Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24: در برهه ای از تاریخ به سر می بریم که به دلیل ابهامات بی شمار در فضای اقتصاد و سیاست کلان ملی و جهانی ، سرمایه گذاری اصولی و بهینه وجوه نقد برای عامه مردم به یک کابوس شبانه تبدیل شده است. از یک طرف بسیاری از افراد سرمایه لازم برای ورود به بعضی بازار ها نظیر خودرو ، ملک و یا خانه را ندارند و از سویی دیگر ورود به بازار های مالی نیز دانش و تخصص خاص خود را می طلبد.

بهترین پناهگاه برای سرمایه های خرد

بورس24 : در برهه ای از تاریخ به سر می بریم که به دلیل ابهامات بی شمار در فضای اقتصاد و سیاست کلان ملی و جهانی ، سرمایه گذاری اصولی و بهینه وجوه نقد برای عامه مردم به یک کابوس شبانه تبدیل شده است. از یک طرف بسیاری از افراد سرمایه لازم برای ورود به بعضی بازار ها نظیر خودرو و ملک را ندارند و از سویی دیگر ورود به بازار های مالی نیز دانش و تخصص خاص خود را می طلبد. لذا بسیاری از افراد بازار طلا را برای حفظ و رشد ارزش سرمایه هایشان انتخاب می کنند. از جمله مزیت های اساسی این بازار می توان به  موارد زیر اشاره کرد:
•    پایداری و رشد ارزش در بلندمدت و به خصوص در هنگام بحران های مالی ، نظامی و اقتصادی
•    حق انتخاب گسترده متناسب با میزان سرمایه ( انواع سکه ها ، گواهی ها و شمش طلا )
•    نداشتن هر گونه استهلاک ، خوردگی ، کدرشدن و در نتیجه حفظ ارزش
•    ورود آسان به بازار و نقد شوندگی بالا

ریسک اصلی این بازار چیست؟

از آنجایی که قیمت طلا در داخل کشور متناسب با اونس جهانی (ounce ) و نرخ دلار (Dollar Exchange ) تغییر می کند ، لازم است قبل از سرمایه گذاری و خرید هر نوع طلا ، ارزش ذاتی (Intrinsic value ) آن را محاسبه کنیم. در اکثر مواقع ، قیمت معاملاتی در بازار بیشتر از ارزش ذاتی بوده و به اصطلاح حباب قیمتی در بازار وجود دارد و خریدار باید بهایی بیشتر از ارزش واقعی طلا بپردازد. بنابراین از اصلی ترین ریسک های این بازار می توان به حباب قیمتی طلا اشاره کرد. برای درک بهتر مطلب ، به محاسبه ارزش ذاتی قیمت سکه امامی توجه کنید. اطلاعات مورد نیاز عبارتند از :
•    نرخ اونس جهانی طلا : 1980.940 دلار
•    هر اونس برابر است با : 31.1035 گرم ، لذا قیمت هر گرم طلا ، 63.6887 دلار
•    بنابراین با توجه به نرخ ارز 50.000 تومانی ، عیار 0.9 و وزن 8.133 گرمی سکه امامی ، ارزش ذاتی هر سکه  تقریبا 23.3 میلیون تومان محاسبه شده است.
نرخ معاملاتی هر سکه امامی در تاریخ یک شنبه 30 مهر 1402 ، 28.8 میلیون تومان گزارش شده ، تقریبا 5.5 میلیون تومان حباب. جمله معروف " سود اصلی هر سرمایه گذاری در خرید است " را به یاد بیاورید ؛ چنانچه خرید طلا در قیمت معقول و بهینه ای صورت گیرد ، نه تنها ریسک سرمایه گذاری به خوبی مدیریت شده ، بلکه بازدهی بیشتری نیز برای سرمایه گذار به همراه خواهد داشت.
چگونه از این حباب قیمتی در امان باشیم؟
پاسخ سرمایه گذاری در شمش طلاست ؛ کاری که حرفه ای های بازار انجام می دهند ، چرا که شمش طلا به مثابه طلای آبشده بوده و حبابی در قیمت آن وجود ندارد. با توجه به ریسک های مربوط به تقلبی بودن شمش ها و همچنین امنیت نگهداری آنها ، مناسب ترین محل برای خریداری شمش طلا ، بورس کالا است. امروزه هر شخصی می تواند با حداقل سرمایه 320 هزار تومان ، نخستین قدم سرمایه گذاری در طلا را بردارد.
در بورس کالا ، حداقل میزان خرید شمش طلا ، 0.1 گرم ( 100 سوت ) بوده که به آن " یک گواهی سپرده کالا " اطلاق می شود (عیار 995 از 1000 ). پس از تکمیل سفارش خرید ، شمش طلای شما در انبار های با امنیت بالا نگهداری شده و در مقابل ، روزانه تقریبا 33 تومان هزینه نگهداری در هنگام فروش شمش یا تحویل فیزیکی از شما دریافت می شود. شایان ذکر است که سررسید خاصی برای مدت زمان نگهداری از شمش های طلا ذکر در نظر گرفته نشده است ؛ پس می توانید به صورت مادام المعر این شمش ها را در انبار ذخیره کنید و خیال خود را از بابت ریسک سرقت آسوده سازید. چنانچه مجموع شمش های خریداری شده به 11.000 گواهی رسید ( 1 کیلو و 100 گرم طلا ) ، می توانید با مراجعه به انبار شمش را به صورت فیزیکی تحویل بگیرید.
گفتنی است با توجه به افزایش تنش های سیاسی و نظامی میان کشورهای قدرتمند جهان و تاثیر آن بر اقتصاد های مختلف ، چه بهتر که میزان نگه داری ارز ملی را کاهش داده و در مقابل بیشتر آن را به طلا که امن ترین دارایی در گذر زمان است ، تبدیل کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علی رضا خلیلی شاه تپه
    علی رضا خلیلی شاه تپه

    سلام وخسته نباشید این راهکار عالیترین راهکار سرمایه گذاری امن است

    6 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24