Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نتیجه‌گیری ما از گزارش‌های منتشر شده این است که در طیف وسیعی از شرکت‌ها (بیش از 70 درصد)، گزارش‌ها تقریبا مطابق با انتظار پیش رفته است. حال اینکه فرضا خودرویی‌ها یا ذوب‌آهن زیان محقق کرده‌اند، اتفاق جدیدی نیست و کسی هم انتظار سودآوری از آنها را نداشته است. در 20 درصد شرکت‌ها گزارش‌ها کمتر از انتظار بود و حدود 10 درصد از شرکتها مقداری بالاتر از انتظار ظاهر شدند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته وزن بیشتری به گزارش منفی برخی از شرکت‌ها داد و پا بر روی گزارش خوب بسیاری از سهم‌ها گذاشت تا در یک روز تلخ شاهد افت حدود 10 هزار واحدی شاخص و عقبگرد این دماسنج پرحاشیه تا سطح 2 میلیون و 21 هزار واحدی باشیم. حجم و ارزش معاملات با اندکی رشد به 3.8 همت رسید و رقمی بالغ بر 360 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از چرخه بازار خارج شد. اما پیش از اینکه تحلیلی درخصوص شرایط بازار داشته باشیم، باید نگاهی کلی به وضعیت صنایع و گزارش‌های فصلی داشته باشیم تا ببینیم بازار دقیقا در چه نقطه‌ای ایستاده است.

در گروه پالایشی، کلیه شرکت‌ها گزارش‌های خوبی را روانه کدال کردند. نکته مثبت در صورت مالی پالایشی‌ها، ارائه گزارش تفسیری بود که نشان می‌داد فضای سودسازی در این صنعت رو به بهبود بوده و شرکت‌ها برای سال 1402 به سود خوبی خواهند رسید. P/E اکثر سهام این گروه در سطوح 4 واحدی قرار دارد.

در گروه فولادی، بواسطه قطعی مکرر برق در تابستان، مقداری افت حاشیه سود را داشتیم. البته برخی از شرکت‌ها نظیر فولاد مبارکه و امیرکبیر کاشان بهتر از انتظار بودند. از ذوب انتظار خاصی نبود و تقریبا همه می‌دانستند که زیان شرکت رشد می‌کند. بدترین گزارش‌های این گروه مربوط به فخوز و کویر بود که البته P/E آنها نیز پیش از رسیدن گزارش‌ها اصلاح شده بود.

در گروه فلزی و معدنی، فملی خوب بود اما بازار اهمیتی به گزارش او نداد. بدترین گزارش گروه مربوط به فرآور بود که نیاز به نظارت سازمان دارد. در مابقی شرکت‌ها فضا منطقی پیش رفت و برای نیمه دوم سال در بسیاری از شرکت‌ها انتظار رشد سود را داریم.

در گروه پتروشیمی فضا مقداری کمتر از انتظارات پیش رفت. با این حال نمادهایی نظیر نوری، شغدیر، جم‌پیلن و حتی شخارک گزارش‌های متقاعدکننده‌ای داشتند و بیشترین کاهش سودها مربوط به اوره‌سازان و متانولی‌ها بود. دلیل اصلی افت سود اوره‌سازان، برگشت قیمت اوره به میانگین تاریخی بود و بازار این موضوع را در تحلیل‌ها لحاظ کرده بود.

در گروه معظم خودرویی، واقعا کسی انتظار نداشت که با اصرار دولت و شورای رقابت به قیمت‌گذاری دستوری، دو نماد خودرو و سایپا سودده شوند. بنابراین واکنش بازار به این گزارش‌ها چندان منطقی نیست.

در گروه بانکی، گزارش‌ها تقریبا مطابق با انتظار بود. در این گروه هیچگاه سطح P/E نمادها اینچنین جذاب نبوده است. به عنوان مثال در نماد ونوین بازار فروشنده سهم با P/E حدود 3 واحدی است !

در گروه سنگ‌آهنی، کچاد می‌توانست کمی بهتر باشد اما انتظار خاصی هم از او نبود. در کگل شناسایی زیان بازار را در سکوت فرو برد. و جالب اینکه نبود شناوری مانعی برای افت قیمت سهم بود ! در واقع چوب گزارش منفی این نماد را سایر سهم‌ها خوردند.

در گروه زراعت و دامداری، اکثر نمادها با رشد جدی سود همراه بودند. در گروه تایرسازی به غیر پکویر گزارش‌ها بد نبود. در گروه غذایی برخی قوی و برخی ضعیف ظاهر شدند اما بطور کل روند معاملات این گروه اثرگذاری خاصی بر کلیت بازار ندارد.

نتیجه‌گیری ما از گزارش‌های منتشر شده این است که در طیف وسیعی از شرکت‌ها (بیش از 70 درصد)، گزارش‌ها تقریبا مطابق با انتظار پیش رفته است. حال اینکه فرضا خودرویی‌ها یا ذوب‌آهن زیان محقق کرده‌اند، اتفاق جدیدی نیست و کسی هم انتظار سودآوری از آنها را نداشته است. در 20 درصد شرکت‌ها گزارش‌ها کمتر از انتظار بود و حدود 10 درصد از شرکتها مقداری بالاتر از انتظار ظاهر شدند. به نظر بزرگترین مشکل بازار ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24