Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از همه طرف ها می خواهیم، به تعهدات خود در چارچوب های بین المللی پایبند باشند با همه گروگان‌ ها باید رفتاری انسانی کرد؛ آن‌ ها بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد شوند آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل می‌ گوید، وضعیت خاورمیانه هر ساعت وخیم‌ تر می‌ شود...

دبیر کل سازمان ملل: جنگ ها قانون دارند

بورس24در هجدهمین روز از درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل، شورای امنیت سازمان ملل در حال برگزاری نشستی درباره فلسطین است و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌گوید وضعیت خاورمیانه هر ساعت وخیم‌تر می‌شود.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ و دوم آبان ماه جاری در نشست شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد: وضعیت خاورمیانه به صورت ساعتی وخیم‌تر می‌شود. جنگ در غزه بیداد می‌کند و خطر گسترش آن در سراسر منطقه وجود دارد.

گوترش تصریح کرد: تفرقه و اختلاف جوامع را نابود می‌کند. تنش یک تهدید است. با این حال، اصل احترام و حمایت از غیرنظامیان باید رعایت شود. 

دبیر کل سازمان ملل گفت: من اقدامات وحشتناک و بی‌ سابقه ۷ اکتبر حماس در اسرائیل را به صراحت محکوم کرده‌ام. هیچ چیز نمی‌تواند قتل عمدی، مجروح کردن و ربودن غیرنظامیان یا شلیک راکت را توجیه کند.

گوترش ادامه داد: با همه گروگان‌ ها باید رفتاری انسانی کرد و آن‌ ها بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد شوند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، همزمان با آغاز درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، در شهر‌های مختلف آمریکا نیز همچون دیگر نقاط جهان راهپیمایی‌ها و تجمعاتی در حمایت از مردم فلسطین و غزه برگزار شده و امروز نیز همزمان با نشست شورای امنیت، عده‌ای در مقابل سازمان ملل تجمع کرده اند و خواستار آزادی همه کسانی هستند که به گفته آنان از سوی حماس به "گروگان" گرفته شده اند. 

حملات حماس ناگهانی رخ نداده است

دبیر کل سازمان ملل در عین حال تصریح کرد: همچنین مهم است که بدانیم حملات حماس در ناگهانی رخ نداده است.  مردم فلسطین ۵۶ سال در معرض اشغال خفه کننده قرار گرفته اند.  سرزمین انها  به طور پیوسته توسط شهرک ها بلعیده شده و گرفتار خشونت شده است.  اقتصاد آنها خفه شده؛  مردم آنها آواره و خانه هایشان ویران شده است.  امید آنها به یک  راه حل سیاسی برای  حل مشکلات آنها نابود شده است.

گوترش باز هم تاکید کرد:  اما نارضایتی مردم فلسطین نمی تواند حملات وحشتناک حماس را توجیه کند. این حملات وحشتناک نمی تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند. جنگ ها قانون دارند. ما باید از همه طرف ها بخواهیم که به تعهدات خود در چارچوب بین المللی پایبند باشند و به آنها احترام بگذارند. در اجرای عملیات نظامی مراقب باشند تا از جان غیر نظامیان محافظت کنند و به بیمارستان ها احترام بگذارند و از آنها محافظت کنند و از حمله به تاسیسات سازمان ملل که به بیش از ۶۰۰ هزار نفر  فلسطینی پناه داده اند احترام بگذارند. 

منبع خبر: به گزارش خبرگزاری صدا و سیما

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24