Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

«فزر» به عنوان تنها شرکت بورسی و معدن طلای بازار سرمایه این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. چراکه هم از لحاظ عملیاتی و هم افزایش نرخ ها در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

«فزر» از فروش موجودی طلا با اونس 2000 دلاری خبر داد

بورس24 : جنگ حماس و اسرائیل سبب شد قیمت جهانی اونس تا سطح ۲۰۰۰ دلار رشد کند و این تغییرات، موجب افزایش تقاضای طلا در داخل کشور شد. «فزر» به عنوان تنها شرکت بورسی و معدن طلای بازار سرمایه این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. چراکه هم از لحاظ عملیاتی و هم افزایش نرخ ها در جایگاه ویژه ای قرار دارد. بر همین اساس گفت و گویی با ابوالفضل رستم‌خانی، مدیر عامل پویا زرکان آق دره داشتیم تا از جزییات عملیات تولید و سیاست های کشف معادن شرکت مطلع شویم.

*در خصوص نحوه تولید در پویا زرکان توضیح می‌دهید؟ به طور کلی عملیات تولید شرکت به چه نحوی انجام می‌شود ؟

تولید در مجموعه پویا زرکان، در دو بخش استخراج و تولید است. در بخش استخراج، با توجه به ظرفیت بالای ماشین آلات در اختیار، کانسنگ مورد نیاز برای کارخانه تامین می گردد و حتی بخشی از ماشین آلات مازاد که پیشتر در برخی از ماه های سرد سال غیرفعال بودند، به اجاره داده شده یا خواهند شد. همچنین در بخش تولید نیز طبق برنامه ریزی پیش رفته ایم و همچنین با توجه به قیمت اونس جهانی، فروش موجودی کالا نیز در دستور کار شرکت است.

برای عدم رسوب منابع در شرکت با توجه به نحوه فروش ها، برنامه ای دارید؟

به دلیل فروش نقدی و نقدینگی مناسب، همواره منابع مناسبی در شرکت رسوب می کند که هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری های کم ریسک انجام داده و سود مناسبی هم در 6 ماهه کسب شده و هم تا پایان سال مالی عاید شرکت می گردد. همچنین شرکت به دنبال خرید معادن دیگر نیز هست که چندین معدن بررسی گردیده و در صورت تصمیم گیری از طریق کدال افشا خواهد شد.

در زمینه اکتشاف «فزر» چه اقداماتی تاکنون انجام داده است ؟

در بخش اکتشافات، شرکت علاوه بر محدوده آق دره، چندین محدوده معدنی دیگر در اختیار دارد. در محدوده آق دره نیز در سال های اخیر در 120 هکتار از 4000 هکتار فعالیت نموده ایم و فعالیت در بخش جدیدی به مساحت 460 هکتار را آغاز نموده ایم. اکتشافات در این بخش و بخش 120 هکتاری در حال انجام است و در این راستا شرکت اقدام در دو سال اخیر بیش از 20 هزار متر حفاری اکتشافی انجام داده است. حجم ذخیره اکتشافی بالغ بر 7 میلیون تن است که با توجه به استخراج سالانه حدود 700 هزار تن، برای یک دهه دیگر به عمر معدن افزوده شده است.

 ذخایر پروانه فعلی تا چند سال جواب گو است؟

 از سنوات گذشته، حجم خوبی استخراج شده که با توجه به تغییر سال مالی به 30 آذر، پیش بینی شرکت برگزاری مجمع در اواسط اسفند ماه است تا بتوانیم سود نقدی را در اسفند سال جاری به سهامداران پرداخت نماییم. در کارخانه دپو شده و این بخش نیز نیاز حدود 3 سال شرکت را تامین می نماید. در سنوات گذشته هم دپوهای کم عیار بین 0.3 تا 0.5 ppp داریم که عیار آن از برخی از معادن طلا بالاتر است که  با توجه به حجم آن معادل 7 تا 8 سال نیاز شرکت را تامین خواهد نمود. بدین ترتیب ذخایر فعلی اکتشاف شده معادن و موجودی های کانسنگ و کم عیار، برای بیش از 20 سال ماده معدنی برای حفظ و تداوم تولید در سطح فعلی را تامین خواهد نمود و شرکت از این بابت ریسکی ندارد.

برنامه ای برای اکتشافات معادن دیگری در دستور کار است ؟

شرکت برنامه اخذ مجوز تولید از کانسنگ کم عیار را دارد. همچنین در معادن دیگر نیز اکتشافات در حال انجام است و درخواست گواهی کشف معدن یکی از معادن ارائه شده و پیگیری اخذ مجوزات ساخت کارخانه در معدن دیگر در حال انجام است که امیدواریم در سال آینده به نتیجه برسد.

دلیل تغییر سال مالی شرکت چه بوده است ؟

با توجه به تغییر سال مالی به 30 آذر، پیش بینی شرکت برگزاری مجمع در اواسط اسفند ماه است تا بتوانیم سود نقدی را در اسفند سال جاری به سهامداران پرداخت نماییم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24