Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یکی از دلایلی که امیدوار به تغییر مسیر بازار از آبان بودیم، پُر شدن ظرف زمانی است که در تحلیل‌های تکنیکی هم قابل مشاهده بود. همیشه آبان، ماه خوبی برای بازار بوده و از گوشه و کنار شنیده می‌شود پس از افزایش ضریب ارزش تضمین دارایی‌های بورسی، خبرهای مثبت دیگری نظیر انتشار گسترده اوراق تبعی و حضور صندوق‌های فیکس اینکام در راه خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 9 آبان 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته به کمک رسیدن برخی خبرهای مثبت نظیر افزایش ضریب ارزش تضمین دارایی‌های بورسی از ۶۰ درصد به ۶۵ درصد، افزایش سرمایه برخی از شرکت‌های مورد توجه، زمزمه انتشار اوراق بیمه سهام، اظهارنظر سخنگوی اقتصادی دولت درخصوص تلاش برای عدم تغییر در متغیرهای بودجه سال 1403 ، کاهش نگرانی از بابت گسترش درگیری در غزه و ... و البته پای کار آمدن برخی از حقوقی‌ها و گارد نسبتا خوب معاملات یکشنبه، شرایط نسبتا خوبی داشت و برای دومین روز متوالی با ثبت یک رشد دیگر (حدود 20 هزار واحد) بخش دیگری از افت سنگین بازار شنبه را جبران کرد و به اَبَرکانال از دست‌رفته 2 میلیونی نزدیک شد. حجم و ارزش معاملات تحت تاثیر اخبار فوق با اندکی رشد به 3.9 همت رسید و پس از مدت‌ها تراز نقدینگی حقیقی‌ها مثبت شد تا کمی به روزهای آتی امیدوارتر باشیم.

البته از همین حالا باید اذعان داشت که بازار برای رشد و گذر از فضای تلخ اخیر نیاز به شوک‌های جدی و خبرهای قوی‌تر و همچنین بسیج کردن نقدینگی برای بازگشت اعتماد از دست‌رفته دارد. فراموش نکنیم که بازار همچنان در بستر بیماری است و برای سرپا شدن نیاز به تصمیمات موثر و عملی و پای کار آمدن صندوق‌های تثبیت و توسعه، حقوقی‌ها، نهادهای عمومی بزرگ، صندوق‌های درآمد ثابت و ... دارد. انصافا بازار به نقاطی رسیده که هرگز نباید می‌رسید و اجحاف زیادی در حق سهامداران شد اما به هر جهت اتفاقی بود که رخ داد و در مقطع فعلی باید حواشی را کنار گذاشت و کمک کرد تا باری دیگر بازار به روزهای اوج خود بازگردد. طی روزهای اخیر هم اشاره شد که بازار از نظر ارزش دلاری، P/E ، P/S ، وضعیت بنیادی و تکنیکی و ... در نقاطی ایستاده که پتانسیل برگشت را دارد و فقط کافی است کمی از هیجان منفی کاسته شده و تغییراتی در سیاست نهاد ناظر و دولت ایجاد شود.

به یاد بیاورید که در مهر و آبان سال گذشته چه اتفاقی رخ داد ؟ در مهر فضای خاصی بر بازار حاکم بود و دامنه برخی از اعتراضات و نگرانی‌ها به آبان هم کشید اما با گذر از دهه ابتدایی آبان ورق برگشت و شاهد بازگشت اولیه اعتماد به بازار و حرکت موقت آن بودیم و سپس اخبار و اتفاقات و ارزندگی به کمک او آمد و مسیر رشد را ادامه‌دار کرد. لذا یکی از دلایلی که امیدوار به تغییر مسیر بازار از آبان بودیم، پُر شدن ظرف زمانی است که در تحلیل‌های تکنیکی هم قابل مشاهده بود. همیشه آبان، ماه خوبی برای بازار بوده و از گوشه و کنار شنیده می‌شود پس از افزایش ضریب ارزش تضمین دارایی‌های بورسی، خبرهای مثبت دیگری نظیر انتشار گسترده اوراق تبعی و حضور صندوق‌های فیکس اینکام در راه خواهد بود.

البته که این بار کار بازار (با وجود ارزندگی و متغیرهای مثبت) ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24