره از عصر روز شنبه، ناشرین مِنت بر سر سهامداران و سرمایه‌گذاران گذاشته و تصمیم به ارائه اطلاعات و صورت‌های مالی 6 ماهه خود گرفتند و این رویداد تا پاسی از شب گذشته به شکل مسلسل‌وار ادامه داشت. تقریبا مهمترین رویداد هفته جاری اطلاعاتی بود که سهامداران مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند. طبق آخرین برآورد‌های صورت گرفته، مجموع سود خالص شرکت‌ها در فصل تابستان با رشد بیش از 40 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است. همچنین سود خالص آنها برای 6 ماه نخست سال با افزایش بیش از 20 درصدی همراه بوده است. از حق نگذریم، به غیر از چند شرکت، فضای سودسازی در بسیاری از صنایع (با وجود مانع‌تراشی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها، قطعی‌های مکرر برق و تحمیل رشد هزینه‌ها) قابل قبول و حتی در برخی از بنگاه‌ها بهتر از انتظار بوده و لذا فارغ از نوسانات روی تابلوی معاملات، به نظر بازار از این رویداد مهم سربلند خارج شد و نتیجه خوبی را کسب کرد.

توجه به این نکته ضروری است که بازار در نیمه دوم سال پتانسیل‌هایی نظیر روشن شدن اثرات تغییر دلار مرجع از 28.500 تومان به 38 هزار تومان را دارد که البته شرکت‌های بزرگ تاثیر بیشتری از این رویداد خواهند گرفت. از طرف دیگر سفت شدن کف دلار و حتی احتمال حرکت خزنده آن به سمت سطوح 55 هزار تومانی می‌تواند علاوه بر اثرگذاری در رشد سودآوری، در تقویت روحیه بازار موثر باشد. لذا گزارشات نیمه دوم سال، به فرض اینکه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24