Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

طی هفته‌های اخیر، بارها آبان را زمان برگشت بازار عنوان کردیم اما از بد حادثه نه‌تنها هنوز برگشتی رخ نداده که بر سرعت نزول قیمت‌ها افزوده شده است. صحبت روزهای اخیر مقام‌های داخلی و خارجی نشان می‌دهد که نگرانی از بابت جنگ وجود ندارد و لذا هنوز هم امید داریم که بازار پس از نزول سنگین اخیر بتواند به یکباره همچون تاریکی آبان سال گذشته تغییر مسیر داده و شرایط متفاوتی را رقم بزند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 8 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بازار یکشنبه با حملات خفیف فروشنده‌هایی آغاز شد که اعتقاد به ارزندگی سهام خود چه از منظر سودسازی و بنیادی و چه از نظر ارزش دلاری و هر آنچه فکر می‌کنید، داشتند اما وضعیت قرمز و بحرانی بورس آنها را به نقطه‌ای رسانده که نه از سر نگرانی تحولات غزه، بلکه به دلیل بی‌تفاوتی نهاد ناظر و بلایی که سیاستگذار طی 6 ماه اخیر به سرش آورده، حاضر به عرضه سهام خود به نازل‌ترین قیمت و خروج از بازار شدند. درد این روزهای بازار گسترش فضای نااطمینانی است و بدون تعارف متهم ردیف اول این ماجرا هم کسی نیست جزء دولتی که اولویت اولش بورس بود اما در عمل اولویت آخرش هم نیست ! البته در بازار روز گذشته تحرکاتی دیده شد اما این تحرکات هم ضعیف و کمتر از شکنجه روزهای اخیر نبود. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد حدود 10 هزار واحدی پاسخ ضعیفی به سقوط 50 هزار واحدی روز شنبه داد و در نهایت در همان کانال 1.9 میلیون واحد باقی ماند. ارزش معاملات در سطوح 3.4 هزار میلیارد تومان خلاصه شد و طبق روال عادی برنامه، خروج پول از بازار بواسطه پایه‌های شکننده سیستم اقتصادی و شدت بالای بی‌اعتمادی ادامه داشت.

سهامداران طی روزها و هفته‌های اخیر با پوست و گوشت خود اثرات نانوشته و ندانسته جنگ را احساس کردند؛ جالب اینکه هنوز هم برخی ساکت و بی‌تفاوت نشسته و معتقدند اتفاق خاصی رخ نداده است ! این افراد همان‌هایی هستند که شتاب رشد قیمت‌ها در ماه‌هایی ابتدایی سال را مضر دانسته و ترمز رشد بازار در اردیبهشت را با تمام ابزارهایی که در دست داشتند، کشیدند اما اصلا نگران وضعیت بحرانی این روزهای بازار و شتاب ریزش قیمت‌ها نیستند. رد خون سهامداران را نه در نوار غزه و حملات کوبنده اسرائیل که باید در داخل کشور و تیم اقتصادی دولت جستجو کرد. این آبروریزی، پنیک، ناامیدی، آب رفتن دارایی سهامداران و موج قوی بی‌اعتمادی، نتیجه بی‌مسئولیتی دولت در قبال بازار سرمایه است.

باز هم تاکید می‌کنیم، بسیاری از افرادی که این روزها مسیر خروج نقدینگی را در پیش گرفته‌اند، نگران جنگ نبوده و بواسطه عملکرد ضعیف سازمان و عدم دفاع از منافع آنها چنین سیاستی را در پیش گرفتند. مهمترین وظیفه نهاد ناظر برای حمایت از بازار، همدل کردن حقوقی‌ها و ارکان مختلف با ابزارهای پولی و خبری است. این نخستین باری نیست که سازمان با چنین شرایطی مواجه شده اما طی یک دهه اخیر هیچگاه اینچنین ضعیف و بی‌تفاوت ظاهر نشده و شاید در پس این سکوت هم منفعت خاصی وجود دارد که بعدها روشن خواهد شد ... !!

نکته جالب اینکه P/E بازار حتی به سطوحی پائین‌تر از کف P/E آبان سال گذشته رسیده و این در شرایطی است که شرکت‌ها ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24