Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار از نظر بنیادی در نقطه‌ای ایستاده‌ که قابل اتکاست اما فعلا اخبار و فضای سیاسی و رفتار دولت در قبال بازار سرمایه به سود سهامداران نیست. از این‌رو تزریق بسته‌های حمایتی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند جلوی افت بیشتر بازار را بگیرد. برخی سیاستگذاری‌ها از سوی بانک مرکزی در قالب بسته حمایتی از بورس می‌تواند طراحی شود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته زیر حملات زمینی، هوایی و دریایی سنگین فروشنده‌ها بود و تقریبا با اخباری که جمعه شب مخابره شد، مشخص بود که بازار دیروز شرایط خوبی ندارد و در همین راستا شاخص کل با سقوط 50 هزار واحدی وداع تلخی با اَبَرکانال 2 میلیون واحدی داشت و افت دیگری را در کارنامه پائیزی خود ثبت کرد. افت سنگین‌تر شاخص هم‌وزن (حدود 3.5 درصد) خبر از وضعیت بحرانی بورس داد. حجم و ارزش معاملات تحت تاثیر جمع‌آوری صفوف فروش در برخی از نمادها رشد کرد و از سطح 4.5 همت عبور کرد اما رقمی بالغ بر 1.2 همت (معادل 25 درصد از کل ارزش معاملات) پول از بازار خارج شد که نشان می‌دهد شرایط بورس حتی جنگی‌تر از نوار غزه بوده و نسل‌کشی سهامداران ادامه دارد !

بازار مدت‌ها است که به تحولات مثبت درونی خود واکنش نمی‌دهد اما با کوچکترین خبر منفی مسیر سراشیبی را در پیش می‌گیرد و دلیل اصلی این مساله هم بی‌تفاوتی سیاست‌گذار به شرایط بازار سرمایه و از بین بردن اعتماد عمومی است. جالب اینکه در دولت گذشته فضای بازار کاملا متفاوت بود. در زمان‌های بحرانی یا تغییر در دامنه نوسان و یا حمایت گسترده حقوقی‌ها از بازار را داشتیم اما گویا دولت فعلی اعتقادی به بازار سرمایه و بطور کل سرمایه مردم ندارد ! اوج تدبیر سازمان بورس برای آرام کردن شرایط بازار سهام، عدم الزام به‌ ایفای تعهدات بازارگردانی در سمت فروش و شاخص‌سازی به کمک چند نماد خاص است !

حقیقت امر باید پذیرفت که در مواجهه با گزارش‌های میان‌ دوره‌ای شرایط نسبتا خوبی داشتیم و P/E-ttm بازار به محدوده 6.5 واحد رسیده است. گزارش‌ها در اکثر شرکت‌ها نسبت به قیمت تابلو ارزندگی خوبی دارد و در واقع گزارش‌ها این موضوع را تایید می‌کنند اما فعلا تمرکز بازار بر تحولات نوار غزه است و گویی کدال را زیر اخبار سیاسی دفن کرده‌اند !

باز هم تاکید می‌کنیم، بازار از نظر بنیادی در نقطه‌ای ایستاده‌ که قابل اتکاست اما فعلا اخبار و فضای سیاسی و رفتار دولت در قبال بازار سرمایه به سود سهامداران نیست. از این‌رو تزریق بسته‌های حمایتی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند جلوی افت بیشتر بازار را بگیرد. برخی سیاستگذاری‌ها از سوی بانک مرکزی در قالب بسته حمایتی از بورس می‌تواند طراحی شود. دستورالعمل‌های جدید پیرامون تغییر سقف نرخ بهره نیز در راستای حمایت از بازار سهام، سمت‌و‌سوی افزایشی برای ورود پول به تالار شیشه‌ای می‌بخشد. سیاست‌هایی همچون انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، بیمه کردن سهام، کاهش نرخ سود بین‌بانکی و پرهیز از اتخاذ سیاست‌های جزیره‌ای در مورد بازار سرمایه می‌تواند مانع از پیشروی روند رکودی بازار شود.

در مقطع کنونی تنها راه ورود پول قدرتمند به بازار سرمایه، ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24